21 juni 2010

Helgen är slut och så även molnen...


Tänk så skickligt av våra vädergudar att pricka in så precis...Helgen är slut och tydligen molnen också!

Från och med idag går det bara två bussar i timmen ner till stan. En ny turlista har jag men varken gubben eller jag kan läsa den...
Tydligen sparar Uddevalla Omnibuss pengar på att använda mindre trycksvärta...bara var femte hållplats är utsatt med avgångstid, resten får man gissa sig till...Fullkomligt idiotiskt!! Min buss går någongång mellan tjugo i åtta och fjorton minuter i åtta...






26 kommentarer:

syren sa...

God morgon vännen! Visst vädert det kan man ju tyvärr inte råda över. Just nu är det dimma men snart är solen här. Läs på fb om min helg har inte hunnit skriva på bloggen. Ha en bra dag på jobbet. kram

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Då blir det till att gissa när bussen ska avgå då? Svar:Ja du 7 hundar då blir det full rulle .Men inget bråk.Ha en bra molnfri dag! Kram!

egoinasmamma.nu sa...

Men om du kollar den gamla tidtabellen och sen hur lång tid det tog mellan hållplatserna på den, så kan du räkna ut? De vill kanske stimulera folk.. :D :D God morgon!

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Ja det blev en fin dag för oss alla,en dag att minnas..
Jaha då blir det mycken väntan,när dom kör med cirkatider,dåligt tycker jag..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Lika blå himmel här. Skönt min lediga dag. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Låter väl lite väl snålt av dom..
Ja vad skönt det är med sol och klarblå himmel :)

Kram

biggan sa...

godmorgon
roligt att gissa sig till när bussen går. ha en fin dag i dag, trots måndag. kramar biggan

Gilla sa...

Vi har tur, som bor som vi bor. Här går det bussar jämt och samt. vi bor nästan vid en knutpunkt för många bussar, som går åt olika håll.

Kram/Gilla

Mita sa...

Ja det där med hur dom tänker med bussar och tidtabeller det blir man inte klok på.
Här i Örebro har dom lagt om hela busslinjenätet,och försämrat turerna.
Jag tror inte dom som bestämmer åker buss överhuvudtaget i vardagen.
Turlistan på vädret är också knepig.Varför dåligt väder till helgen?
Ha en fin början på Midsommarveckan,
Kramizar!

Camilla sa...

Då behöver du inte vänta så länge.
Bara stå där och njuta av solen.
Men jag tycker det är bäst att ta bilen.
Då får man åka när man vill :)
Ha en toppen dag.
Kram på dig!

Ingela sa...

Sååå himla idiotiskt att utelämna det *suckar* Men såååå typiskt för vissa kommuner att idiotspara.
Ha en solig dag!
kram

Mia64 sa...

ja ibland snålar de på fel saker.Helt idiotiskt.Ha en skön måndag /Kram

Stina sa...

Ibland undrar man om bussbolagen vill ha resenärer överhuvudtaget. Typiskt att det fina vädret kommer när jobbveckan början. Fast det kan ändå vara skönt med sol utanför fönstret istället för en massa "vatten"

*kram*

Karpstryparn sa...

Ja, nu är det vardag igen.

Svar: Precis! Kramiz

Tina sa...

Hejsan! =)
Ja,turlistorna lämnar mycket att önska. Hoppas du inte har lång tid kvar innan semestern. Juli ska bli fint har det sagts mig.. kram

Vicke sa...

så är det på nästan all busslinjer hos mig, man får gå i god tid så man inte missar bussen

Ellis sa...

Hej!
Här kom solen idag också, då jag var in och jobbade extra med att flytta klassrums inredning! Ska jobba imorgon också! =)
Ha en fin kväll!
Kram, Elenor

Mi sa...

Det är alltid så struligt på sommaren när bussarna kör sommartidtabell. Verkligen iriterande. Ha en bra kväll. >Kramar!

Anonym sa...

Har dom slutat tänka i U-a ? Vilka dumheter.
Svar:Jag försöker kommentera utan helbild,men när jag har skrivit kommentaren och ska skicka det jag skrivit,då börjar bildspelet omigen.Försökte tre gånger. Det konstiga är att det inte har hänt hos andra! Kram

Gunilla sa...

Hehe, ler när jag läser om bussen. Här på wischan får man vara glad om bussen kommer, och såna tider som ni har, har vi jämt :))
SKönt att värmen är på väg, mee like !!

Daniel sa...

Men solen den kommer!!
Härliga bilder!!

diana sa...

Sommartid på bussar är så jobbigt ;/

roffe sa...

God morgon.idag ska jag på jobbinterljuv,som bagare på Dafgård,utanför Källby.Skulle vara roligt att få ett jobb i dessa svåra tider.jag ta det bara om man kan hitta boende snabbt,ligga och pendla 16 mil varje natt,ingen höjdare.8mil enkel resa.efter det ska jag sola vid värnen,varmare i värnen än vättern.du ska ha en skön dag.kram

Siita sa...

God morgon. Samma väder här. Kram

egoinasmamma.nu sa...

God morgon! Sv: Javisst låter ens röst låter helt annorlunda. :)

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Tackar,,det var roligt att sätta ihop bilderna,Trio med Bumbas melodi är nog precis vår familj..
Nu blir det tyst i rutan ett tag,från mig,jag drar norrut ett antal dagar..Haé Kram.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...