8 augusti 2014

Torsdagen ägnades åt trädgården

 Dagens inleddes med ett besök på Bauhaus.
 Jag hade fått en idé om vad vi kunde göra med vår lilla uteplats på framsidan.
 Min planering är att det ska vara helt tätt med Praktlysingar till nästa år, men i år var det inte så, därför behövde dessa stöttas upp så de inte lägger sig över häcken.
 Ett lagom högt staket håller nu emot, så häcken blir fri.
Framför häcken har vi lagt halvplattor. Vi ska sen "cementa" så bl.a gången bort till vår lilla uteplats blir fin. Fast det får bli senare för idag är en ny dag och havet ligger där och väntar...Det är ju semester!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Ja det minns jag att du hade en väninna som lagade mat i TV..
Hoppas du får en fin skön dag på böljan blå..Haé Kram.

yvonne sa...

Praktlysing behöver man inte så de sprider sig så bra själv..Vi hade kommit överens om att Magnus skulle komma! Kram!

znogge sa...

Så länge det är semester så skyndar man långsamt. Så är det bara :-)

Kram och trevlig fredag!

Kristina sa...

God morgon Mona. Visst är det skönt att pyssla i trädgård skog mm Ha en skön fortsättning på semestern. jag har tagit på mig kanske för många pass men va 17 jag är ff smärtfri....Jobbar 9/8 - 13/8 därefter helgen men snart du Mona lön för mödan Antalya och sen Side.....men veckan innan rensa rabatter på Svinninge Ha en god fiskelycka och jag tycker din uteplats är så fin Kram kära Mona

Gilla sa...

Ett sånt jobb ni har tagit er för. Men har man en rabatt, vill man ju naturligtvis ha en fin.

Sv. Det är så roligt att gå runt på Fredriksdal. Man får en ordentlig promenad, för det är ett stort område.

Knäpphärve. Det har jag aldrig hört talas om. Vad använder man en sån sak till? Är det i samband man vävning, eller?
När vi bodde i vår första lägenhet, var den helt omodern. Det fanns ingen värme och inget varmt vatten.

I källaren fanns det ett bykkar, men det var inte i trä. Så jag stod mest i köket och tvättade med tvättbrädan i en zinkbalja.

Annars tog jag hela tvätten i barnvagnen och körde ner på stan till Badhuset, där det fanns en tvättstuga.

Så eldade vi i en kokskamin från början. Senare blev det en kamin, som vi eldade med fotogen. Men vi kunde inte värma upp båda rummen, så det ena stod oanvänt på vintern.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Mina praktexemplar va länge sedan som de blommade.Men de är tacksamma i rabatten.
Kram,Inger

Veiken sa...

Det är alltid roligt när man snyggar till lite. Jag förstår så väl att havet drar! Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Jag gör ingenting i skogen mer än att klippa gräset. Det som hjortarna inte äter upp :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...