26 juli 2011

En måndag i juli med pappa

En måndag utan jobb, min första semesterdag...
Regnet fortsätter oförtrutet och all växtlighet bara älskar allt detta vatten...Vi gör det bästa av dagen och tillbringar den med pappa.  
En tyst minut klockan 12 för alla människor som dog i Norge, det får oss alla att tänka efter och förstå, att livet är en stor gåva som vi människor bara har till låns...Livet kan ta slut på en sekund...livet är så skört...ibland också väldigt kort... 
Vi äter lunch med pappa för att därefter åka med och handla. Sen åker vi allihop till pappas Margareta, som blir så glad när vi kommer. Vi fikade hos Maggan och sen lämnade vi de äldre i fred ett par timmar och hälsade på barn och barnbarn.  
Skulle väl fotat där också, men det blev mycket prat så kameran kom aldrig upp...men Eliza och hennes kamrat kom efter oss bort till sjukhemmet, där Maggan bor, så då passade mormor på förståss...  
En liten linslus är hon allt lilla Eliza...

21 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.jag kollade via aftonbladet.se igår kväll dom visade från Rådhusplassen,dom trodde att det var 150.000 ute på gatorna.Norska kända spelade på scenen,b.l.a Rybak spelade.Tänk så många människor hadde en ros,så det växte utanför domkyrkan igår ännu större.Nu titta solen fram.igår solade 2 timmar.kram

Siita sa...

God morgon Mona. Har veckan tvåmåndagar hos dej? Ja en härlig måndag som du skriver om här o sen önskade du mej trevlig måndag idag. Jag har iaf tisdag idag. Men skönt för er att åka till solen. Jag haltar vidare här hemma. Vi hade åska när vi la oss, sen strömlöst i natt. Kram

biggan sa...

godmorgon, ja detta i norge, så hemskt det är, nu först börjar man förstå innebörd av det, blir ju en chock först, roligt för dom gamla att få besök, ja nett kommer i dag, ska bli skoj, ha en fin tisdag kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Sol??? Var??? Har kikaren framme men ingen sol!! Ha en bra tvättdag!

Roffe sa...

Har du bokat AKUT resa till SIDE.

Camilla sa...

Klart att man hade en tyst minut för Norge.
Åååå,ska du dra iväg utomlands.
Får jag följa med? ;)
Kram!

Petra sa...

Du verkar ha haft en bra dag igår :)

Kram

Mita sa...

Blir skönt för dig att komma till värmen,du är ju en värmeälskare,*L*... jag däremot vill ha lite mer "lagom" varmt. Hoppas ni får det skönt och kan njuta fullt ut.
Härlig dag ni hade igår, det är guld värt att träffas så där.
Kram vännen..♥

Roffe sa...

Förlåt om jag är nyfiken.Lider du av Psoriasis:då förstår att du vill till värmen..Ha en underbar resa.KRAM

Yvonne :-) sa...

Näää så långt ner går inte min kikare .Här var det 12+ i morse! Inte klokt i juli månad..♥Kram

Carina Sjölund sa...

När var det ni skulle åka?
Jag längtar verkligen till vi oxå kommer i väg :)
Kram och godmorgon♥

Stattinskan sa...

Åh, är det första semesterdagen? Härligt! Nu ska värmen komma tillbaka och då sticker ni? ;-D
God förmiddag Fenizmona :-)

Anonym sa...

Trevligt att hälsa på dom gamla och kära. Ha en fin dag nu !

Ninz sa...

Jippi du har också semester nu, härligt! Passa på och njut av bara den :)
Stor kram

ansepanse sa...

så nu har du semester - hurra :D
vilken fin dag du haft
Sv: vart bär det hän nu då när du packar?
kramar vännen

Mi sa...

Härligt för dig att din semester har börjat nu. Visst är det mysigt att umgås med sin pappa. Jag och mina syskon var ut och åt med vår pappa för någon vecka sedan och det uppskattade vi alla.

Kramar och ha det så skönt på din resa.

Jenfan75 sa...

Men det är kul när barnen vill vara med på kort=)

Anonym sa...

Jag önskar dig en härlig vecka med sol och salta bad! Kramar

Gilla sa...

Så skönt för det att semestern har börjat. Roligt för dej att din Pappa finns kvar för dej. Min dog alldeles för tidigt. Då var jag bara 32 år gammal. Så jag har inte haft chansen att lära känna honom som vuxen kan man säga, eftersom de bodde i Stockholm och jag i Helsingborg.

Så härligt det är också att få träffa sina barnbarn. Mina är för långt borta.

Svar: Ha det nu bra på resan. När börjar den?

Hälsa så gott från oss båda och ha det skönt.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Det var väl en trevlig inledning på semestern! Ja förutom regnet då :-)

Händelserna i Norge är helt ofattbara och får en verkligen till eftertanke...

anniepiie sa...

Önskar dig en underbar semester! :D Och hör av dig när du är hemma igen! ;) Kramis

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...