20 juli 2011

Snart semester, men först mycket jobb!

Semesterplanering pågår nu för fullt, fast jobbar gör jag hela veckan ut. Den här trevliga firren, Gurra Ruffa, kanske jag kommer att möta på min semester...Var den kan finnas ska jag berätta lite senare...kanske på måndag eller så...  
Här ska vi i alla fall bo, gubben och jag, vid nästa ledighet i slutet av augusti.  
Då ska vi också "göra" Göteborg i dagarna två och det ska bli riktigt spännande!
Men, nu ska jag inte gå händelserna i förväg...Idag ska gubben färdigställa rosenportalen och bilder har han lovat att det ska bli...Själv drar jag iväg till jobbet, där det finns massor att ta i just nu!
Ha en fin dag alla!




20 kommentarer:

Roffe sa...

Ta inte ut dig på jobbet innan se,estern.Ta det lungt och fint.Ha en bra dag.kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Då får man vara nyfiken att tag då! Jag klarade inte av att bara vila.Vi brukar också dela en pizza..Morgonkram!

Vicke sa...

ha en bra dag på jobbet nu

Hebbe sa...

Mors,,Jaha du ska träffa Doktorfisken,Ha en skön Göteborgs tripp och sen ha en skön semester.Kramen.

Siita sa...

Skönt att du snart har sem. Här sjukskrev jag mej så jag får några dagar kvar till senare. Går utan hjälp inne idag. Kramar

Anonym sa...

Det ser ju riktigt trevligt ut. Här åskade det igår och blixten slog ner i skolan som ligger ca 300 m från oss. Det blev strömlöst i 4 timmar. men nu skiner solen igen. Ha en fin dag nu !

Anonym sa...

Glöm inte Hälsa på hos Veiken när Ni är i Göteborg!
:)
Blir det inget Side denna gången?!

Kram
Stevie

Petra sa...

God Morgon!
Skönt med nedräkning inför lite ledighet :)

Kram

♥ MICKAN ♥ sa...

Jag har en vecka kvar också så nu räknar man ner till semestern.
Det ska bli så skönt!!!

Nett sa...

Hoppas att du får en bra arbetardag :) jadu, så har vi med, semester vartannat år med tidig och sen period. Jag gillar ju bäst att ha den sena perioden. Kram

ansepanse sa...

vilket fint ställe ni ska bo på, något roligt att se fram emot med andra ord
Sv: tyvärr gick ju plantan sönder, mamma blev lite ledsen över det faktiskt
kramar

Gilla sa...

Så trevligt att ni ska på semester igen. Vi har ju ständig semester, så jag önskar att ni får det gott under ledigheten.

Svar: Det enda jag inte vet om hortensian är om den blir blå eller rosa med kalken i jorden.

Att kunna lappa och laga är väl inte dåligt. Jag har ju viss utbildning i sömnad och handarbete. Så hade jag ju min butik, som jag öppnade med enbart självtillverkade kläder.

Kram/Gilla

anniepiie sa...

Åhh gutt att du har semester snart! :D Bra med lite planer.SV: visst är det, mums!! :) Kram

syren sa...

Jobb i morgon och fredag! Och sen semester och fick brev idag från läkaren som kommer att ringa upp mig om ett par veckor och få veta vad det är orsaken till mitt besvär. Spännande att planera vart man ska göra på semestern,har också en del funderingar,får se vad det blir med det.kram

Petra sa...

Förstår att det är lätt att ta händelserna i förväg. Speciellt när det är någonting roligt som väntar.
Kram

Yvonne Johansson sa...

Va kul! Du har mycket skoj att se fram imot. Jag fick en enorm gädda på jiggen idag, men som tog sig loss. Får nog skaffa kraftigare och större doningar framöver, för den gäddan hade jag aldrig lyckats få upp ändå. Obs! Jag frågar igen nästa gång om jag ser nått skoj som jag vill knycka av dig. Ha det så gott. :)

Anonym sa...

Nerräkningen har börjat alltså. Bara några dagar jobb kvar. Skönt. Hoppas du får toppenväder. Kramar

Ninz sa...

Är så nyfiken på hur rosenportalen ser ut, vill att det blir morgon NU :)
Kramen!

Mita sa...

Vad härligt att semestern närmar sig. Jisses så fint ni ska bo,ser ju urmysigt ut. Ni kommer sova som en prins och prinsessa där,*L*....
Kram vännen!

eva sa...

Ser riktigt mysigt ut och hitills har ju inte juli månad varit någon höjdare i värme så hoppas att det blir riktigt varmt och skönt nu när du får semester.
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...