13 juni 2011

Måndag, måndag och ekorrhjulet snurrar!

Helgen har som vanligt gått rasande fort och allt som jag velat göra har ju inte hunnits med!!  
Den lilla blomman som jag frågade efter igår heter "Ekorrbär" och växer tydligen allmänt i skogen, den är giftig. Just nu växer den som marktäckare i en av Wictorias skogsrabatter. Återkommer med kort därifrån när lite annat, som nu är inplanterat, har växt upp.
Idag ska vi ut till Snäckan för årets räkmackelunch...  
fast jag har beställt en räksallad i stället... 
Måtte nu solen få skina på oss under den stunden i alla fall...och måtte nordanvinden ta lite siesta...bara en timma!!!!


26 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.Vad skoj att biggan hadde permis i helgen,så man fick chatta med henne lite inne på FB.Du har väll inte många år kvar till pension,då hinner du nog med mera vad du hinner med nu.jag skulle hinna med mycke nu om jag hadde pengar.ha en skön dag.kram

Siita sa...

God morgon. Tur man är ledig på måndagar, men det går för fort ändå. 4 veckor till sen sem. Kram

Petra sa...

Helgen går alltid på tok för fort! När jag gick i skolan försökte jag få med i elevrådet att vi skulle rösta för fem-dagars helg och två dagarsveckor. Lärarna tyckte inte riktigt det var en bra idé...
Hoppas räksalladen smakar och att solen skiner på er!
Kram

Yvonne :-) sa...

Morn! ja det är kul att komma på nya platser och se olika saker.Ha en bra måndag och att din räksallad är god!! ♥kram!

Petra sa...

God Morgon!
Visst fasen försvinner helgen för fort.
Men nu är jag ledig 2 dagar, så nu stoppar vi tiden ;)

Kram

Anonym sa...

Hoppas du får en fin dag ! Snart åker vi på Semester.

Jenfan75 sa...

Jo nog går tiden för fort.. Ungarna påpekade igår att tiden går så fort att snart börjar skolan igen och dom har precis börjat sommarlovet..

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Strax dax för frukost (22 piller) :(
Skulle ha varit helgdag idag, men Svenska folket valde Nationaldagen istället för Annandag Pingst!
Som om vi inte skulle kunna få ha bägge dagarna röda. :(

Ha en fin "Annandag" :)

Kram
Stevie

Camilla sa...

Nä..man hinner inte mycket på en helg. Inte om det är soligt och varmt i alla fall. Då hinner jag bara göra EN sak och det är SOLA :)
Och det är DET jag har gjort i helgen.
Men idag regnar det :(
Kram på dig!

Nett sa...

Härligt.. aha, det var så den heter. Hoppas att du får en mysig stund idag, låter gott med räksallad. Kram

eva sa...

Låter gott med räksallad och hoppas ni får bättre väder än vad vi har.
kramiz

Yvonne Johansson sa...

Vad vackert det är där. Undrar om jag ska ta en tur till västkusten senare i sommar. Blir "längtanssjuk" av bilderna.

Anonym sa...

så vackra bilder
kram
ser fint ut erat räkmac keställe. hoppas salladen är god

Gilla sa...

Härliga bilder du visar. Hoppas att räksalladen blir god.

Svar: Deet är ju värst innan man vänjer sej. Det har vi ju inte gjort ännu.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Hoppas vädret håller i sig för er så ni får en trevlig lunch :)
Här regnar det i dag :(
Ha det gott!
Kramen på dig♥

ansepanse sa...

hoppas att dagen blir så bra som du önskar
kramar vännen

Mita sa...

Då får vi hoppas ni får finväder under eran lunch. Vad gott med räkmacka eller räksallad,trevlig miljö ser det ut att vara också...
Kram vännen!

Gunilla sa...

Vi åt smörgåstårta med skagenstuk på studentfesten, det var mumma det också !

anniepiie sa...

Åhh gud va härligt med en räkmackelunch! :D Mums!!! SV: Tack, jo det behövs lite nytt och snyggt nu i sommarvärmen! ;) hihi Kramis

Anonym sa...

Den näst översta bilden går rakt in i hjärteroten. Så ska det se ut året om, tycker jag! Kramar

Vicke sa...

då hoppas jag att solen sken på dig, ha en fin kväll nu

Emma sa...

Det värmer <3
Kram

Anonym sa...

Vilken underbar sista bild, och MUMS för räkmacka!
:-)

Ninz sa...

Aaaa när du skriver namnet så har jag hör det förr men inte visste jag den växten tillhörde det namnet :)
Sv; Ja, du har rätt. Det är sommar nu & då finns det roligare saker att göra!
Kramen till dig

Anonym sa...

Svar på kommentar:
Nej Barnaby's hustru är förmodligen en uttråkad Hemmafru!

Nillas Trädgård sa...

Å... nu såg jag att du hade svaret :-)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...