11 september 2011

Idag...åska och kalas!

Gräddtårtorna hämtades igår och tar stor plats i kylskåpet.

Tre smörgåstårtor är beställda till klockan 10 idag...kanske jag kan få in två av dem i kylskåpet, men inte tre...

Fast gästerna kommer redan vid halv tolv så det går säkert att sätta fram smörgåstårtorna direkt...åtminstone två av dem. Så får jag ta och fylla upp med lite dricka mellan tårtorna i kylskåpet.

Gräddtårtorna är riktigt, riktigt stora som du ser, de tar upp större delen av köksbordet.

Ett våldsamt åskväder har precis dragit förbi här i Uddevalla och regnet står som spön i backen!



19 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

God Morgon!Här har vi sol.Hoppas att det blir så hela dan med tanke på fritidsfestivalen. Ha nu en riktigt bra söndag med alla gäster .Tårtorna såg goda ut! Morgonkram!

Anonym sa...

Ska ha min frukost nu! Trodde Ni skulle ha festen igår, vilket ju är bra för er, annars hade tårtorna varit slut. He en skön söndag!
:)
Kram
Stevie
:)
Efter en natt med mycket sex ser mannen ett foto på en annan man på sängbordet. Han blir orolig och frågar:
- Är det din man?
- Nej, såklart inte, säger kvinnan och kryper närmare.
- Din pojkvän då?
- Nej, absolut inte, svarar hon och nafsar honom i örat.
... ...- Pappa eller bror?
- Nej, nej, nej! svarar hon.
- Vem fan är det då?
Då svarar kvinnan leende:
- Det är ju jag före operationen.

Anonym sa...

Mors,,Jag tänkte oxå på Owe när jag såg namnet..Rackarns så fina tårtor det blev,,hoppas det blir en riktigt fin dag för er och gästerna..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Här är bara dis inget regn o åska. Hoppas på att solen tittar fram. Kram

Yvonne :-) sa...

Solen försvann,någon stal den.Visst var det ett bra fynd.Jag har inte handlat där innan.Dom har verkligen frächa rena kläder där..♥ Kram!

Camilla sa...

Ojojoj...vilka tårtor!!
Mums!
Här är det sol på klarblå himmel.Och vindstilla. Ett kanonväder,vill säga.
Ha en toppen dag!
Kram!

Nett sa...

Men oj vad mycket tårta och fina är de :) Kram

Roffe sa...

Vad gott det ser ut,jag kommer med en gång.Äntligen har jag vunnit ett pris.Jag varit med i en tävling inne hos Camilla,och hon drog mitt namn.Ha en skön dag.kram

ansepanse sa...

önskar dig och din man en trevlig tårtätardag :)
Sv: jag tycker också att gravarna ska få vara ifred
kramar

Aurora sa...

Hit kom ovädret för en stund sedan. Nu håller det påatt ljusan igen.

Maria sa...

Oh de såg goda ut, då får ni ha en trevlig dag/kram

Yvonne Johansson sa...

Vilka härliga tårtor. En riktig fross kalas idag får ni ha :) Har inte varit ute än men jag vaknade av att regnet stod som spön i backen, men någon åska hörde jag inte. Obs! Jag läste att du blivit på cycklad. Tur att det gick som det gick. Min faster blev på cycklad för några år sedan, och hon fick en nack skada och har blivit sjukpensionär. Hon gick på en kombinerad cyckel och promenad trottoar. Jag får önska en riktigt skön söndag och njut av kalaset. Ha det så gott.

Petra sa...

Det där ser inte helt fel ut :)
Ingen åska här, men riktigt kvalmigt har vi.

Kram

Anonym sa...

Oj vad du har bullat upp! Eller tårtat upp kanske man ska säga ;-)

Ha en underbar fest och söndag!

Sand mellan tårna sa...

Oj vilka tårtor!
Hoppas festen blev bra!

Smörblomma sa...

Så fiffigt att sätta dem på snedden :) Vi kommer att ha konfirmationsfest och studentfest inkommande vår och jag har funderat en del på hur jag kommer att ro iland det hela med all traktering. Att sätta tårtorna på sned i kylen verkar vara något att fundera på :) Kramiz

syren sa...

Vilka fina tårtor! Hoppas ni fick en härlig dag tillsammans! kram

Anonym sa...

Kors vad mycket godis till gästerna. Det räckte väl till en hel församling. Kramar

biggan sa...

ohhh dom ser så goda ut, såg på fb att alla var samlade, jätte roligt för er, ja det åskade här ordentligt i morse, sen slog det om vart strålande sol, 20 grader varmt, hoppas ni med fick kalas väder kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...