5 mars 2010

Jag vill ha frost och helst mycket frost nu!

Nästa vecka har SMHI spått mildväder!
Jag är helt övertygad om att marsvädret styr sommaren så låt oss bara önska att det blir en ny köldperiod!
Marsvädret i fjol räckter inte riktigt till för en LÅNG och varm sommar, nej... med endast 9 dagars frost så var det ett gränsfall... regnet öste ner, oavbrutet under hela min semester!
Enligt min teori om marsvädret så ska vi ha kallt denna månad för att få en bra sommar.
Mars månad 2006 var mycket kall. Vi hade frost 1-27/3, i fyra veckor med upp till -15,5 grader. Första dagen med mildväder var 28 mars med + 3,4 grader. Sommaren det året blev den varmaste på många år!

27 kommentarer:

attis sa...

Sol på dagarna och kallt på nätterna är det bästa. Då blir det inte så blött och slaskigt ute. Vi håller tummarna för det. Nu blev jag sugen på att åka ut ned båten. så underbara bilder.
Kram

biggan sa...

hihi jag vill ha fint i mars och i sommar, går det inte para ihop. nu ska vi dra i alla fall. ha det nu gott i dag, kramar biggan

Nett sa...

Det tycker vi om att det skall bli mildväder :) Underbart, inte en dag försent. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Okidoki,då kör vi efter ditt recept,frostig mars..ja småsyskon,,men dom kommer aldrig ikapp.Haé Kram.

Nett sa...

Kanske det, men inte tror jag att det milda vädret kommer att hålla i sig så länge. Lite milt vill jag ha så snön och halkan försvinner. Kram

Stina sa...

Tänk så olika vädret kan vara i Sveriges avlånga land. Vi var på Öland i stort sett hela sommaren och hade inte alls mycket regn. Vi kunde däremot stå och titta in mot fastlandet och se hur regnet öste ner. Får hoppas på att det inte blir allt för milt för då blir det översvämmning i vårt land

*kram*

Nett sa...

Vad bra att du har koll på detta åt oss, så vi får en fin sommar :) Kram

Petra sa...

Då hoppas vi på en kall Mars oxå, för det är dags för en solig sommar tycker jag :)

Kram

Frogprincess sa...

Förlåt mig... men är det verkligen DU som har skivit det här inlägget. VILL HA frost och kyla...?
Men jag håller med. Hjälper det till att få en underbar sommar så hit med frosten bara!

Mita sa...

Ja det ska bli spännande att se hur dan sommar vi får efter denna vargavinter.
Ha en fin ,fin fredag nu vännen,
kramiz!

Ninja sa...

Intressant väderteori...

Camilla sa...

Det kanske är så...
Desto kallare vår desto ,varmare sommar.
Hoppas på en varm sommar.
Ha det bra och kram på dig!

charlotte sa...

haha jag tror minsann agtt du har lite svårt för att bestämma dig...
kram

Rhea sa...

Hoppas att det inte blir för våldsamt töväder. Det blir så blött och eländigt då och en fin sommar vill jag förstås också ha! Kram

Hannah sa...

Hoppas du har rätt. Vill ha en fin sommar. Kram!

Lindy sa...

Jag tror att det kan ligga något i din teori...
Är de bilderna från mars förra året? I så fall vilken skillnad..
jo, tack magen är bättre fast den har inte gått ner helt..
Har inte alla följt med dig hit?
Ha det strålande!
Kramar!

paloma sa...

Kommer bara in och säger godnatt! KRAM

Geddfish sa...

Mona! Har du skrivit upp detta? Jag menar, riktiga anteckningar? Jag kommer ihåg den sommaren, jag jobbade ff då. I augusti gjorde vi vår europaresa med bil, tält och takbox. Det regnade hela tiden i Europa. Regnet förföljde oss. Men i Sverige var det kanonväder. När vi kom till Sverige var vädret piss även här.
Vi får hoppas att mars kalla månad kan leda till en kanonsommar i Sverige!
Kram Geddan

Ellis sa...

Nu börjar det bli kallare här igen, har fått en uppfriskande cykeltur nu!
Hoppas du har haft en bra kväll!
Kramar

biggan sa...

godmorgon denna lördag, nu sticker vi om någon timme. ha en jätte fin lördag kram biggan

biggan sa...

godmorgon, ja vi hade 7-8 minus när jag gick opp, nu ska det bli frukost sen sticker vi, ha en kanondag mona, hör av mig när jag kommer hem kramar biggan

biggan sa...

japp det ska vi, därför kör vi tidigt, slippa stressa. vi måste ju stanna rätt ofta, jag klarar ju inte sitta still så där länge, ska ni iväg med idag? ni skulle ju ev det. kram biggan

Nett sa...

Godmorgon. Nää, men du fungerar lite som vår egen lilla smhi-mona ;) Ha en fin Lördag *kram*

biggan sa...

så nu sticker vi, ha det jätte gott i dag, kramar biggan

Nett sa...

Ja det är gott det, med kaffet.. en bra start på dagen :) Kram

Yvonne sa...

Ok do får jag sitta och plita ditt skaningen tills du lärt dej.
Kram!

Kina sa...

Ja, efter en sån här lång och kall vinter så hoppas jag enormt mycket på en lång, varm och solig sommar. Vi får hålla tummarna!
Kram Kina

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...