18 juli 2011

En fin dag för gubben!

Till sin fars stora glädje så körde Wictoria både fram och tillbaka till Lidköping i lördags.  
Jag varken ser eller hör så jag behöver aldrig bekymra mig om att köra, jag har ju inget körkort.
Idag är det fars tur att återgälda lite, för idag ska det byggas en rosenport hos Wictoria. Den ska byggas som en portal med klängrosor på sidorna.  
Tanken med rosenportalen är att den ska vara som en ingång mot skogen. Jag kan se den framför mig och tror att det blir mycket fint när det blir klart.
Inte heller behöver jag bekymra mig om detta byggande, lika lite som för körningarna för jag är ännu inte ledig...jobbar denna veckan också...så jag drar snart iväg till jobbet!




24 kommentarer:

biggan sa...

det kommer bli kanon fint, väldig häftigt, skönt snart semester för dig, en vecka kvar bara, ha en fin dag på jobbet, kram biggan

Anonym sa...

Morrn ! Hon är duktig Wiktoria som kör och står i. Jag har mått jättedåligt i natt och haft feber samt mått illa. Det är väl något som går igen. Ha en fin dag nu !

Siita sa...

God morgon. Det blir toppen med portal där mot skogen. Gubben min fick vila när vi var till Skåne, jag körde hela tiden. Kram

Yvonne :-) sa...

God morgon! Det kommer att bli fint med rosenportalen.Mycket blommor har jag ,men det gäller att se det som finns .Ha en bra början på veckan! Morgonkram!

Gilla sa...

Det kommer nog att bli fint, när portalen är färdig. Så bra då att du snart har semester igen.

Svar: Den här gången var jag ovanligt väl framme, när det gäller poängen.

Underbart med kalops. Det var verkligen länge sen.

Kram/Gilla

Roffe sa...

Godmorgon.Tur att regna nu,så fina vädret kommer när du ha semester.ha en fin dag.kram

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Blir säkert vackert när det är färdigt. För snabb Rosenportal, åk till Ystad och sno en där. De har ju typ 93 slags olika Rosor i portaler.
:)
Ha en fin Måndag!
Kram
Stevie

Svar på kommentar:
Blir ju bara baconet (d.v.s det godaste)kvar till Dig att äta av min pastasallad. Men då kan Du ju steka ägg, så blir det en god lunch på eggs and bacon.

Camilla sa...

Jag tror att det där kommer att bli jätte fint då det är färdigt.
Ser verkligen framemot bilder då det är klart.
Kram på dig!

Vicke sa...

ja, den blir säkert fin, ha en fin dag nu

Anonym sa...

Oj så fint det kommer att bli med en rosenportal....hoppas Bosse inte sticker sig bara :) Blir det Side direkt du får semester då? Kram Bettan!

Nett sa...

Själv skulle jag inte klara mig utan körkortet :) det är ett måste. Kram

Ninja sa...

Wow...vad fint det kommer att bli. Det blir som en ingång till paradiset :)

ansepanse sa...

jag har visserligen körkort men har inte kört på många år, jag har ju också chaufför :D
vad fint med rosenportal
kramar

Yvonne Johansson sa...

Det kommer nog bli sagolikt vackert med en portal ut mot skogen med rosor på. Nu skenar min fantasi iväg, ha ha. Det blir som en portal ut mot en sago värld. Vem vet vad som kan finnas där ute i skogen.
Jag hoppas vädret blir bättre snart lagom till din semester. Nu har vi fått tillräckligt med regn tycker jag, för ett bra tag. Jag vill uppleva lite värmebölja också, även om det blir lite för varmt. Men först då känns det som det har varit en riktig sommar som man kan minnas tillbaka på. Man behöver lite sådant för att orka igenom en mörk kall vinter. Ha det så gott :)

Mita sa...

Vad vackert det låter med rosenportal.Ja det är nog lika bra dom som kan sånt där får fixa det,*L*... ungefär som här, jag talar om hur det ska vara så utför gubben jobbet,bra arbetsfördelning..
Kör bil gör jag men mest i stan,med mina starka värktabletter vill jag inte ligga ute på vägarna,
Kram vännen!

Angelina sa...

sv: ja det he vi!! :D

anniepiie sa...

Jaa, idag har regnet hittat hit oxå tyvärr! :P Hoppas att solen kommer snart, den har ju varit frånvarande ett tag tycker jag... Kram

Nillas Trädgård sa...

Det låter och ser ut som att det kommer att bli en fin rosenportal där. Ser fram mot att få se resultatet på bild senare :-)
Ha en fin kväll!!!

Ingela sa...

Ett bekymmersfritt inlägg ;)

En rosenportal - så romantiskt och vackert det låter =)Kommer säkert att bli jättefint!

Anonym sa...

Rosenportaler är bland det vackraste jag vet - det kommer att bli underbart. Bilder kommer väl när det är färdigt och sedan när blommorna kommer. Vi får väl vänta till nästa år, men jag tror att det är värt det.. Kram

attis sa...

Hej vännen. Ursäkta det sena svaret. Har haft total skrivskramp sedan mordet på lilla Sami här uppe i Umeå.
Så vadkert med en rosenportal. Låter helt underbart. Ha det nu så gott.
Kramiz
PS Fattar inte hur i friden gräsklippareländet kunde vinna. Sådana ser man ju bara man tittar ut genom fönstret.
DS

Ninz sa...

Det där lät ju riktigt skönt, inget körkort, då behöver man inte skjutsa hit eller dig :) Fint det lät med rosenporten!
Kramen

Margit sa...

Du åste visa bild på Portalen när den blir klar!! För KAMERAN..den kan du ta bilder med... Kram!!

Mia systeryster sa...

Det låter som om det kommer bli kanonfint!
Skönt att få semester snart!
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...