27 november 2011

Storkameran på utflykt utan mig!

Jag lämnade kvar min storkamera hos valparna sist jag var där och i fredags blev de små liven fotade av systerdottern Rebecca.
Nu är de helt ljuvliga de små! Det syns också väldigt tydligt nu att det är små Cockerspanielbarn.
Det börjar bli riktigt liv i luckan nu och de hörs! Allt ska ju tränas även bjäbbandet som ska övergå i skällande...Jag minns ännu, fast det är många år sen, hur det var när min Catcha fick sina valpar.  
Min Catchas valpar var mycket större, ungefär så stora som Noras valpar är nu, redan när de föddes. Min Catcha var en Chabrador, blandning mellan Schäfer och Labrador. Ibland saknar jag hund något så fruktansvärt mycket...men jag vet ju att jag inte har möjlighet att ha någon vovve. Jag jobbar heltid och är mer borta än hemma...  
Min gosekisse Cesare är ju på något märkligt sätt både min hund och min kisse...han till och med sover i en hundkorg på nätterna...fast han skäller inte. Han jamar inte heller...han är den tysta typen som pratar utan en massa onödiga ord och har förmåga att verkligen visa vad han vill.  
Veckan mellan jul och nyår är dessa små underverk redo att flytta till egna familjer...men som sagt...hur gärna jag än vill, för man smälter ju, så har jag inte tid och möjlighet att ha en vovve.

27 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Så söta dom är de små liven. Hoppas dom får bra hem. Kramar

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Håller med dej att ska man ha hund så ska man vara mer hemma.Du får glädjas åt Cesare så mycket mer...Ja det blev ett bra kalas,och roligt hade vi..Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,dom är ju så söta när dom är så små,klart att det är lite cirkus när dom ska lära sig att bli Cockers.
Men din Cesare är ju en liten kombi.
Här är det många + ute och regn..Haé Kram.

Petra sa...

Håller med dej, man ska inte ha djur om man inte har tiden för dom.

Kram

Camilla sa...

Men hur söt får man vara?
Gud så sött!
Men som sagt...med en hund behöver man tid. Mycket tid!
Kram på dig!

Roffe sa...

Vad söta dom var.Hadde blivit livat hemma med valpar och cesare.Ja hund tar mycke tid,medan cesare klara sig själv.Ha en fin 1advent.kram

Carina Sjölund sa...

Vilka sötisar :)
Hundarna behöver tid och kärlek.
och jag tror ju mer man håller på med dom, ju bättre hund får man :)
Kramen vännen♥

Sand mellan tårna sa...

Åhhh sicka små goingar. Ljuvligt söta!

biggan sa...

dom är så söta dessa valpar, och visst är det riktigt, man måste ju vara lite hemma hos dom med, vi kan ju heller inte ha hund av den anledningen, vi är sällan hemma när det är helg. fast vi önskat att kunna ha en, ha en fin 1a advent nu, kram biggan

Gunilla sa...

ÅH så sööta !!! charmtroll verkligen !

Gilla sa...

Så söta dom är de små liven. Jag kommer ju ihåg, när Noack var så liten och söt också. Baloo var ju lite större när han kom till Matte, så så liten har jag inte sett honom.

Sv: För att vara lite frinig, så får jag ju säga att bättre julmarknader har jag sett. Vi är ju bortskämda med Fredriksdals alla marknader och deras julmarknad kommer nästa helg. Då du!!!

Kram/Gilla

Ciara sa...

Ja,Det finns väl inget som kan få hjärtat att smälta så som hundvalpar;)
Såå goa<3
Kram/Ciara

Emma sa...

Tack :)
Söta valpar, jag skulle med vilja ha hund men nu har vi katter så det får räcka för nu.
Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jösses så söta!! :)

ansepanse sa...

bra att du inser att du inte kan ha hund på grund av tidsbrist, det är inte alla som gör och då kommer den stackars hunden i kläm och så har du ju din fina Cesare :)
Sv: jodå, bild på tatueringen kommer när den har läkt
kramar

Smörblomma sa...

Gullisarna! Jag har också haft en cockerspaniel en gång i tiden. Kramiz

Ama de casa sa...

Åh vad söta! Jag håller med dig - skulle GÄRNA vilja ha en hund, men vi är borta för mycket. Skulle gärna också ha en katt, men det är samma där. Vi reser bort...
:-)

Ma sa...

Vilka söta valpar. Även jag skulle gärna ha husdjur om jag inte vore för mycket borta. Man skall inte skaffa djur om man inte kan ta hand om det. Det är bara så.Jag håller med...

Vicke sa...

vad fina dom är, ha en fin kväll nu

Nett sa...

Vilket mys med alla hundar. Men vad fina de är. Hoppas att du har en mys advent. Kram

Ninja sa...

I livet är inget statiskt...kanske får du möjlighet att ha hund igen i framtiden....

Mita sa...

Du kanske kan ha hund när du blir pensionär.När ni reser bort får du ha
hundvakt.Men visst är det lätt att falla när man ser valparna. Men det är ju mycket jobb också, hundar ska ju inte bara vara soffpotatisar utan komma ut och få jobba lite också. Man kommer ju ut själv också,inte helt fel.
Din goe Cesare är ju en otrolig personlighet, så charmig,han skänker väl mycket glädje?..
Kram vännen♥

Kajsa sa...

Hundarna är jättesöta, men jag är nog mer en kattmänniska =) Fast jag tycker om de flesta djuren (utom ormar!).

Så skoj att läsa att det är flera än jag som håller tummarna och röstar på lille Cesare =)

Hör'ni, vad säger ni, vi tar väl och skickar iväg några till sms va :P

Kram

paloma sa...

Har en dotter som tjatar om hund och katt! Har ju haft hund nästan hela mitt liv! Den sista fick vi placera om när lillan var 5 år, han var en bjässe och skällde så och när tidningen kom på morgon väckte han hela huset!! så det gick inte ha honom kvar! Grannarna ringde störningsjouren och man höll ju på att få en hjärt attack varje morgon då posten kom! HEHEHE
Härliga bilder.. bäst och inte visa lillan hon vill ju så gärna ha<! Men man blir ju så låst.. vi har ju fiskar nu bara det är ju problem när man reser bort! Hoppas din 1a advent blev fin.. kram

Karpstryparn sa...

Svar: Jo, jag har sett det.
Kramiz

Ellis sa...

Hej vännen!
Hoppas du har haft en trevlig helg! =) Många fina valpbilder!
Vi har mest haft blåst men utanför stan hade de drabbats av strömavbrott tydligen!
Kram Elenor

MICKAN sa...

Alla har olika färger och olika uttryck i ansiktet. Man smälter :D

Ska du ha en av valparna?

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...