14 november 2011

Pälsfaster firade far fast lite speciellt blev det!

Hem till pappa igår kom också min bror och hans lille Göran...jodå, jag är minsann pälsfaster också!  
Lille Göran är en väldigt social liten kille som var hela 4 månader i fredags! Den planerade middagen fick ändras till hämtmat då pappa hade väldigt ont i ryggen och inte ville följa med ut och äta.  
Fast det var inte enkelt att hitta någon ordentlig mat...i Kungshamn hittade vi bara kinamat eller bara taimat...inte något som vi kunde tänka oss att pappa ville ha. På Väjern blev det i alla fall handlat och det fick bli Kebab med mos för far...Det gillade han!  
Wictoria fixade tårtan som blev jättegod...det var ju inte bara min pappa som var pappa här...

även Wictoria hade ju sin pappa att uppvakta... 
så här kalasar han också på tårta tillsammans med svärsonen Christian, som faktiskt hade namnsdag idag och givetvis också fick firas!

Lille Cesare stannad ju hemma för att kolla in sina gillahjärtan...som faktiskt passerat 400 nu...

Ha en riktigt bra måndag alla!

30 kommentarer:

biggan sa...

det var mycket firande samma dag, roligt, härligt ni fick en bra dag med familjen. ha nu en fin måndag, kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Väldigt kalasande hos dej! Ingen har en sådant överdrag till sin bur. Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,klart 404 nu..Bra att det fixade sig med maten..jag var ner till Vreta i går,Snoozade lite blev bjuden på god mat,,,sen åkte jag hem igen...Jo då jag är tvärhundra på att du vet vilken Henry jag söker,,, Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Kommer snart 2 nya röster. Ha det gott. Kram i kylan

Sand mellan tårna sa...

Trevlig dag och vilken fin tårta. Ska gå in och klicka...gör det varje dag när jag läst ditt inlägg=)
God morgon!

Ellis sa...

Hej!
Vilken trevlig dag ni hade igår, tur att ni hittade mat till sist! Såg att du skrev om Buzzador, jag håller med, får en massa erbjudanden om dyra saker och när jag väl får nåt om "gratis" saker så får jag aldrig vara med på dem.
Ha en fin dag!
Kram Elenor

Anonym sa...

Hej! Här har det varit en kylig helg mellan 0 och -2 grader ute. Så det blev till att ha tjocka tröjor på sig när vi var ute på promenad. Ha en fin dag !

Petra sa...

Det blev en trevlig dag ändå förstår jag. Kan vara lika mysigt hemma som ute på en restaurang :)

Kram

paloma sa...

Hehehe.. vad kul! En liten gullig vovve som heter Göran! hahaha:) gulligt.. mums vad god tårtan såg ut! KRAM

Nett sa...

Härligt firande ni hade, tårtan ser jättegod ut. Själv hade jag valt thai, det som rä så gott :) Kram

paloma sa...

På lilla katten har vi röstan 413 .. var det uppe i nu.. tack snälla för receptet det blir till fredags mys det! mums! Tack snälla! KRAM

Roffe sa...

Godmorgon.Imorgon bitti åker jag upp till fjällen,då får man se om jag är det hela säsongen eller få åka hem tidigare beror på hur det går för mig och väder och vind,kanske bli grön jul och vinter.Då bli det inget jobb.Jag är lite för tidig att säga Godjul och gott nytt år.Man vet alldrig om jag kommer åt nån dator.kram

Carina Sjölund sa...

Man behöver inte alltid gå ut och fira, kan ha det lika trevligt hemma :)
Kramen♥

fina frun sa...

Firade gjorde vi också!
Hoppas du får en fin måndag :)

Gilla sa...

Vi firade ingen Fars Dag, mer än att Sibbes ena dotter ringde till honom. Så smart att köra med hämtmat, när Far din hade ont i ryggen. Jag har röstat igen. Det går hur smidigt som allra helst nu.

Sv: Roligt att du gillade mitt Trissinlägg. Jag kommer också ihåg sjuksköterskorna på det viset.

Kram/Gilla

Chiquita sa...

Oj, vad mycket firande det blev... Den där grädden ser verkligen smaskens ut, den hade jag mer än gärna slickat i mig... Förresten nu ska jag in å gilla :-)
Sv: Det är inte lönt att försöka få upp matte så tidigt... då är hon död..nästan... eller så ignorerar hon bara mig...Och här serveras det minsann ingen nattamat, men jag ska säga det till matte att Cesare får nattamat så kanske hon ger med sig ;-)

Gunilla sa...

Ett riktigt farskalasande där !! tyvärr finns inte min pappa kvar, men skickade många tankar till honom igår

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Så bra att det löste sig med maten! :)

Kort och Gott - Nillas Trädgård sa...

Kebab med mos...? Tja, det går väl det också antar jag :-)
Tyvärr så var inte jag och gratulerade min far i går, har 8 mil till dem. Han får vänta tills i morgon, då min mamma faktiskt fyller 70 år!!! Då åker jag ner och firar dem båda.
Ha en fin dag - och ja - klart att jag är inne och Gillar Cesare!

Ama de casa sa...

Ja, lille Cesare hade kanske inte gillat lille Göran?
:-)

Karpstryparn sa...

Näää, vilken söt kattunge. Mitt hjärta smälter, har själv två stycken.

Svar: Exakt, det beror på vilka ämnen som man skriver om.

Angående dagboksblogg: Nja, bloggar som på olika sätt är politiska ökar starkt.

Men som du säger, det beror också på vad för slags blogg man har.
Kramiz

Veiken sa...

Tur att ni hittade mat som din pappa gillade.... Mysigt när alla träffas och det finns några stycken att fira på samma dag! Kramar

Smörblomma sa...

Klick för Cesare igen :) Ja det räcker till och blir över med allt firande just nu :) Kramiz

ansepanse sa...

vilken härlig fars dag ni hade :)
har röstat på Cesare igen :)
kramar

Ninja sa...

Pälsfaster vad gulligt det lät :)
Svar: Paris står på önskelistan...frågan är bara när?

Stefan Falkelind sa...

Kebab med mos har jag aldrig hört talas om. Det var något nytt.

Mita sa...

Jag förstår om din pappa inte gillar Thai mat,tråkigt med hans rygg,men hoppas det gick bra ändå, och ni fick ju ett härligt firande tillsammans,
Cesare är populär med alla sina hjärtan, nu fick han ett till av mig..
Kramiz!

eva sa...

Vilken söt valp:)Härigt att kunna träffas och äta ihop. Klart cesare ska få se ännu flera röster på skärmen innan de e klart har han nog slagit röstrekord:)
kramiz

Ninz sa...

Högklassigt firande :) & så Cesare fått sin dagliga röst, hoppas verkligen att han kommer med i almanackan :)
Kramen

attis sa...

Vilken söt vovse. Jag bytte elbolag i våras och fick plötsligt ca 200 billigare el per månad. Jag bytte till Telge energi.
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...