24 september 2011

En liten snabbkoll runt i vår stad.

Vi fick sol igår och jag tog chansen att insupa så mycket solenergi som bara går på en lunchrast.

Ja, jag vet...Bäveån har ni sett förut, men jag hinner ju oftast inte längre än dit under min lunch.

Som ni ser så är vattennivån fortfarande hög efter den senaste tidens blåsande.

Svampar växer upp överallt till och med mitt i stan.

Rabatterna prunkar fortfarande av fina blommor, men nu är det höstblommor i stället för tulpaner.

Fördelen just nu är ju att ingen behöver åka runt och vattna...

Himlavattningen täcker ju mer än väl både svampar och blommors behov just nu...Idag säger jag grattis till Sara, våran goa grannflicka som fyller 18 år! Grattis Sara!

23 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

God morgon och jag hänger med på ett grattis.
Härliga bilder och skönt att solen kikar fram.

Petra sa...

God Morgon!
Ja solen kikade fram men det regnade samtidigt här.

Kram

Anonym sa...

Mors,,Jag har alltid försökt få min tallrik att se god ut..Där håller jag med dig,,november är dötrist,,sen kan man drömma om att det kommer en ljusning,fast den ännu är ganska långt borta..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Fin blomsterpakt ni har där nere kvar. Trör nästan det varit frost här inatt. Nu +3.4 grader. Kram

biggan sa...

grattis till sara, ja nu växer allt så det knakar, värre än i someras :). ha en fin lördag kram biggan

Roffe sa...

Har du n¨ågon helg framöver som du är ledig ,så jag kan komma hälsa på.tänkte ta bussen ner till dig.Fick gratis busskort från SOSS.Nu kan jag åka hela V.Götaland skulle vara roligt åka till dig.Ha en fin dag.kram

Gilla sa...

Det är ju ändå skönt att det blommar lite ännu. Men hos dej PRUNKAR det ju. Vackra bilder.

Svar: Visst tuffade Baloo till sej sen han lyckades välta vovven.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

vilka vackra bilder på dem ser man ju att det fortfarande finns mycket vackert kvar
kramar

Maria sa...

Härligt när det blommar trots det dåliga väder som varit. Jag skall se om jag kan gå ut o greja lite.
Ha det gott/kramizar

Karpstryparn sa...

Svar: Precis, det är bl a det som jag menar.
Kramiz

Nett sa...

Så härliga bilder du bjuder på, att det blommar så mycket än. Kram

Anonym sa...

Det ser verkligen fint ut i Uddevalla! Helt rätt att försöka insupa så mycket solenergi det bara går :-)

Å just det - GRATTIS till Sara!

eva sa...

Härlig promenad och vilka fina foton som lyser upp:) Bäveån är fin att titta på i alla väder och vatten ger energi!
kramiz

Carina Sjölund sa...

Härligt med en promenad, och vackra bilder bjuder du oxå på :)
Kramis vännen♥

Ellis sa...

Härligt väder, så var det i Sthlm igår och idag, innan vi åkte hemåt!
Fint väder här också, kom en del mörka moln nu kväll bara!
Ha det så bra!
Kram Elenor

paloma sa...

Vilken vacker stad det verkar vara! Underbara blommor! Det livar upp! Den trista hösten! Hoppas du har en trevlig lördag kväll! Sitter här med kräftor och bailys och mys! KRAM

syren sa...

Underbara bilder! Har inte varit på datan i nästan en vecka och när jag försöke sätta mig ner och läsa bloggar mm så känner jag mig väldigt trött. En tuff vecka har det varit,men jag har inte mått illa eller så som är vanligt,utan känner bara mig trött.Om orken kommer ska jag skriva lite i bloggen. Ska vara i Lund igen på tisdag kl 9.kram

anneipiie sa...

Fina blommor minsann! :D Kram

Mita sa...

Fina blommor fortfarande,fast en del har tagit stryk av allt regnande. Härligt väder har vi just nu,bara att njuta.
Kram vännen!

Anonym sa...

WoW! Det ser så fint ut,
skulle vilja se det på riktigt!
:o)

Augusta sa...

Vilken fin stad du bor i :)

Härliga färger på blommorna,

Kram

Camilla sa...

Det ser ut som en väldigt vacker stad.
Hmm...undra om kommunen skickar lönen till vädergudarna nu då? ;)
Kram på dig!

vickan sa...

Har aldrig varit i Uddevalla men staden ser väldigt vacker ut måste jag säga. Vi får väl se om vägarna bär oss dit nån gång : )

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...