2 augusti 2014

Fredagens lunch från det polska köket!

Inte enkelt att välja bland alla läckra rätter.
 Vi bestämde oss i alla fall för polsk mat för fredagens lunch. Boasse valde Goulash.
 Jag bestämde mig för Bigos.
 Min Bigos var verkligen god, en riktig höjdare
 för mig som älskar kål! 
Bosses Goulash var också riktigt god! Vi smakade ju på varandras mat också eftersom vi inte tog samma rätt. Lördag är sista dagen så kanske det blir en sväng neråt stan för lunch även idag. 
På söndag skall vi fira pappa som fyller 92 år. 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Ja det blir inte så ofta som jag käkar blodpudding,men visst smakar det bra,brukar ha rårivna morötter till,men det fanns inga i skåpet,,då blev det gurka i stället..Gick bra i alla fall...
Kul med mat från andra länder..Grattis till din far..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! Maten ser god ut. Kul att smaka olika länders mat!Jag önskar att jag var lika klok som Nalle phu! Morgonkram!

Camilla sa...

Mums. Såg väldigt gott ut. Jojo det gäller att man smakar av varandra ;)
Hälsa 92åringen! :)
Kram!

znogge sa...

Mmm... Så gott! Goulash hade blivit mitt val med :-)

Kram

Anonym sa...

Ser att ni smörjer kråset riktigt ordentligt, det ser gott ut. Ge din pappa en stor grattiskram i morgon. Nenne

Gilla sa...

Det ser verkligen gott ut, det ni åt. Vi får nog snart en sån marknad hit också. Hoppas i så fall att det blir innan vi reser till Kos.

Tänk att din pappa blir så gammal!


Sv: Godmorgon på dej själv. Hoppas att ni får ännu lite mera god mat idag.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Det såg gott ut!
Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...