4 september 2011

Massor av härliga djur...ute vid kusten!

Några utomhusbilder blev det inte vid kusten igår, för mörka moln kan vi ju klara oss utan! Redan hos pappa träffade jag de första vovvarna, två underbara cocker spaniel valpar och deras mamma. Valpen Cesare fick mitt hjärta att smälta...jag blev så upptagen så jag glömde att fotografera honom!!

Foto blev det i alla fall på kissen Bella, som inte alls var någon kattflicka, utan en liten kille som numera heter Figaro, fast han kallas för Figge. Han bor i alla fall hos dotter Jeanette.

Hos sonen Roger bor det också en liten kisse, men där finns också dessa djur, pirajor, fast det är barnbarnet Victors fiskar.

Sen var det dags att träffa sonen Johnnys nya familjemedlem. Collievalpen Lucky! Här nybadad och fin i barnbarnet Andrés famn.

Lille Lucky är 12 veckor och har fyttat in i familjen för bara en vecka sedan.



33 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Vacker lite Lucky. Katten var fin den med, men fiskarna har jag inget över för. Ha det gott. Kram

Sand mellan tårna sa...

God morgon! Fina bilder på fina djur.
Sv: Ja vi får se vad tandläkaren säger imorgon. Jag har kollat noga och det har inte gått djupt så det är nog inget som är skadat direkt.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Du träffade nästan ett helt Zoo igår..Ja det är jobbigt att gå ut med 4 vovvar och en gubbe som går dåligt ,men han gör så gott han kan.. Konstigt att du inte får hjälpmedel från hörselmotagningen.Är det kommunen som har bestämt det?? Ha en bra söndag.. Morgonkram!

Camilla sa...

Gud vilken vacker katt.
Ja...vovven var fin den med men kattälskare som jag är....
Fiskarna däremot....nja...vacker var dom inte :)
Kram!

Siita sa...

Är ju en sten som Sannof målat så Lakris sa ingenting. Värre om det varit en riktig, då hade det blivit fräsa av. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Ja det var en del djur där :)

Kram

Anonym sa...

Mors,,det var riktiga Gosedjur det..här är det ganska mulet men några blå hål ser jag,,så kanske jag får se solen om en stund.Haé Kram.

Petra sa...

men guuud vilken söt kisse!
ja de andra djuren också såklart, men kissen var nåt alldeles extra.
Kram

biggan sa...

visst är det härligt med djuren, fint väder här med i dag, varmt redan på morgonen, sovmorgon varje måndag från och med nu, simon börjar 12, tomson är ledig måndagar, ha en fin söndag njuuuut, kram biggan

Anonym sa...

hur gör man rent en pirayatank?

Roffe sa...

Vilka söta djur du har fotat.Såklart jag fatta att om man fick ny kamera på försäkringen.Ha en skön dag i sommar värmen.kram

anniepiie sa...

Åhh vilka fina djur! :D SV: jaa, han var riktigt bra, och jag hittade lite fint som kommer upp senare idag på bloggen! :) Kram

Sladdertackan sa...

Härliga djur! Jag har faktiskt också haft pirayor i min ungdom.

Tommy sa...

Saknar min hund och katt när jag ser bilderna..

Mita sa...

Oj så mycket "gosedjur" du träffade igår. Klart att man blir alldeles varm inombords av alla dessa. Fast inte firrarna,dom blir lite mobbade och utanför,hehe....
Ha en fin,fin söndag..
Kramiz♥

paloma sa...

Gud! Mitt hjärta smälter! Vilka fina bilder! KRAM

Ninja sa...

Det är så trevligt med djur.....en valp med samma namn som din katt.....tänk att ha två Cesare!

Ma sa...

Vilka fantastiska djurbilder. Katten såg bara för mysig ut och hunden ser såå mysig ut.Fiskarna blir som pricken över i...

Anonym sa...

När jag var liten kände jag en Collie som hette ROY.
:)
http://youtu.be/Sp_kc-EIjU8

Karpstryparn sa...

Söt liten kissemiss det där.

Svar: Mmm, det ligger någonting i det du säger. Kramiz

Gunilla sa...

åh vilken söt liten vovsin :)

Carina Sjölund sa...

Å vilken goding till vovs :)
Valpar är bara för underbara!
Men min Izor är toppen oxå fast han snart är tre år :)
Kramen vännen♥

Ellis sa...

Hej!
Vilka fin djur och valpen var verkligen söt! =)
Jo det blev lite pyssel igår och samma idag, fast har hunnit med loppis, fika hos mamma och skickat paket också! =)
Hoppas du har en fin kväll!
Kram Elenor

syren sa...

Fina bilder! kram

vickan sa...

Åh vilken söt liten vovve och kissemissen verkar vara en riktigt kramgo liten rackare. Ja de var så söta allihop : )

Nett sa...

Så fina de är allihopa :) Kram

Anonym sa...

Oj, oj så många djur. Pirayorna är ju läskiga, men dom är ju bakom glas... Kram

Maria sa...

Finns det nåt ljuvligare än dessa små valpar. Jätte gosig katt också.
Ha det gott/kram

ansepanse sa...

vilka fina bilder du tagit av alla djuren
kramar

Yvonne Johansson sa...

Hoppas vädret har varit skönt idag på västkusten. Här har det varit härligt varmt trots att solen skymdes av moln lite då och då. Fick lite av en chock när jag gick ut efter middagen, för jag trodde inte det var så varmt. Jätte fina bilder du har tagit på djuren. Katten ser ut som en Norsk skogskatt. Man får väl vara glad att vi inga pirajer har i Sverige, simmandes i våra vatten. Då skulle ingen våga bada. Ha det så gott. :)

Angelina sa...

sv: du får se filmen när den kmr ut på bio :)

eva sa...

Vilka härliga foton på djuren så fina:)
kramiz

Stattinskan sa...

Men hälleduttsingen vilken lite söt ulltuss - guuud vad sugen jag blir på hund :-)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...