9 augusti 2014

Till havs både fredag och lördag!

 Torsdagens frukost med inkokt makrill som smakade helt gudomligt efter 10 timmars kokning.
 Nästan hälften av onsdagens fångst blev inkokt.
 Resten blev rökt! Alltihop var slut på torsdagskvällen...
Fredag drog vi ut med dotter Jeanette och barnbarnet Teo. Åtta fina makrillar fick vi. 
 Fredagens lunch åt vi tillsammans med pappa och havet intogs på eftermiddagen. Denna lördag ger vi oss ut tidigt. Idag tillsammans med Wictoria och Christian. Vi tror att vädret är hyfsat bra under förmiddagen, men sen har det spåtts sämre väder i eftermiddag. 

14 kommentarer:

Aurora sa...

Med den mängden makrill man brukar få måste man vara uppfinningsrik. vi gjorde alltid makrillbullar. Frös in dem och hade hela vintern. Makrill kan ätas på både längden och tvären. Kram

Jenfan75 sa...

Såg väldigt gott ut.. Och vad trevligt att vara ute på sjön..

Jenfan75 sa...

Såg väldigt gott ut.. Och vad trevligt att vara ute på sjön..

Camilla sa...

Mums! Ser väldigt gott ut!
Nu får vi ta vara på dom sista sommardagarna. Fast jag ska njuta i 2 veckor till. För jag har semester i 2 veckor till :)
Kram!

Anonym sa...

Mors..Härliga dagar på böljan ser jag..
Så vitt jag vet så har vi ingen Roland i släkten..Här uppe blir det ännu en skitvarm dag,är rätt nöjd nu,tar gärna ett dagsregn..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! Oj! Ska man koka makrillen så länge??........Jag är rädd att ballongerna ska smälla när jag blåser..Jag har inte behövt hjälpa mina praktlysingar. Kram!

Znogge sa...

Det var lång koktid för makrillen! Lycka till med fångsten i dag.

Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Sån tillagad makrill måste vara guddomligt gott!
Kram,Inger

Gilla sa...

Så synd att vi inte bor närmare varann. För jag hade gärna smakat både på din inkokta och din rökta makrill. Favoritfirren.

Sv: Vi är ju inte i Klippan varje vecka utan högst en gång per två månader.

Jag får nog kika en gång till på Knäpphärvel.

Kram/Gilla

Yvonne Johansson sa...

Jag blir hungrig :) Rökt makrill är ju så himla gott. Brukar köpa rökt makrill på Netto när dom har det. Jag hoppas jag snart kan följa med Mikael ut och fiska snart igen. Jag har varit jätteförkyld i snart 14 dagar. Inget kul när det är sommar. Förkylningar har en tendens att bita sig fat länge sommartid. Hoppas du får mycket makrill.

Mita sa...

Makrill som är en sån god fisk, nu rinner snålvattnet,hehe....
Hoppas ni fick en fin dag till,
Kramiz♥

Veiken sa...

Jag har aldrig smakat inkokt makrill som du gör den. Vi kokar i ca 10 minuter och låter makrillen svalna i spadet som blir! Vad är skillnaden i smak? Makrill är havets guld! Kram

Ezter sa...

Så mysigt! Nu är semestern slut och det blir kanske lite ordning på bloggandet :)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vad roligt att se att det blev lite rökt makrill denna gång.

Nu blir jag hungrig .. måste nog gå och äta lite :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...