17 september 2011

En del var allt på rätt spår i alla fall!

Det var handtaget på min vattentillbringare, som jag har på jobbet, som jag fotat. Bilden blev inte så bra, men det såg jag inte förrän jag var hemma och satt vid datorn, så då fick den vara som den var, för med extra kontrast på så blev den blå...och det är den ju inte.
Vi kan i alla fall konstatera att det är inte enkelt att gissa på smådetaljer.
Nog om detta. Idag är det lördag och arbetsdag...jodå, gubben jobbar denna dag på sitt vanliga jobb, där de just nu kör en massa övertid.
De kommer att jobba både helger och kvällar fram till mitten av oktober, så jag och Cesare får sköta marktjänsten här hemma.

Ni vet ju att Cesare är en hejare på att städa, så den biten fixar han säkert, medan matte tar hand om tvätten denna lördag.

Matlagningen fixar vi sen tillsammans...jag lagar till den och Cesare provsmakar...Det blir nog en bra fördelning tror jag. Just nu är han ute och känner på det kylslagna vädret här i Uddevalla, fast det är faktiskt hela 5 grader just nu. Igår hade en del fått skrapa isrutor...Inte klokt i mitten av september...Jag bävar!!!
Fast hösten kan vara väldigt fin som ni kan se om ni hälsar på hos DENNA BLOGGARE!


21 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

God morgon! Nä det är verkligen inte lätt att gissa bilder. haha så underbar sista bilden är. Så söt! Hoppas ni får en trevlig dag. Kram!

biggan sa...

ja inte klokt, så kallt redan. bra det är övertid nu, så det inte är på sommaren. fina bilder inne hos keltisk. själva drar vi till varberg om en stund, övernattning, sen till malin i morgon, skriver inte förrän måndag igen, ha det gott i all städning, kramar biggan

Anonym sa...

Mors,,Ja inte var det lätt att räkna ut,att det var tillbringaren..Den katten är ju nästan mänsklig,,fint att han putsar benen på pallen.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

God morgon! Bra arbetsfördelning ni har.Ska försöka dela ut arbete till "töserna" !ja det är så .. myggan har 47 tänder. Morgonkram!

eva sa...

Godmorgon!
Tusen tack och De va ett bra uppvaknande jag fick när jag nyvaken såg din kommentar som värmde så gott:)
Han e så go din cesare och är med överallt.
kramiz

Siita sa...

God morgon. Jag fick sovmorgon i dag. Halv 8, fattar inte att jag somnade om vid 6. Trevligt att ni hjälps åt. Här tvättar gubben nu. Kram

Jenfan75 sa...

Gomorron=).
Självklart fixar ni det hemma=) Jag ahr en lika hjälpsam katt härhemmea fast hon är nu ute=)

Camilla sa...

Det är inte lätt att gissa. Det kan bli hur tokigt som helst. Men det kanske är det som är grejen ;)
Vilken tur att du har Cesare som hjälper dig :)
Kram!

Petra sa...

God Morgon!
Kyligt är det allt, precis över 0 hade vi kl.7 när jag gick upp.

Kram

Anonym sa...

Är inte övertygad av Svaret,
tror fortfarande att det är sådan man bleker tänder med!
:)
Ha en fin Lördag!
Kram
Stevie

Anonym sa...

Dutti Cesar :)Å söt!Frost även där,hugaligen!Jag bääävar inför vintern,vi går i ide Mona :/
Kramar från Bitte

Roffe sa...

Läste du inte om det som har hänt i Sundsvall.Man ryser i kroppen hur kan nån skära av en katts huvud.ha en underbar lördag.kram

ansepanse sa...

handtaget :) det skulle jag aldrig kunnat klura ut
vilken fin hjälp du får av Cesare :)
här var det också kyligt men inte så att man måste skrapa rutor i allafall
kramar

Augusta sa...

Men oj vilka fina bilder på lille Cesare :)
Verkligen en sällskaplig katt du har :)

Kram

Nett sa...

Ja det hade jag aldrig kunnat gissat till mig att det skulle vara handtaget. Jag trodde jag skulle behöva skrapa rutorna i morse när jag skulle hem men det behövdes inte, men det är inte långt ifrån nu. Kram

Carina Sjölund sa...

Vilken tur att du har en sådan duktig kisse misse som hjälper dig :)
Hur skulle du annars fixa det?!
Kramen vännen♥

anniepiie sa...

oj, då gissade jag lite fel! :P Du och cesare är ju ett bra team så det fixar ni! :) Kram

Ma sa...

Vilka härliga bilder på Cesare. Inte lätt att gissa på närbilder på saker. Ännu har jag inte behövt skrapa rutorna på bilen på morgonen och det kan jag nog vara glad över...

Ellis sa...

Hej!
Ser ut att var bra arbetsfördelning, inte lätt att gissa att det var handtaget på kannan! =)
Hoppas du har haft en bra dag, här har det bakats för fullt ikväll, har kalas imorgon, lättare än att ha det en måndag kväll! =)
Jag fick också testet från Buzzador men inte intresserad av att köpa saker!
Kram Elenor

Mita sa...

Ja det var lite kylslaget på morgonen med takfrost i alla fall.
Bra att få hjälp med städningen av lille goe kissen...
Kram vännen!

paloma sa...

Var ju tvungen att se svaret! Hehe vilka underbara bilder du fått till på Ceasar! Du har verkligen fångat ögonblicket! Men han är nog en bra modell med! KRAM

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...