18 november 2011

Nu är det väntans tider...

Nej, jag syftar inte på advent...fast även det är väntans tider.
Så här står det på "LUSSEKATTSSIDAN" i Bohusläningen idag: "Över 650 katter har nominerats - och hundratals röster har lämnats. Nu räknar vi och sedan presenterar vi de 30 finalisterna.
Håll koll på Lussekatten den 18 november. Då börjar omröstningen som ska göra de 30 favoritkatterna till 12 modeller i vår kalender."
Jag såg en skymt av listan igår, men sen försvann den, så det var ju inte meningen att visa den förrän idag. Cesare tycks i alla fall finnas på
men jag återkommer senare idag med lite bättre information!
Idag är det fredag...igen! Inte klokt vad tiden rullar på...+5,5 grader har jag här i Uddevalla och då är vintern helt hanterbar! Måtte det få fortsätta så...



30 kommentarer:

Petra sa...

Hihi vad roligt lussekatten :)

Jo bebisen mår mycket bättre nu. Så väldigt skönt att dom äntligen hittade vad det var. Han har bara gått upp 1 kg på två månader, men nu börjar han växa lite iaf.
Kramar

curlingmamman sa...

Så himla söt!kram

biggan sa...

ja det skulle vara kul se vilka han tävlar emot, självklart ska vi rösta också kram biggan

Stattinskan sa...

Jamen det är väl inget snack om saken att den där charmknutten kommer med :-)
En riktigt god morgon till dig också och en bästa fredag :-D

MICKAN sa...

Du har så himla fint i dina fönster!

Det ser jättemysigt ut.
Är jul-rimmen på gång detta året för dig också?

Godmorgon på dig och jag önskar dig en riktigt bra dag!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Klart att Cesare kommer med! Han sa att mitt förslag tyckte han var bra ,och att han hade försökt riva upp det andra beslutet.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

Oj så många anmälda katter. Klart din gosis kommer till final. Du hade ju massa röster. Kollade en del andra och många hade inte nån. Håller tummarna.
God morgon och kram!

Anonym sa...

Mors,,min magkänsla säger att han har gått till final,,Håller tår och tummar..Haé Kram.

Nett sa...

Så söt :) Hoppas att du får en fin Fredag och en trevlig helg. Kram

Ellis sa...

Hej vännen!
Lite kallare idag 2,8 imorse! Ev snö under helgen, men det är helt okej! =)
Ska kolla in senare hur det går för Cesare!
Ha en fin fredag!
Kram Elenor

Jenfan75 sa...

Gomorron=) Ja här är det ledigt idag och då passar jag på att kika runt för det har jag ine gjort på länge..

Men vilka fina bilder på Ceasar

Maria sa...

Vi håller tummarna att Cesare blir utvald bland dom tolv som får sin bild med i kalendern.
Ha de gott o njut av de varma vädret
kramen

fina frun sa...

Jag håller tummarna :)

Gunilla sa...

Spännande, själv verkar han omedveten och avslappnad trots uppmärksamheten :)

ansepanse sa...

vilket fint adventsfönster
klart att Cesare har kommit med i nomineringen, så fin som han är
kramar

Ama de casa sa...

Håller tummarna att han har gått till final fina Cesare :-)

Karpstryparn sa...

Ja viss fasen ja, det är ju snart både advent och lucia. Och sedan är det Julafton också, tiden går snabbt nu för tiden.

Svar: Ja, personer som den där Emil borde ta reda på saker och ting, innan de startar hatkampanjer emot personer som inte är det som de blir anklagade för att vara.

Angående den anonyma kommentar som du fick så vet jag vem det är som skrev den, den typen är en "inkokt rötskalle" som anser att alla som inte tycker som han i varenda fråga som över huvudtaget existerar är rasister.

Jag är dessutom rätt säker på att den personen heter Anders, fast det klart, jag kan ju ha fel också.

Men jag tror knappast det.

Japp, sånt är fegt och dumt, sedan anklagar sådana idioter andra för fegisar när de är det själva.
Det säger mycket det.

Precis. De hatar olika.

Absolut, alla har rätt att framföra åsikter och kritik. Men då ska det också vara just det, och inte en massa osakligt skitprat som inte har någonting med den aktuella frågan att göra.

Folk som vräker ur sig ovidkommen dynga enbart för att visa att de stör sig är ingenting annat än just patetiska idioter som fick för lite bröstmjölk när de var små!

Tackar för kramen, min vän, ger dig detsamma tillbaka.
*Kram*

Kort och Gott - Nillas Trädgård sa...

Spännande :-)
Håller alla tummar jag har...
Ha en fin dag!

Chiquita sa...

Heja Cesare!! Klart han går till final!! Han är ju bara för söt!!
Sv: Tack för omtanken, men nu e jag äntligen vaken... en stund i alla fall ;-) å blommorna är ett minne blott..

paloma sa...

Ja nu väntar vi och ser! Spännande! Denna blida vinter är helt perfekt1 Vi har t o m solsken varje dag! uNDERBART! KRAM

Stefan Falkelind sa...

Jag är övertygad om att han kommer med som en av finalisterna. Spännande att få höra om jag har rätt.

Sv: Tack. Roligt att få feedback på bilderna. Nej en öde båthamn är en dyster syn.

Ninja sa...

Han har gått till final!!!! Men omgång tv¨blir lite krångligare att rösta på.....

Siita sa...

Hejsan. Hoppas han kom med. Ha det gott i mildvädret. Kram

Gilla sa...

Så roligt att Cesare gick till final. Jag kan inte SMSa, så nån röst blir det inte. :(

Sv: Om man skriver om en bok man har läst, så är detju oförskämt att berätta hela handlingen, så det gäller ju att bara ge ett litet smakprov på handlingen.

Kul att du tyckte om Citatet också.

Kram/Gilla

Smörblomma sa...

Men gulleCesare :) Än en gång! Kramiz

Carina Sjölund sa...

Klart den sötnosen går till final :)
Håller tummarna!
Kramen♥

Ninz sa...

Hoppas du vinner/får vara mé denna gång :) Det skulle vara så kul!
Kramen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Håller tummarna! :)

Emma sa...

Tack efter 2 dygn i sängen mår jag bättre nu :) Fast nu snurrar det andra tankar men mer om det nästa vecka!
Kram

eva sa...

Här har det varit rena isbanan på vägarna idag och igår fick jag på vinterdäcken!
Klart söte cesare e i final:)
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...