26 juli 2011

Soltörstande, solhungrande och frusen ger jag mig av på semester!

Alla har vi olika smak och tycke, alla har vi olika drömmar och mål...det handlar inte om rätt eller fel...utan bara om vanliga, mänskliga olikheter. Wictoria har fått en semesterdröm uppfylld denna sommar...det såg ni i hennes semestertips härom dagen.  
Vännen Kerstin har varit på resa långt, långt norrut i vårt avlånga land och uppfyllt sin semesterdröm...att få fotografera LAPPORTEN! 
Själv vill jag ha värme, massor av värme och en härligt blå himmel! 
Jag avskyr vinter och kyla, inte ens som barn tyckte jag om vintern...jag vägrade att gå ut!  
Så i morgon middag är jag på rätt plats för min semester, då är jag under Sides just nu, brännande sol!! Det ska bli såååå gott!


21 kommentarer:

Siita sa...

Just nu är det varmt som tusan här, men jag skulle gärna åka med. Men jag får ju inte med Kjell på det. Kram

syren sa...

Önskar dig en trevlig resa! kram

Vicke sa...

ha en trevlig semester nu

Gilla sa...

Det blev nåt fel, när jag kommenterade. Service unvailable?

Jag skrev ungefär så här. Så skönt för dej, som är en fryskylling som man säger på skånska.

Ska Kerstin med nu också?

Hälsa i så fall till båda två.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Sv: vi åker den 7 september!
Ha en trevlig semester nu vännen!
Kramis♥

Siita sa...

Snälla Mona kan du inte flytta ner så jag kan skylla på dej att jag måste åka. Just nu så går det bra här hemma men benet verkar oxå ok. Kram

biggan sa...

härligt för er, ha det alldeles underbart nu, massa kramar från oss allihopa biggan

ansepanse sa...

njuuuut av värmen nu :) och ha en trevlig resa
kramar

Petra sa...

Låter underbart!
Jag fick ovett för att jag vill bort men inte har råd!

Kram

Yvonne :-) sa...

Va skönt för dej att värken ska bli bättre! ha det så bra vännen Kramar om dej !Ha det så trevligt!

vickan sa...

Måste erkänna att jag är fruktansvärt avundsjuk. Med tanke på semestervädret här hemma så längtar jag mer än nånsin efter solen! Ha en underbar vistelse där borta i solen och sola lite åt mig med : )

Yvonne Johansson sa...

Jag förstår att längtar dit. Hoppas det är torr och varm värme där. Det är alltid så fuktigt här även när det är varmt. Idag tog jag en tur med Navaren och sedan en guidad tur på Läckö slott. Man behöver miljö ombyte och se annat imellan åt. Ha det riktigt gott och ta det lungt. :)

Ninz sa...

Det är du värd! Härligt med en Turkiet resa till :) Hur många utomlandsresor hinner du med på ett år? Härlig resa önskar jag dig :)
Kramen

Gilla sa...

Svar: Visst såg jag vad Kerstin hade gjort, men tänkte att de kanske skulle komma ner de också.

Ha det så gott på resan!

Kram/Gilla

Nett sa...

Sååå underbart.. Hoppas att du får dfet alldlees njutningsfullt. Jag har ingen dröm direkt, jag är all-äventyrs-lysten.. allt intresserar mig bara det inte är vinterresemål :) Kram

attis sa...

Ha en underbar resa vännen.
Kramen

Anonym sa...

Hoppas att du har haft det toppenskönt! Jodå, det har du säkert :-)
Kram!

Anonym sa...

Lyckos Dig/Er,
här är det grått och regn,regn,regn.
:(

MICKAN sa...

Den porten är känd och avbildad i många tavlor.

Vackra bilder.

Ha det gott i värmen!

Ruth i Virginia sa...

Om du gillar hetta, skulle du bo i Dallas. Där har det varit 40 och högre i cirka 36 dagar, och samma blir det nästa vecka. Denna sommar har hittills slagit alla rekord på många platser i USA, och augusti har just börjat; vanligtvis den varmaste månaden här i Washingtons-trakten.

PS - Hur kan du lämna Sverige-sommaren?

Roffe sa...

Välkommen hem när du kommer hem.Hoppas du tar med dig lite värme från SIDE.Vill du rösta på bilden åt mig.Jag vill vinna en NIKON KAMERA.kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...