31 mars 2010

Askeonsdag och mitten av påskveckan.

Påskhandlat och klart...tror jag. Skinkorna griljerades igår kväll och kylskåpet är nu fullt.
ETT enda påskägg har inhandlats för nu är barnbarnen så stora så de får förse sig ur samma ägg! Det ser inte så mycket ut för världen, men det här ägget gömmer 4 kilo godis!!
Det tronar i ensamt majestät mitt på matrumsbordet, sen har jag ju fyllt min godishöna också, som står ute i köket.
I skafferiet står så ännu en fyrakilos burk så jag har något att stoppa till alla små påskkärringar, som kommer och ringer på min dörr på påskaftonen.

29 kommentarer:

biggan sa...

godis har jag inte inhandlat ännu, men ska bli endera dagen nu, här hade det varit slut innan påsk annars hihi. men det är det bästa med påsken god mat, och godis, kramar biggan

Bibbi sa...

Tassar in och ser till min förvåning att du redan varit här. Vilken morgonpiggis du är :-)

Det var ett tag sen så det finns mycket härligt att läsa och titta på. Du tar så underbara bilder.

Fint du gjort till påsken. Måste glädja både dig och de dina.

Får se om jag får till något påskfint i år. Har ju inte fått undan alla kartonger än efter flytten :(

Ha en underbar onsdag

Kramar om

Farfar-Hebbe sa...

Mors, med tidiga mornar och sena kvällar ,så kan man inte vara annat än trött..Rackarns va mycket godis,räcker väl till halva Uddevalla..Haé Kram.

roffe sa...

God morgon.jag var och påsk handlade igår.men glömnt ta kort på det.de var så lite.köpte bara det som gå åt till mig själv.prinskorv,köttb.sill,ägg,olkia sallader.påskmust.ha en skön dag.kram

Yvonne sa...

Morn morn på dej! Du...jag klarade det igår!Oj vad mycket godis!!! Men jag blir nog mest sugen på det du har i kylen.Alltså reddi mat! Kram!

sannof sa...

Här har vi äggjakt varje påsk liten som stor.. brukar vara skit skoj Hela familjen springer runt i trädgården som yra höns och letar kartor och ägg.. hahahah =)mmm nu vart jag godissugen..hahhaah ha en toppen onsdag..=)

annsan_s sa...

Godmorgon vännen! Här finns det mycket gott att beskåda! Ha en fin dag! Kramen

Yvonne :-) sa...

Ja livet är som en bergochdalbana Det gäller att försöka hänga med
Kram!

Frogprincess sa...

Jag ska försöka hålla mig i från godisskålen så länge som möjligt...

Gilla sa...

Du milde så mycket godis. Det kan inte vara billigt.

Svar: Köp och njut! ;-D Kram/Gilla

Ninja sa...

Det ser ut att vara laddat och klart :)

Anonym sa...

GLAD PÅSK tillönskar jag Er i Uddevalla!
Kramar fr. Sören.

Anonym sa...

GLAD PÅSK tillönskar jag Er i Uddevalla!
Kramar fr. Sören.

paloma sa...

Jag har pyntat klart men inte maten ännu! Det tar jag nog i morgon! Påskprecenten är klar till lillan i allafall.Nu har jag länkat inne hos mig metro till min nya blogg! Men skriver den här med. http://www.paloma.bloggplatsen.se kram

Siita sa...

Hejsan. Än så länge får dom varsitt mina barnbarn utom lillan. Hon får en body. Evelin har ju godis förbud så hon fick kyckling ist. Kram

Petra sa...

Ojdå, inte en godisbit har jag hemma..Det godiset hade räckt i 2 år för mej..haha

Kram

Kristina sa...

Du verkar laddad för påskhelg....Ha en bra påsk och njut av de dina.....
Kram Kristina

"Delfinen" Kerstin sa...

Ja, det där med kylskåpet blev mitt lilla samvete igår efter jag handlat. Men .... kommer en dag imorgon också. Du synes ha allt ordnat för att fira Påsk, va gott! Om det inte vore så långt bort till dig så kanske jag kunde tänka mig att klä ut mig till påskkärring och knacka på hos er ...hihihihi (kanske inte behöver så mycket utstyrsel för den delen .....heheheheh!!!! Kram Kerstin

Veiken sa...

Oj, nu får jag dåligt samvete. Jag har bara köpt lite godis (vi blir ju inte så många) Ingen skinka....jo skivad smörgåsskinka som pålägg. Mycket grönsaker, sill och fisk. Får se om det uppskattas. kram
PS: Jag har gjort köttbullarna idag förstås!

Mia64 sa...

Påskmaten är handlad men ej godiset.Ha en skön kväll /Kram

Gilla sa...

Svar: BLÅKULLA!!!! Kram/Gilla

Yvonne :-) sa...

Nattikramen!

Ellis sa...

Mycket gott där, har inte handlat påskodis ännu, men hinner nog! =)
Ska hänga upp påskgardinerna innan jag somnar i alla fall! =)
Kramar

Mita sa...

Oj du har mer godis än mig,hi,hi,Jag köpte idag,men har inte hällt upp det än,hmm...det tar nog slut rätt fort då tror jag.
Kylen är full här också,påsken är ju en riktig mathelg,precis som julen.
Ha det fint vännen,
kramiz!

charlotte sa...

det är synd att du bor så långt bort annars hade ja kunnat vara påskkärring hos dig
kram

charlotte sa...

alla som försover sig kan ju skylla på den uteblivna tuppen idag..
kram

Unknown sa...

Vad fint du har det med dina bilder överallt=)
Att griljera skinkan,gör man det på samma sätt som på julskinkan??
ägg ströbröd o senap typ???
Vad gott det såg ut det med spenaten o äggen,vad var det?? inte spenatsoppa väl,den såg för tjock ut för det????
Hoppas påsken blir jättefin för dej,och jag håller med,påsken ska vara en tradition,samma,samma,samma helst.
Godis lär ju ingen kunna säga att du inte skaffat dej,hehe.. jättemkt ju=) Kram på dej

Unknown sa...

Vad fint du har det med dina bilder överallt=)
Att griljera skinkan,gör man det på samma sätt som på julskinkan??
ägg ströbröd o senap typ???
Vad gott det såg ut det med spenaten o äggen,vad var det?? inte spenatsoppa väl,den såg för tjock ut för det????
Hoppas påsken blir jättefin för dej,och jag håller med,påsken ska vara en tradition,samma,samma,samma helst.
Godis lär ju ingen kunna säga att du inte skaffat dej,hehe.. jättemkt ju=) Kram på dej

Ammis sa...

Godmorgon Mona. Ett välfyllt smaskigt kylskåp har du. Själv har jag fått sätta på extrakylskåpet i källaren inför påsken. Men mest är det drycker där nere....hmmm...många öl o. mkt vin.... Ja ja, lite kul får man väl ha en sån här långledig helg. Önskar dig en underbar helg. KrAMelikram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...