1 september 2011

Visst var det så...hehehe...några av er visste allt...

En del av er visste att jag fotade gubbarna killarna, ombord på Paddan, då de låg på durken medan vi passerade under "osthyveln". Det var nog högvatten för vi fick ligga nästan "kloss" på durken.

En härligt fin, guidad tur fick vi, denna soliga fredag i Göteborg. Vi passerade många fina platser och åkte under många broar.

Sen berättade guiden att vi närmade oss "osthyveln" och instruerade oss om hur vi skulle göra...om vi ville behålla våra huvuden.

Det ville vi ju...men jag ville ju fotografera också, vilket inte alls var enkelt när jag själv låg på durken...

men sen var vi ute och vi kunde sätta oss upp igen!
En härlig tur fick vi och vädret var absolut på vår sida denna fredag.

På återvägen var det dags att ducka igen, när vi närmade oss bron som kallas för "frisören"! Här räckte det i alla fall att vi böjde oss ner, så vi behövde inte inta durkläge denna gång.

Följ med på en tur med Paddan du också! Det gör du i bildspelet ovanför inlägget!


25 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Att jag inte tänkte på Paddan, Veiken skrev ju om den turen en dag. Här är kallt idag, bara +6 grader. Kram

Yvonne :-) sa...

God Morgon! Glömde att tänka på att ni var på Paddan...Ja det är fullt ös här.Ska försöka förklara på mail.Men hör du inget alls ?? Men vi gör ett försök! Morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

Härliga bilder från fina Göteborg.
Aha, så det var så det var:)
God morgon!

Aurora sa...

Aha, Hade inte en tanke på det. Men förstår nu. kram

Petra sa...

God Morgon!
Det var några år sedan man åkte den så jag får väl skylla på det ;)

Kram

Gilla sa...

Paddan hade jag inte en tanke på i detta sammanhang. Men jag har tänkt många gånger att det skulle vara roligt att åka med den.

Svar: Jag kände mej verkligen duktig i går. Det blev ovanligt mycket gjort. Som pensionär så flyter ju dagen på lite hit och lite dit, så mycket kan bli ogjort. Det var roligt att du gillade mitt bildspel. Ska kika efter din kommentar där.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Med allt det vattnet,
hoppas jag att sjösjukepiller ingick i avgiften!
:)

Stattinskan sa...

Men ... hahaha, det ser ju banne mig livsfarligt ut :-)
God förmiddag :-)

Petra sa...

Härliga bilder som alltid :)
Svar: ag har också trott att det är en pojke ända sedan starten, så jag har hela tiden kallat bebisen lillebror :P Snacka om chock om det kommer ut en liten tjej om någon vecka :P
Kram

Camilla sa...

Vilken resa.
Livsfarlig ju ;)
Kram!

Sladdertackan sa...

Jag begrep ingenting när jag tittade igår, :D

Carina Sjölund sa...

Det verkar livsfarligt det där :)
Ha en fin dag!
Kramen fina du♥

paloma sa...

Jasså! Var det det? Så långt tänkte inte jag! Kul var bilderna i allafall. kram

ansepanse sa...

jo, det är en fin tur och man får se mycket av alla de vackra broarna
kul att jag var först
kramar

Ma sa...

Åh, Paddan borde jag naturligtvis ha tänkt på....

Trollet sa...

Paddan hade jag inte en tanke på *S* men jag hade lite rätt iaf. Att ni befann er på en båt och att det var på durken. Och hade jag läst ordentligt bland inläggen så hade jag kanske kunnar lista ut det. Men sånt är livet. Här skiner solen men det kommer in en massa moln. Hoppas att solen skiner hos dig med *kram*

Ninja sa...

Ha, ha precis som i Venedig....den som inte visste vad ducka betydde där hade ett huvud mindre med sig hem :)

Ellis sa...

Tänkte inte heller på Paddan, har ju själv åkt den och duckat! =)
Men att ni var på en båt det hade jag rätt i ändå! =)
Småkyligt ute idag, hoppas på lite sol!
Kram Elenor

Karpstryparn sa...

Aaaah, jag hade görfel alltså, hehe!

Svar om Ramadan: Aaah, okej, men då är det ju ingen fasta som det är frågan om då. Ramadan är alltså bara fusk, bluff och båg. Kramiz

Maria sa...

Jaman kan undra vad du fotat först, en massa huvuden. Ja det var ju tur att dom är kvar på axlarna. Fina bilder från er tur med Paddan.
Ha det gott/kram

Ingmarie sa...

Feskekörka o Paddan vem glömmer det?
Var där på skolresa 1971,bodde på ett Hotell som låg på Heden....sov inte ett enda dugg!
Men ack så kul vi hade.

Kramen

Nett sa...

Haha, jag visste att ni var i gbg, men inte tänkte jag på paddan :) Kram

Anonym sa...

Det var ju lätt som en plätt, men jag är väl jävig, kan jag tro. Jag gillar att åka den, men det blir för sällan. Nästa gång ni kommer ner åker vi Älvsnabben :) Kramar

Gunilla sa...

haha..men där var dom via iaf !!

Gunilla sa...

haha..men där var dom via iaf !!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...