28 mars 2010

Snön som vara fram till påska...

Här städas nu inför påsken, men inte är det så vårligt utanför mitt köksfönster precis.
Fast gångvägarna är rena och man kan gå som folk igen, det är i alla fall himla gott!
Här inne håller i alla fall påskbestyren igång och påskpyntet har kommit fram. Lite nytt har tillkommit för jag hittade så fina handdukar och grytlappar på Hemtex.
Visst är de fina? Jag blir glad när jag ser på dem! I nästa inlägg ska jag berätta vad jag gjorde med mina kopparkittlar som jag inte längre klarar av att putsa...

24 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Regn,det vill ja ha här uppe oxå,det hänger liksom i luften,,men snön den försvinner ändå ganska fort,ser faktisk marken på vissa ställen.Haé Kram.

Nett sa...

Så påskigt och fint det blev :) Skall här med ta fran lite under dagen. Eftersom jag jobbar till veckan. Kram

Augusta sa...

Vad fint du har gjort inne :) Påskenn är annars en helgtid man glömmer bort att pynta och det finns inte lika mycket att köpa heller i affärerna som jultiden.
Tummen upp, jättefint :)

Visst är det skönt attt gå som vanligt igen. Börja motionera med långa prommenader.

Trevlig söndag och kram

Siita sa...

Jättefina var dom. Här blir det inte mycket pyntning. Ingen kommer hit o ser det iaf. Må så gott. Kram

paloma sa...

Denna tid är så fin i mellan vinter och vår! Vi har med tagit fram påsksakerna! Lillan har gjort det mesta! Köpte lite nytt på lidl i fredags med! En påsk höna och påskkärring! I Dag har vi dock mulet här.Väntar ännu på afrika värmen dom sade skulle komma?? hihihi kram och skön söndag!

Farfar-Hebbe sa...

Ha,tror du inte att det började regna så smått på Fm,,skitbra,jag sänder en grattistanke till honom från dig..Haé Kram.

garlica sa...

Jag hoppar nog pyntandet så här i flyttbestyren. Åker bort och äter lite och där är det nog pyntat...
Det blev urfint hos dig!!
Kram

Kina sa...

Oj så fint du har gjort det. Vilka jättefina grytlappar och handduk. Jag är så dålig att pynta till påsk men nu när jag ser hur fint du har gjort blev jag riktigt sugen, ska nog in och gräva i påskkartongen:):) Ha det gott!
Kramis

Vicke sa...

det var fina påskpynt du har

MICKAN sa...

För en vecka sedan trodde man väl aldrig att snön skulle försvinna, och det var inte många dagar sedan som man hade minus 15 grader kallt på utsidan. Det känns riktigt bra nu och dessutom håller jag på att flytta vilket också känns väldigt bra. Vilka härliga påsksaker du har. Precis som julen har man ungefär bojkottat påsksaker också .. hmmm, nu är ju alla saker nerpackade dessutom. Ha en bra dag idag!

Petra sa...

Här har det regnat i 2 dagar så nu är det inte mycket snö kvar :)

Kramar

Ninja sa...

På mitt jobb syr och handtrycker de liknande grytlappar och dukar!

Mita sa...

Oj så fint du har påskpyntat,vårkänslan kommer lite eftersom tycker jag,smyger sig på liksom.Men det är härligt med ljuset och fågelsången,det är vår i alla fall,trots snön.
Ha det gott vännen,
kramiz!

biggan sa...

så fint det blir, påskfint, ska bli spännande se vad du gjorde med kittlarna,
blir ingen blogg i kväll snart middag, sen lite tv kom hem halv 4 i morse så ingen av oss är speciellt pigga, syns i morgon kramar biggan

Gunilla sa...

Va fint du pyntat !! här brukar det bara bli lite påskris och en tupp :)

paloma sa...

Blev så inspirerad då jag var in här i förmiddags att jag var ner och köpte 2 till vackra ktyssantimum! Nu är det påskfint ordentligt! Sov gott när det blir dags! KRAM

biggan sa...

så där nu släcker jag ner, jätte trött och ska opp tidigt i morgon igen. sov gott hälsa bosse kramar biggan

Frogprincess sa...

Här pynts det inte så mycket till påsk som till jul. Jag nöjer mig med att lägga på lite gula dukar och fjädrar i träden ute (inga inne för då river du-vet-vem huset...)
Jag har sett, men inte godkänt än (gör jag det lär jag glömma) din kommentar ang översättnings grejen på min blogg. Jag ska försöka förklara så gott det går, men jag tar det i morgon då jag har bättre med tid. Men inga höga förväntningar är du snäll för den där översätter lite som den vill den också...
Ha en bra kväll.

Anonym sa...

Svårt att kommentera idag...
Skrev, men det försvann.
Fint du har pyntat. Vi blir hemma i Påsk.
Annars varit ute med hv.
Kram Geddan

Veiken sa...

Kors vad mycket snö ni har kavr! Äntligen har vi blivit av med vårt. Nästan... Nästa vecka bör det vara helt rent här! KRam

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Det är inte moln det är rök från Skutskärsverken,(Stora Enso)massafabrik.
Nu är jag tillbaka i Vreta,snuviga barn.Haé Kram.

eva sa...

Godmorgon vännen
Åh vad söta och dom får en att dra på smilgroparna nu blev jag sugen på att köpa nya påskgrytlappar:)
Här varierar de nu snöar det för fullt igen men förhoppningsvis övergår det till regn igen!!
kramiz

annsan_s sa...

Godmorgon i stugan! Vad fina påsksaker du har! Tjusigt i fönstret. Här är det minsann inte nån vår än på långa vägar! Ha en fin måndag..Kramizzzzzz

Smörblomma sa...

Ja, jag undrar också vad som händer idag då alla bilder försvinner. Det har aldrig hänt förr under hela mitt år som bloggare här!

Jag hann se ditt påskpynt här i inlägget tidigare innan allt försvann, och jättefint var det :) Kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...