14 juli 2011

Underbar värme på min altan...55 grader vid sju på kvällen!!

Just nu får jag nöja mig med värmen på altan, men jag längtar ut till havet när solen skiner. Yngste sonen och min bror skulle ut och fiska idag...och jag är så himla avundsjuk.  
Badar gör jag i alla fall inte här i Sverige numera, det är alldeles för kallt!!  
Fast vattnet är fint att fiska i...så är det ju på Gran Canaria också, inte min badtemperatur, men fint att fiska i...
I Side är det riktigt varmt nu, där är lika varmt i skuggan som det är på min altan i solen. Det var samma underbara värme i fjol då det här kortet togs den 5 augusti...Å´vad jag längtar efter den där riktiga värmen just nu!


20 kommentarer:

Stattinskan sa...

♫ ♫ ♪ ♪ ♫ ♫ ♫♪♪ ... och vi har bara, regn hos mig ... ♫ ♫ ♪ ♪ ♫ ♫ ♫♪♪
Gomorron :-)

Siita sa...

God morgon. Här är det solsken o fint idag. Just nu är det 13 grader ute. Kramar

♥ MICKAN ♥ sa...

Det kommer regn idag sägs det.

Vi får väl se hur det blir med det. Regnet behövs ju faktiskt.

Ha en bra dag!

Carina Sjölund sa...

Håller med dig, sällan jag oxå badar här i Sverige! Men snart får jag bada dygnet runt om jag vill :)
Ha en fin dag vännen!
Kramen♥

Petra sa...

55 grader på altanen är väl lite i varmaste laget! Ojojoj!
Jag badar inte heller i Sverige, på tok för kallt!
Kram på dig!

Yvonne :-) sa...

Morning! Man kan ju säga att de har lovat att hota med regn ;) Passa på att sola dej för regnet drar uppåt! Morgonkram!

Petra sa...

Ser inte så lovande ut idag....vill också ha massa värme och sol nu :)

Kram

biggan sa...

förstår du vill ha värmen nu, 10 grader i går. 14 i dag, höst redan. regnar gör det med, ha det gott trots oväder kramar biggan

Nett sa...

Men åhhhh.. Hur kan du ha det såååå varmt, jag tyckte det var höstkyla på vår balkong igår kväll. Kram

Yvonne Johansson sa...

Jag badar inte heller ute i sjön längre, pg. av mina muskelproblem. Det är för kallt och jag får så lätt inflammationer i dom. Obs! Jag har fått till 4 händelser om man ska räkna med den nylackade dörren som spruckit runt låset på bilen. Sedan bilbatteriet, avgasröret och nu data skärmen. En gång så kvaddade jag 2 bilar med 1 års mellanrum. Jag frontal krockade med en pickup som kom på min sida och den andra gången så kom jag för långt ut i kanten när det var snö och åkte in i ett trä. Det är bara några av alla grejor som hänt, så ibland så känns det rätt tungt och jobbigt, och jag tänker, vad kommer det hända nästa gång. Man får verkligen ha ögonen med sig för det kunde ha gått mycket värre om man inte varit mer uppmärksam på hur folk kör, eller hur man själv kör. Jag hoppas det blir varmare framöver så även badkrukor våga doppa sig. Jag har inte sett så många som badar än, för att det ska vara en riktig sommar. Obs! Jag åt en rökt makrill igår, det var riktigt gott.

Gilla sa...

Är du galen? Kan du verkligen tycka att det är skönt med så hög temperatur på din altan? Jag tål inte såna höga grader. Därför reser vi utomlands bara på för- eller eftersäsong. Skulle aldrig drömma om att det är skönt med temperaturer över 30+.

Svar: Vi jobbar ju inte och har säkert kläder över genomsnittet. Bert är ju klädtosig och jag har ju jobbat med det i 25 år. Men jag har mindre kläder än han. Så vi klarar oss med 5 maskiner den här gången och jag tvättar med ung 2 veckor emellan.

Kram/Gilla

Roffe sa...

Mona trodde du var en Badkruka som bor så nära havet.Men du som är nere i SIDE ofta då förstår jag att du vill ha minst 25 grader i vattnet.Ha en fin dag.kram

Gunilla sa...

Finns det nått härligare än att bada i en svensk sommarsjö, vi badade i helgen...23 grader såå skönt !! Visst, jag gillar utlandet också, men sommaren i sverige är bäst !!

Sladdertackan sa...

Nu är det mulet och bara 17 grader. Ska visst komma regn i massor också, men sticker till Olofsbo i alla fall. Rätt så skönt när man hör regnet smattra på plåttaket.

Hoppas solen och värmen kommer tillbaka snart.

Kramis

ansepanse sa...

jag har redan badat 10 gånger ute i sjöar :)
Sv: hur kommer det sig att du inte vann ifall du fick flest röster? så får väl inte juryn göra
kramar

Angelina sa...

sv: jo det är väl så ibland :)

Ninja sa...

Vad tråkigt att du inte vann när du var så nära.....hoppas det blir fina grillkvällar ändå

Mita sa...

Det ska vara riktigt varmt innan jag också badar. Fast när jag var yngre så badade vi i älven upp i norrland ett ställe vi brukade åka till och stanna hela dan. Jag kan säga att det tjälade till ordentligt i benen,hehe...men efter ett tag så kände man inte kylan. På den tiden var man härdad.
Nu tror jag sommarvärmen har tagit ett brake,hoppas den kommer tillbaks snart.
Kramen på dig!

diana sa...

Här öser det ner och känns som att sitta mitt i en höststorm.

Mia systeryster sa...

Jag badar inte gärna heller i sverige!
55 grader är alldeles för varmt för mig, jag nöjer mig med 25-30 grader;)
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...