6 juli 2011

SMHI och SJ, vem är värst?

Varmt och gott väder lovar de från SMHI och då... 
blir det varmt, men inte så där speciellt gott...
SJ har jag inte någon erfarenhet av, mer än det jag läst och det ger dem ju inget gott renommé...Där tycks det ju gå lika galet som det gör för meteorologerna på SMHI.
Nej, jag föredrar båtar i alla former, både stora och små.  
Jag sticker gärna iväg med flyg också, fast den här lille skulle jag inte vågat mig upp i...
Bohuskusten är något annat som jag gillar, högt och rent! Jag blir jätteglad om du röstar på min bild som du hittar ovanför detta inlägg! Klicka på länken under den bilden och mitt kort kommer upp! Sen klickar du bara på rösta, så är det kirrat! Du får rösta en gång varje dag fram till 11juli...Just nu ligger jag på 2:a plats!!!




28 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Var inne på stora datorn o röstade nu. 716 poäng. Det gick inte på den igår. Jag tycker att båda som du skriver om är lika goda kålsupare båda två. Kramar

syren sa...

Grattis på födelsedagen! kram

Petra sa...

God Morgon!
Ja du är hack i häl nu :)
Ser att Syren skrivit grattis...är det så?
GRATTIS i så fall :)

Kram

Yvonne :-) sa...

Morning! Oliwer rensade ,men vissa får han bara låna tex Photo Adobe.. Ha en bra onsdag! Morgonkram!

Stattinskan sa...

WOW, då går jag in och röstar igen :-)

Hebbe sa...

Mors,,röstat,ja..Ja det ska bli kul att prova de nya kryddorna,,rapport kommer..År det som jag ser..GRATTIS.. Haé Kramen.

biggan sa...

ja vi har haft kanon väder ett tag, hoppas verkligen det inte blir regn på ett par dar nu. kul du ligger 2a nu, vi röstar varje dag, ha nu en underbar dag, misstänker du blir 25, massa kramar biggan

Aurora sa...

Grattis. Bohuslän har en stor plats även i mitt hjärta. På min mammas begravning spelade vi Inbjudan till Bohuslän som sista melodival. Kram

Camilla sa...

Nä...SMHI litar jag inte ett dugg på. Dom har alltid så mycket fel.
Fyller du år?
Grattis,i så fall.
Nä..nu ska jag in och rösta.
Kram!

Petra sa...

Jag har inte mycket till övers för meterologer alls. SJ har jag ingen erfaranhet av.
Kram på dig

♥ MICKAN ♥ sa...

Vilken regnskur det kom igår, den skulle ju komma imorgon enligt vädret för att inte tala om hur många gånger under vintertid som tåget varit försenat då jag åkte det.
Går in nu och röstar på dig igen.
Ha en bra dag!

ansepanse sa...

nej en sådan där liten skulle jag heller inte våga mig upp i
vad kul att du ligger tvåa nu :) jag röstade såklart idag också
bamsekramar

Nett sa...

Underbart väder i Borås så här kan man inte klaga.. balkongen är en skön plats idag :) Kram

Carina Sjölund sa...

Vädret är ingenting att lita på! Jag brukar alltid titta ut på morgonen och då ser jag hur vädret är!
Har röstat igen vännen!
Kramen♥

Ninz sa...

Röstad & klar!! Hoppas verkligen att du vinner :) Å du en sak till: G*R*A*T*T*I*S på födelsedagen :D
KramKram

Vicke sa...

En röst till blev det och du har en liten hälsning i min blogg nu

ansepanse sa...

GRATTIS på födelsedagen vännen
kramar

gunilla sa...

Här i dalarna skiner solen, hur det är med tågen vet jag inte :)

grattis !

♥ MICKAN ♥ sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

annemon sa...

Hittade hit genom Vicke grattis på födelsedagen.Fina bilder som du visar.Fin bild Vicke har gjort till dig

Gilla sa...

Grattis på födelsedagen en gång till. Jag har röstat och röstat på din bild. Synd bara att vi inte kan vara med och inviga grillen.

Svar: Det var nog den finaste orkidén jag har sett. Så glad jag blev. Förut hade jag ju bara vita.

Visst jobbade vi hårt, men vi hann i alla fall tack vare rivstarten.

För att klargöra saken så är det min dotters vovve jag visade i bild. Det var nån som trodde att det var vår vovve.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Grattis på Födelsedagen. Jag såg i Vickes blogg att Du fyllde år och jag har varit inne och röstat på Dig. Hoppas Du får en bra födelsedag...

Mita sa...

Först säger jag GRATTIS! på din 25 årsdag,sen säger jag grattis till din andra plats som förhoppningsvis blir en första plats. Röstat har jag gjort, och jag håller absolut med vad det gäller SMHI och SJ,man kan inte lita riktigt på nån av dom....
Kramen på dig!

Anonym sa...

Glömde gratta dig förut, men dagen är ju inte slut ännu! Kram och grattis!

Ninja sa...

Fina bilder.....och jag röstar och jag röstar :)

Yvonne Johansson sa...

Jag pratade med en kvinna inne på försäkríngskassan i måndags. Hon skulle ta tåget från Göteborg i söndags och hem till Lidköping. Hon hade kollat upp tider och köpt biljetter men när hon stod på perongen i Göteborg så visade sig att dom ställt in det tåget hon skulle åka med. Ingen iformation fanns det någonstans om hur hon skulle ta sig vidare hem, och hon och en massa andra fick snöra runt. Ingen hjälp någonstans fick hon och när hon skulle ta ett annat tåg, så ställdes det också in. Till sist så efter några timmars stress så fick hon en resa hem med buss. Dåligt gjort av SJ som inte kan sköta det bättre. Dom borde väl fatta att dom måste ersätta lokförare som gått på semester, för folk är ju beroende av att åka tåg, dom som ska jobba och som inte åker bil.
Nu har jag röstat igen. Jag hoppas du hinner knapa in och ta första pris. Ha det så gott.

Yvonne Johansson sa...

Hoppsan! Du verkar fylla år idag. Då hoppas jag att du fått en riktigt fin dag. Grattis!

Yvonne Johansson sa...

Nu är jag här igen. Kom på en sak när jag läste om måsar i din blogg. Ja det finns människor till allt. Dom måste inte vara tillfreds med sig själva, dom som klagar så mycket.
Obs! På västkusten finns det jätte stora måsar har jag sett. Man kan nästan tro att dom är muterade, så stora som dom är. Vad har dom för namn igentligen? Vi har tärnor och vanliga fiskmåsar inåt land, och skrattmås, men jag minns en gång då vi satt i Hamburgsund och åt lunch, så satt det en enorm stor mås neråt hamnen. Himmel säger jag. Den påminde nästan om en albatross eller havsörn i storleken. Det kan väl inte vara gråtrut som blir så stora.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...