11 juni 2010

Hej, hej sommartider!!


I söndags sken i alla fall solen och Tobbes kalas hölls på utsidan till barnens stora förtjusning!




Ja, även till de vuxnas förtjusning för här grillades korv i långa banor...och marsmallows!



Sen försvann den där solen och nu gråter himlen förtvivlat...Kanske bönderna är riktigt glada nu då, för de brukar ju säga att det inte kan bli för mycket regn före midsommar. Sen får ju i alla fall någon få stopp på regnandet annars är väl ändå risken att grödorna ruttnar...

18 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Samma här, regn, regn och åter regn. Men God morgon! Fredag är inte helt fel. ;)

Farfar-Hebbe sa...

Här ser det lite regnsjukt ut just nu..Ja Åland är så fint,fin natur fina vägar,synd bara att det är så förbaskat dyrt..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn!!! Regnet hänger löst här idag.Ja du det gick undan.Skönt att ha förrådet närmare huset.Kram!

roffe sa...

God morgon.Dåligt väder då låg jag längre.är man tvungen som du då får man gå upp.du ska ha en skön dag.kram

Mia64 sa...

Här har vi sol idag.Ha en skön fredag /Kram

eva sa...

Godmorgon i regnet.Min son missar också ut springet han missade bussen från Mora så han kommer på en senare buss!
Här i Stockholm öser regnet ner och man får hålla tummarna på att det blir uppehåll tills studenterna ska åka på flaket!
Önskar er en trevlig dag:)
kramiz

Tigris Predikantan sa...

Ja, nu slapp jag vattna ute iaf! *ler*

Petra sa...

En äkta Svensk sommar har vi...regn, regn och regn...

Kram

Ingela sa...

Underbara bilder en regnig dag som idag =)

Mita sa...

Ja vilken tur kalaset kunde vara utomhus,härliga bilder.
Idag droppar det här med,och väntas ännu mer till kvällen.
Bönder brukar aldrig vara nöjda,antingen regnar det för mycket,eller också är det för torrt,hi,hi...
Ha en fin,fin fredag vännen,
kramiz!

Gilla sa...

Nu tycker jag faktiskt att det räcker med regn, liksom jag blev trött på snön i vintras.

Jag får varning även när jag får mejl om att du har kommenterat hos mej. Din kommentar är dold, så jag får öppna den speciellt. Det gäller alltså, när jag får mej i Windows Hotmail. Kan det bero på dina annonser?

Kram/Gilla

Frogprincess sa...

Ja det har regnat på ordentligt några dagar nu.
Många säger att det är bäst med två katter ihop så slipper de känna sig så ensamma. Så nu kan du börja argumentera ;-)

Mi sa...

Ni ser ut att ha haft det riktigt trevlig och mysigt. Gott med grillad korv. Ha en bra fredag. Kramar!!

Farfar-Hebbe sa...

Mend du,nu får man skämmas,fick Brenda Lee i skallen när jag tittade på bildspelet,,måste ha blivit analfabet i samma veva,,det står ju klart och tydligt Wanda Jackson..Men det är en gammal goding i alla fall..Haé Kram.

paloma sa...

Håller med dig! Nu är det bra med regnet! I Dag forsa det ner här! Nu har vi uppehåll, i morgon ser jag gärna lite sol i gen!
kram

Siita sa...

Härliga bilder. Fint väder där, men inte nu. Imorgon åker vi till storstaden o får tårta där. Kram

Siita sa...

God morgon Mona. Den tårtan lärde sej E11in0or att baka till sin student förra året, Jättegod. Ha det gott i regnet. Kramar

MICKAN sa...

Man kan ju säga att himlen har blåst i håret idag. Vaknade inatt av att det blåste rejält ute. Men imorgon har de lovat vackert väder om man ska gå efter yr.no . Visst är det gott med god mat, ingen studentfest för mig detta år. HEjhej!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...