24 juni 2010

Dimmolnen har lägrat sig!

Igår eftermiddag var det ett fantastiskt väder här, men idag är det helt grått igen! Förmodligen är det dimmoln som bildades av den värme som var igår. Jag hoppas att morgondagen blir fin, för då åker vi iväg till Hunnebostrand för att njuta sol och hav...och makrillfiske!!

Jag hörde ryktas igår att husägaren hade rensat bort alla måsbon på sitt tak, så jag tror att de små måsungarna gick ett grymt öde tillmötes...
Det finns bra lösningar och dåliga lösningar, om detta är sant så tycker jag det är dåligt och grymt!!






17 kommentarer:

rolf sa...

God morgon.Idag reser jag ner till småland och fira midsommar och födelsedag.Jag fýller imorgon,bli dubbelt upp att fira imorgon.ni alla ska ha en skön midsommar.kram

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Vi har strålande sol här idag! Ha en skön vecka!! Var ligger Hunnebostrand?Man får ta vara på de små fina stunderna.Kram!

Yvonne :-) sa...

Jag trodde först att stugan låg nära Biggan.Var inne på nätet och kollade.Hoppas att ni får det bra och att ni får fint väder.Kramen till er båda!

Camilla sa...

Ja...det var egoistiskt och dumt!
hoppas att det bara var ett rykte!
Och hoppas att det gick bra för den lille.
Ha en toppen midsommar!
Kram på dig!

Yvonne :-) sa...

Jaha.. Då blir det full rulle förstår jag.Visste inte att du hade paparazzikompis.Då kan man vänta sig massor av foto både med kändisar och utan ;)Kram!

biggan sa...

godmorgon. vilket grymt öde. ja i dag är det faktiskt fint. hoppas det får vara så med. ha en fin torsdag kramar biggan

Ingela sa...

Stackars måsbebisar (antar jag för inte tog de hand om dem inte)
Ha nu en helgo midsommar vännen så ses vi här i cyberspace nästa vecka =)
kram kram

Anniepie sa...

Här är det strålande sol och varmt som attan! :) Oj, jaa hoppas att det inte stämde med fåglarna... ha en bra dag! :) Kram!

Gilla sa...

Synd om de små liven om det är sant. Men måsar är inte så kul att ha på taket. Det för ett jäd...s liv.

Vi har tittat efter resor till Turkiet i september bland annat till Side. Vem reser ni med, när ni åker dit? Och är det billigt på stället?

SV: Nej, nån långpromenad till blir det inte. vi har måna ärenden idag, så det blir per bild..

Kram/Gilla

Frogprincess sa...

Okej, det är väl inte så trevligt att ha en massa måsbon på taket, men antingen tar man bort boet INNAN äggen är kläckta, eller EFTER ungarna har flugit ut.
Det här var grymt!

egoinasmamma.nu sa...

Vad trist att de inte försökte rädda de.. :(

diana sa...

Hoppas ni får det fint i Hunnebostrand.

Siita sa...

Det var ett dåligt öde. Här har varit toppen väder idag med. Kram

Ellis sa...

Hej!
Tror vi har haft varmaste dagen på länge hör nu, sitter och ordnar med resor till Sandviken och Karlskoga nu, ska hälsa på kompisar i juli! =)
Hoppas du har haft en fin dag, tråkigt med måsarna om de har gjort så!
Kramar, Elenor

Mita sa...

Man kan faktiskt sköta sånt där på ett snyggare sätt tycker jag.Det är ju ändå levande små varelser det handlar om.
Ha en jättefin Midsommar nu,
Kramizar!

Siita sa...

God morgon Mona. Trevlig midsommar till er. Nu först börjar solen lysa här, var mulet tidigare. Åker till Frövi o tittar på dans idag. Kramar

MICKAN sa...

Visst är det hemskt, det ska man ju tänka på innan måsarna har kläckt ungar.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...