28 juni 2010

Slut på denna härliga helg, dax för jobb igen!


En härlig midsommarafton blev det tillsammans med goda vänner och två av barnen. Werona dök upp och åt med oss, men hade väldigt bråttom. Hon skulle hämta två av sin systers barn för att sen åka tillbaka till Norge där Christoffer skulle tävla i NM på midsommardagen.
Hur det gick ska jag berätta i motorbloggen när det kommit bilder från loppet...
Midsommaraftonens lunch var den tradionella med sill och färskpotatis...fast jag åt räkor och kräftor i stället...gillar nämligen inte alls sill! Sonen Roger hade gjort en fantastikt god sås...receptet är hemligt, lämnas inte ut ens till mor! Mmmm...så god den var...
Kvällen var helt underbar fin! När vi bröt upp var klockan över tolv och himlen sprakade av färger...Det bådade gott för fortsättningen av helgen...



13 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Jag har hört att det är uppfiningarnas moder.Er son är lika "renhårig" som vår.Du får lura till dej receptet på såsen.Ha en bra solig dag!½ Kram!

egoinasmamma.nu sa...

Nypotatis är ju så gott, så man kan nästan äta bara det. Skaldjur är helt klart bättre än sill i varje fall. ;)

biggan sa...

godmorgon så härligt, fint väder hade ni med. skoj det var fint väder en midsommar. spännande att se hur det gick för christoffer. kram biggan

Aurora sa...

Morn.
Tiden går fort när man har trevligt. Kram

Camilla sa...

NU börjar min helg så här ska solas!!!
Ha det bäst!
Kram!

Anniepie sa...

Låter som en toppenhelg! :D Japp, måndag igen och jag ska ut i det fina vädret! :) Kram!

Siita sa...

Hejsan. Blev inget god morgon idag. Datorn har sitt eget liv. Men nu är jag här. Må så gott. Kramar

Mi sa...

Ha en bra dag. Kramar!

diana sa...

Ha en bra första-jobbdagen-för-veckan-dag :)

Petra sa...

Bara detta underbara vädret gjorde ju midsommar perfekt :)
Kram

Tina sa...

Vilken härlig helg ni haft!! :)
Det har vi också. (Uppdaterade min blogg en timme efter att du varit där o kikat) Jag undrar när jag kommer igång med att få in mina bilder... Blir så inspirerad av din blogg! :) Mycket nöjsam att läsa!
kram

Siita sa...

God morgon. Ha en bra tisdag. Idag funka datorn som sej bör. Kramar

Frogprincess sa...

Sill som är så gott... men smaken är som baken. Alla kan inte tycka om allt. Jag gillar inte kräftor något vidare.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...