26 november 2011

Lycka...dagen igår och dagen idag...

Javisst är det så att varje dag är en gåva och varje dag innebär en lycka. Ibland händer det saker som gör dagen ännu bättre...som igår då vi åt lunch på Röda Rummet.  
Ett mycket speciellt café, med underbar god mat...Det här åt vi igår! Varm macka med skinka och ost... 
och underbart god Dijonsenap.

Jodå, vi slog på stort och tog en riktigt smarrig kaka till efterrätt!

Även idag kryddades min dag med lycka, redan vid fem, när dagens tidning ramlade in. Min Cesare ligger just nu bland de tolv som kan få en plats i kalendern!!!
Ska han hålla sin plats ända fram? Röstningen pågår fram till midnatt den 4:de december...så nu vädjar tjatmoster igen...snälla, snälla...Skicka ett sms eller flera till 72099 och skriv BHN KATT 1




21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Glömde fråga flickorna hur jag ska göra, men det kommer 2 döttrar hit idag då ska jag fråga, sen kke dom skickar med. Vilken härlig lunch. Kram

Anonym sa...

Mors,,smarrigt..klart Cesare hamnar på almanackan,,snön behöver inte ha någon brådska..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Cesare kommer med! Det går väldigt sakta att bli frisk .Hur är det med ditt ben?? Ha en bra lördag! Morgonkram!

biggan sa...

härligt det såg ut med den kakan, och mackorna, såg jätte gott ut, vi röstar lite då och då, självklart vill vi han ska bli med, ha en fin lördag, kramar biggan

Camilla sa...

Men,vad spännande.
Klart att han ska vinna. Det MÅSTE han!
Kram!

Gilla sa...

Så gått ni åt i går. Vi var på Väla och kikade på ännu flera nya butiker och till slut blev det kaffe med äppelkaka och vaniljsås.

Jag håller tummarna för att Cesare ska behålla sin plats i kalendern.

Kram/Gilla

livet på landet sa...

Vi håller tassar och tummar! Oj vad maten såg smarrig ut!
Kram!

MICKAN sa...

Jag har skickat ett sms på din bild!

Han är så söööööt!!!

Smarrig måltid ni åt.

Ha en bra dag!

ansepanse sa...

jovisst är varje dag en gåva bara man tar dagen på rätt sätt :)
låter som en mysig helg
nu har jag sms:at igen :) självklart
bamsekramar vännen

Emma sa...

Kommer bild senare idag :)

Sand mellan tårna sa...

Mumsiga saker det där=)
Heja Heja Cesare=)

Aurora sa...

skickat.

Petra sa...

Då hoppas jag att han är med hela vägen fram nu då :)

Kram

Mita sa...

Jag hoppas verkligen min favvo kisse klarar pallplatsen och blir kalenderpojke.Visst skulle det sitta fint?
Vad gott ni åt igår,det är ljuvligt att unna sig lite emellanåt,
Ha de fint vännen
Kramiz♥
Sms skickat,och det blir fler****

paloma sa...

Mums! Nu blev jag ju sugen och hungrig! Den kakan såg ju så god ut! MUMS!! Mackan med.. men det är väl för jag försöker hålla gen.. men nu är jag i en mat period igen!:( äter och äter! blir tjockare och tjockare! suck.. kram hejja Ceasar!!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Varma mackor är helt underskattat! :P

Ninja sa...

Jamen de är klart att han kommer med :)

Ma sa...

Cesare blir säkert kändiskatt och hamnar i kalendern. Det såg gott ut det Ni åt...

Mollan70 sa...

Kul om Cesar kommer med i kalendern. Jag håller tummar och tår. Vill även passa på att önska dig en fin och mysig 1:a advent i morgon. Kram

Augusta sa...

Nog tror jag att Cesare kommer bland de 12 första katterna. Klart med den charmen :)

Ja visst är det roligt att göra något utöver det vanliga som t.ex. lunch på cafe/rest. :)

Kram

Petra sa...

Så gott det såg ut! OCh så fint skrivet, vi behöver bli påminnda ibland att varje dag är en gåva.

Visst är det mysigt att kunna amma sitt barn, fast jag hade gärna delat på nattpassen med gubben. Bebisen äter fortfarande med 2-3 timmars mellanrum, även på natten och det vore galet skönt att slippa kliva upp en gång ;)
Kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...