26 oktober 2010

Tur att jag inte åkte fast!

Vi var inne på ett jättestort center, alldeles utan för staden. Där fanns allt, precis allt!

Där fanns också denna jättesvamputställning, med enormt långa bord, fyllda med olika svampsorter.


Kameran åkte givetvis upp snabbt och jag botaniserade friskt utmed alla borden!


Så himla spännande med alla dessa svampar! Inte många som jag kände igen från våra skogar, men en del fanns det, dock inga kantareller eller trattisar.


Då, när jag fotograferade som bäst kommer Werona och blir helt förskräckt:
"-Herregud, lägg ner kameran! Här är fotograferingsförbud! Såg du inte det när vi gick in?" Nej, inte hade jag sett det...fast jag såg sen, när jag kollade. Jättestora bilder på överstrukna kameror...Helt kameraförbud alltså!



24 kommentarer:

eva sa...

Godmorgon och här är det kallt med.
Häftiga svampar och verkligen tur att du inte åkte dit!
kramiz

biggan sa...

härliga svampar, men vilken tur du hade, att du inte åkte fast,
inte så kallt här 7 grader, men det räcker för att vara här :) kram biggan

Sand mellan tårna sa...

Oops! Tur du inte åkte fast:) Undrar varför det var fotoförbud?
Kul svampar...tänk så många det finns.
God morgon!

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Då har du varit lite brottslig då!Men varför får man inte fotografera??....Det kan vara skönt att iblnd bara sitta och vänta på bättre tider
Kram!

Ellis sa...

Morrn!
0 imorse och ev snö på gång, tur att de inte kom på dig när du fotade svamparna!
Nästan klar med ett kort till! =)
Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,jaha inte så lätt att hålla reda på förbuden hit och dit...
Ja visst är det skönt att vara hemma,,men jag hade nog kunnat stanna någon vecka till..Haé Kram.

Anniepie sa...

Oops, jag har oxå råkat fortografera påställen där man inte får fotografera på oxå! :P Men det är ju inte alltid man får syn på stora skylar heller... Undra om alla dedär svamparna var ätbara? Ha en bra dag nu. :) kram!

Gunilla sa...

Hehe, ibland måste man få vara lite olaglig :)) värst vad många sorter det finns, själv plockar jag bara trattisar o gulisar

Mita sa...

Men jisses, du hade ju hunnit fota en hel del,måste ha gått undan,hi,hi...
Tur att du inte åkte fast och slapp skaka galler,fast då hade du ju kunnat skriva på bloggen sen om den upplevelsen,*ler*
Kram på dig!

Frogprincess sa...

Det låter lite konstigt att det är fotoförbud i ett köpcenter...
Eller om det har mes säkerheten kring pengar eller terrorism att göra?

Siita sa...

Där hade du tur, o vi med. Annars hade vi inte fått sett så mycket olika svampar. Kram

Karpstryparn sa...

Svar: Tackar tackar. Somliga? Precis. Japp, jag är feberfri i alla fall. Kramiz

Camilla sa...

Hahaha...vilken tur att ingen såg dig.
Men nu har du bilder som ingen annan har ;)
Kram!

mi sa...

Så mycket svampar. fina bilder men tur att dom inte tog kameran o raderade alla dina bilder.
Kram!

Anonym sa...

Det tipset ska jag ha i åtanke nästa gång det är fotoförbud nånstans: Jag SÅG inte ;-)

Mysko svampar...
:-)

Mia systeryster sa...

Hahaha, tur att du inte åkte fast;)
Men varför fick man inte fota svamparna, var de olagliga "fniss"

Ninja sa...

Ibland är det tur att man inte ser...jag hann ta en bild i sixtinska kapellet också, undrar vad det hade blivit för straff?
Det är tur att det inte finns något helvete....

Anonym sa...

Har du aldrig åkt fast, så gör du det säkert nu när du har publicerat bilderna dessutom. :) Kram

Augusta sa...

Välkommen tillbaka från alla dina resor, lycko där :)

Det händer att man tar bilder där man inte får :)

Kram

Unknown sa...

Jisses så många svampar! Det var ju som bäddat att fotografera precis som du gjorde. Ibland kan det vara bra att inte upptäcka alla skyltar...
/SA

diana sa...

Oj! Hoppsan. Tur att ingen såg.

biggan sa...

godmorgon, ja jag blir ju bara sämre, klarar inte av allt klättrande opp och ner,därför stoppar vi ner allting i banankartonger. sen ut i förrådet därute,kanonbra.kram biggan

charlotte sa...

haha ja man kan ju inte se allt
kram

MICKAN sa...

Vilken stor utsställning och vilket jobba att hitta alla svampar :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...