7 augusti 2014

Friska vindar!


 Jag kollade Hunnebostrand, Smögen och Hållös webbkameror och såg att förmiddagsvädret inte var så bra, men enligt flera prognoser så skulle molnen dra bort vid 14-tiden.
Det gjorde de! Det blåste mycket, ca 10 sekundmeter, men det fick gå. 
 Det gick hög sjö så vi fick några timmar med rejäl motion, vilket känns i en del muskler idag.  
Det är svårt att känna makrillen när det går sån sjö, men vi fick med oss fem fina randiga hem! 
 Två av dem var riktigt stora, så dessa har nu kokat här i natt och ska provsmakas till frukosten. De andra tre ska rökas idag och därmed inviga vår fiskrök!
 Det blev sent igår, innan allt efterarbete med båten var klart och vi lämnade Hunnebostrand.
Båten är inte våran, den fick vi låna av yngste sonen Roger.

9 kommentarer:

Camilla sa...

Dumma blåst! Men ni fick ju sol i alla fall :)
Kram!

yvonne sa...

Godmorgon!Du ska vara glad att du inte hade mej med i båten. Jag hade kräkts..... De visste inte exakt vad det är jag har under foten.De tog prover och skickade iväg Och så fick jag något som jag ska tvätta av med och en salva .Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Gungeligung på böljan blå..Men det blev en liten fångst ändå..
Här i Uppsala är det regn o åska just nu,smäller på rätt så bra..Haé Kram.

znogge sa...

Grattis till fiskelyckan! Fast ska jag åka båt ska det helst vara stiltje ;-)

Kram och lycka till med rökningen!

Gilla sa...

Jag har aldrig vari med om att fiska från en båt. Det verkar vara spännande. Kul att ni fick sån fin fångst.

Sv: I vårt hus, som ändå är rätt stort med fyra uppgångar och fem våningar i varje, har vi bara två maskiner, en tumlare och ett torkrum. Men vi har uppdelat dagen i tre olika tvättider, så man hinner med under en. I går var föregående inte riktigt färdiga, när jag kom klockan 12. Men jag hann ju ändå.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Så gott med makrill.Här blev det strömming från City Gross.
Kram,Inger

Yvonne Johansson sa...

Om jag ska följa med ut och fiska så får det inte guppa så mycket. Jag blir sjösjuk så fort jag tittar ner.

Veiken sa...

Underbart. Jag gillar att åka bergochdalbana på sjön, om det inte är dyningar från sidan, förstås. Inte lätt att känna när di randie hugger, men ni fick ju en härlig fångst. Mums. Kokt makrill har jag inte ätit på evigheter! Kramar

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det är allt bra mysigt med en båt.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...