8 mars 2010

En ny dag och en ny vecka!

Snart ska jag ge mig iväg till jobbet och idag blir det bussen som gäller. Jag var ute igår och kollade vägen bort till busshållplatsen och den såg rätt okay ut.
Visst är det fortfarande väldigt mycket snö kvar här men bara vägar och gångbanor kan förbli framkomliga så får det andra ta den tid det tar.
Cesare får vara ute idag för det blir för länge att vara ensam hemma och längta ut. Då finns risken att han river huset innan matte kommer hem. Ha en fin dag alla!

29 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Här är nästan vår. Bara -7 idag. Kramar

biggan sa...

godmorgon, måndag igen, det är rätt bra på vägar trottoarer nu, skönt, ska kolla opp med tomson om pricken, ha en jätte bra dag kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,här tittar solen fram,hoppas ingen snor den i dag.-3,6.Haé Kram.

biggan sa...

godmorgon, ja vad härligt inte många dar kvar nu då, verkar väldigt bra i mina öron, grått här, vart det redan i går, halvgrått, i dag helgrått. suck, det var ju så skönt med solen kram biggan

Sladdertackan sa...

Hua, vad mycket snö!

Farfar-Hebbe sa...

Ja gå försiktigt,,finns en hel del för solen att äta upp..Haé Kram.

attis sa...

Gomorron vännen. Nej det gör absolut ingenting. Så fina bilder igen då. Han håller på att bli stor eran Ceasar. Ser så väldigt ståtlig och bestämd ut där han sitter. Ha en härlig dag.
Kramen

Mi sa...

Godmorgon! Solsken hos mig i dag och jag hoppas att det är det även hos dig.
Ha en fin dag. Kramen!

Livsnjuterska sa...

Nej det är inte automatiskt utan de har en hel del annonser som du kan välja mellan!
Gå in på deras sida och läs
Ha en bra dag

Kraaaaaaaaam

paloma sa...

Godmorgon! Oh så fina bilder i dag! Och lille Ceasar! Skönt för honom att vara ute och busa i dag, då sover han nog gott i natt!Efter att han kelat med er en stund när ni kommit hem! En bra dag önskar jag er!KRAM

Petra sa...

Här är det verkligen inte bra väder idag, det ösregnar/toksnöar om vartannat och det blåser som om taket skulle lyfta när som helst. Hoppas ni har det bättre i Uddevalla. Kramar

Mita sa...

Fina kissen,klart han vill vara med och hålla kollen.Ja det är otroligt mycket snö som ska smälta bort.Men det är inte mycket tjäle i gräsmattorna säger dom så jag hoppas vattnet kan sjunka ner och inte bilda för stora sjöar.
Ha det fint,
kramiz!

Stina sa...

Jisses vad med snö ni har kvar. Bra jobbat med altanen. Skönt att kunna sitta där och fika i solen. SÅ söt lille kissen när han sitter på staketet

*kram*

Vicke sa...

svar, när det gäller double net så får du logga in och skapa dina anonnser själv, det lättaste är deras färdiga poler där har du mycke att välja på

Kina sa...

Åhhh, visst är det härligt ute när solen lyser, det är SÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt. Helt plötsligt känns det som vår ute! Hoppas du får en bra måndag!
Kram Kina

Petra sa...

Hoppas arbetsdagen var bra :)

Kram

Ammis sa...

Skönt att du har möjlighet att ta bussen. Vägarna är ju trots allt väldigt halkiga när det töar o. sen fryser på. Ha en bra start på veckan. KrAMelikram

biggan sa...

så nu tar vi kväll här, ska kika på en film, sen blir det sängen, tidigt, vi är trötta sen helgen fortfarande, ha en jätte fin kväll kramar biggan

Augusta sa...

Det såg väldigt härligt ut hos dig i går. Solen lyste och det såg riktigt vårigt ut. Cesare är jättefin :)
Kram

Ninja sa...

Fint väder fick du i alla fall ;)

biggan sa...

så där, nu släcker jag ner, tomson sa att saltön börjar i dag igen, klockan 9, så det blir det, sen sängen. sovgott vi höres i morgon, lite sovmorgon igen i morgon, hälsa bosse kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Okidoki,Jag litar på dig,det är våren.Haé Kram.

Bibbi sa...

Å vad mycket snö!!!! 26 grader i solen låter härligt.

Vilken snygging du bor ihop med. Jag menar katten... Han har ju blivit stora karln så snart får du väl problem att få hem honom :-)

Nej. Jag tänker verkligen inte ta på mig hennes problem. Hoppas bara att hon ordnar till sitt liv.

Kram och tack för underbara bilder

Smörblomma sa...

Ja, jag städar också själv på samma sätt som du. Det gäller att inte överdriva ;)

Så ståtlig Cesare ser ut på bilden! Kramiz

Yvonne :-) sa...

Han hade varit lite krasslig et tag. Men det var troligen hjärtinfarkt som slog till.Så jag hann inte ner för att krama om honom.

Livsnjuterska sa...

Gomorron i stugan

Kraaaaaaaaaam

Veiken sa...

Har du tagit en liten bloggpaus? Hoppas du har det bra. Kram

Mita sa...

Hallå,hur har du det? Hoppas allt är bra. Önskar dig en fin dag,
kramiz!

Unknown sa...

Hihi va kul det va o så nått som påminde om U-a =)
vi bodde ju först på svedjestråket sen flytta vi ner till Bleket,Järvstigen =)
Vindfället ville vi oxå bo på,för det är så barnvänligt där,men vi flytta till gbg då i stället=)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...