10 augusti 2014

Lördag blev en bra fiskedag!

 Lördagsvädret var precis som utlovat, riktigt bra under några timmar.
Fisket blev också riktigt bra! 
 Vi tar ur dem direkt så håller de sig färska och fina. Jag klantade till det ett par gånger igår och höll på att få med mig ett par fingrar också, fast det är helt klart dax att slipa knivarna idag!
 Trutar och måsar var så sociala denna lördag, en del satt nästan i famnen på oss...fast det var ju inte så konstigt kanske, för de fick ju allt rens från de
 21 makrillar som vi drog upp! Flera av dem var riktigt stora, över kilot! De är häftiga att dra upp, ordentlig kämpaglöd i dessa stora.
 Det blåste upp rejält de sista timmarna, men vi hann undan regnet, som faktiskt väntade tills vi fått i land allt och satt i våra bilar.

9 kommentarer:

Jenfan75 sa...

Här är det mulet nu på morgonen också..
Ungarna mina är så sugna på att få fara och fiska men nu är det en vecka kvar på sommarlovet och mamma jobbar jämt..

Anonym sa...

Hejsan.Ja tiden går fort när man har roligt,,fint väder,umgänge med familjen och fint makrilfiske,har du haft.Hoppas du har laddat dina batterier ordentligt..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! Det var ju en god fångst!! .........Svar:Inte bra att göra sig till ,bättre att vara den man är - Ha en bra dag Morgonkram!

znogge sa...

Då har ni fisk för ett bra tag framöver nu :-) Grattis till fångsten!

Gilla sa...

Jag berättade för Bert hur mycket makrill ni fick. Han sa OJ......OJ......OJ. Vi ska fråga i fiskaffären efter makrill i veckan. Det kanske är tid för dem här också. Det är ju en av våra favoriter bland fiskarna.

Sv:Ja, vi jobbar bra tillsammans. Men är man pensionär, måste ju båda ha nåt att göra under dagen. Men om jag är ärlig, så har jag blivit bortskämd på gamla dar.

Kram/Gilla

Mita sa...

Grattis till lyckad fångst, då har ni en hel del gott att mumsa i er framöver...
Kramar♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Fina bilder och va ja är avis på makrillen!
Kram,Inger

Veiken sa...

När jag ser att ni rensar direkt ute på sjön, kommer jag att tänka på min pappa och ser honom framför mig. Han rensade makrillarna medan jag eller någon annan styrde båten säkert i hamn! Kram och tack!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Åååååå, vad gott!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...