30 augusti 2014

Valfläsk eller valfjäsk...

Vad kostar det inte för alla dessa politiker att åka land och rike runt och fabulera om allt de ska åstadkomma om vi bara röstar på dem!? 
 Människor lyssnar och påverkas och vad som tidigare verkligen har hänt är som bortblåst ur folks huvud! Det är ingen hejd på valfjäskandet...och det verkar nästan som det fyller en funktion...Många människor blir helt hjärntvättade!
 Valfrihet innebär ändå inte att man ska strunta i att rösta för gör man det, då ska man tänka på att den röst som inte läggs kanske gynnar den mest som inte alls borde haft den! Strunta i valfjäskandet och tänk själv i stället! 

10 kommentarer:

Ma sa...

Sant att folk borde lära sig att tänka själva. Tyvärr verkar allt för många inte kunna det. Sv:Beklagar att jag har problem med kommentarsfunktionen på bloggen. Men Du har helt rätt i det.

Nett sa...

Ja nog är det mycket valfjäsk, många människor är även lätt att övertala tyvärr. Kram

znogge sa...

Så sant som det är sagt! Mycket snack och lite verkstad brukar vara det som gäller. I alla fall när det gäller skola, vård och omsorg.

Kram

yvonne sa...

Valfjäsket har inte impat på mej! Svar:Det är så underbart att ha en familj och vänner som ställer upp ,när man är dålig! Ha en bra lördag vännen..Kram!

Anonym sa...

Alla lovar guld och gröna skogar, och vad blir det av det efter valet, absolut ingenting. Jag vet var jag står och har redan förtidsröstat Nenne

Ezter sa...

Jag orkar inte ens lyssna på dem! De ljuger lika mycket allihop och ingen är riktigt bra...Ska rösta vilken dag som helst nu...

Ama de casa sa...

Jag röstade för länge sen, eftersom vi skulle åka bort nu över valet. Så jag slipper lyssna på dravvlet dom kommer med...

Men rösta är inte bara en rättighet, det är en skyldighet! Om man inte röstar har man förbrukat sin rätt att gnälla... :-)

Ellis sa...

Hej!
Soligt var det idag lite, så får njuta av en lugn dag. Trött och snuvug så tänker inte göra många knop!
Kram Elenor

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Ja vi blir hjärntvättade inför valet.Varje år hoppar dom,politikerna på varandra och smutskastar,precis som småbarn i en sandlåda.
Jag har bestämt mig för länge sedan,som när jag hörde Gudrun tala.Hennes parti får min röst för jag är ju kvinna.
Kram,Inger

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Generellt sätt brukar det vara så att partiet som ljuger mest och bäst är de som tar hem segern. :/

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...