18 mars 2010

Tjock härlig dimma vältrar sig över oss nu!

Idag skulle gummistövlar varit rätt, fast det visste jag inte när jag gick hemifrån. Plusgrader i natt och även idag har gjort att det bildats stora sjöar lite överallt. Tog några bilder på vägen hem vid 16.30, då det fortfarande gick att se något. Nu är det helt tjockt med dimma! Lite fler bilder kommer i sidkolumnen vid dagens väder.
Cesare var lycklig när matte kom och ville in fort! Han gillar inte att bli så blöt på tassarna. Nu har han ätit sin favorirätt: Havsfisk med bechamelsås...det är mums för en hungrig kisse!
Så var det förhandsvisning av den tavla som Wictoria håller på med just nu. Så här såg den ut i söndags, då hon fortfarande funderade på vilken färg draperiet skulle ha...Jag förenklade det hela och tyckte hon kunde göra mur av hela väggen...fast, det är hon som är konstnären, inte jag...
Igår kom ett mail med foton och titta, vad fint hon fått till rätt färg! Ska bli spännande att se det färdiga motivet sen med utsikt genom fönstergluggen...

18 kommentarer:

Ammis sa...

Ja nu töar det bra, skönt att slippa alla minusgrader, det känns i luften att det är vår och fåglarna sjunger så härligt. Ha en go torsdag. KrAMelikram

Mi sa...

tö och slask här också och för en gång skull tycker jag att det är skönt. Snön försvinner. Taclan är jättefin. Ha en bra kväll. Kramar!!

Farfar-Hebbe sa...

Ja det är klart att dom funderar vad det är för en underlig figur som står där och blixtrar..Den tavlan blir nog fin..Haé Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Ja det töar på rätt bra här oxå,fortfarande +4,3 ute.Haé Kram.

Ellis sa...

Vilken fin tavla hon målar! =)
Här har det snöat idag och var rätt jobbigt att gå hem men det gick.
Hemma och vilar ikväll, orkade inte fara på middagen ikväll!
Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Okidoki,,jag ska lyssna på webradion,matchen mellan Brynäs och Djurgården..Ha en skön kväll Kram.

Ninja sa...

Lite snö har allt försvunnit här med....

Hannah sa...

Hur gjorde du för att lägga in bilder i din header? Kram!

Nett sa...

En del blött har det varit här medf, men regnstövlar nope, då skulel jag halka ihjäl mig på isen ;) Kram

Livsnjuterska sa...

Meeeeeeeeeeeen vilka läckra tavlor

Kraam och Natti Natti

paloma sa...

mEN HON ÄR JU JÄTTE DUKTIG! Skrattar gott åt lille ceasar tror det är en liten bortschämd kisse! På både godsaker och kärlek! Det gillar vi,kram och sov gott!

Bibbi sa...

Wow vilken konstnär!!! Det är verkligen djup i tavlan. Ser med spänd förväntan på fortsättningen :-)

Börjar vårkänslorna infinna sig???

Hör skulle också behövas stövlar med det ligger så mycket is under vattnet så för mig skulle det säkert innebära vattenplaning om jag tog dem på haha

Suss gott med förhoppning om fortsatt tö. Kramar om gör Bibbi

Siita sa...

God morgon. Hoppas du får en bra fredag. +2.4 här idag. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Och samma väder verkar det bli idag :)

ha en bra Fredag!
Kram

eva sa...

De blev snyggt med grönt draperi och härlig känsla i tavlan!
Vilka härliga vårfoton och här vaknade man till solsken idag:)
kramiz

Nett sa...

Hoppas att du får en lugn helg då du är i beredskap. Kram

Frogprincess sa...

Ja, nu hoppas vi att termometern håller sig på plussidan så att det blir ordentlig vår.
Vilken fin tavla!!!

justine sa...

hej har mycket just nu , har en blodpropp som de försökte i onsdags ta bort imed acessen slutat igen så riktigt tunga dagar den 31 ska de försöka igen ta bort blodproppen vid axeln , ,de fixade så acessen fungerar i alla fall först , kram justine

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...