31 oktober 2010

Normaltiden är återställd!

Mina fina barnbarn var ju på besök igår och fick överraskningsmiddag av farmor.
Jag vet ju vad de gillar, mina pojkar! Rotmos!! Vi tävlade om vem som fick mest pepparkorn...Tobbe vann! Hehehe...

Igår drogs alla klockor tillbaka och vi har fått tillbaka vår normaltid. Det innebär att det nu blir lite ljusare på morgonen igen...så gott!

Idag ska vi en sväng till skogen och tampas med fästingar och svampar...förhoppningsvis det sista. Min djurskara utökades när vi var i Turkiet sist, med en rovfjäril och två getingar. Ville ju haft en humla men den får jag nog göra här i Sverige...Haydar fick inte riktigt till någon humla, för han hade ju aldrig sett någon i verkliga livet...


22 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,Mors,fästingarna är väl inte så aktiva denna tid på året eller??,trattisar lär det väl finnas gott om än..Ja vi hade riktigt kul bland piraterna.Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Du får väl ta med en bild på en humla så han får se hur dom ser ut. Ha en bra dag. Vi drar snart på kalaset nu. Kram

Camilla sa...

God morgon!
Japp,nu har vi ställt om klockorna.
Gud,vilka fina tatueringar!
Vad kostar det att tatuera sig i Turkiet?
Är det mycket billigare där än i Sverige?
Ha en toppen dag!
Kram!

Yvonne :-) sa...

Tror att du kommer att hitta svamp.Du är ju expert.Jag hade behövt veta vad det var för svampar vi hittade i trädgården.Vågade inte äta dom så vi kastade dom.Du var bortrest då.Satte in bild i bloggen och frågade andra.Vi fick fram kosvamp.
Kram!

Petra sa...

Morron!
Fast jag tyckte det var jäkligt svart i morses ändå..

Kram

Anonym sa...

Ja, nu är det mörkare på eftermiddagen igen. Jag tar hellre mörka morgnar och ljusa eftermiddagar, så jag tycker att vi ska ha sommartid året om :)
Då har vi åtminstone något som påminner om den ljusaste av alla årstider! Kram
PS. Rotmos är mmmmmm!

Aurora sa...

Morn. För min del får det gärna vara normaltid för jaämnan. Förstår inte varför vi ska krångla med att ställa om tiden varje år. Ha det gott

Augusta sa...

Vilka fina barnbarn du har :)

Oj, tatueringar. Dom var fina :)

Trevlig söndag! Kram

Anniepie sa...

Jaa,choklad är gott så det var ett bra val! :D Fina tatueringar förresten! Och ha en bra dag nu. kram!

Gunilla sa...

Fin tattoo,,


vi ska också ge oss ut i skogen en sväng idag, här tror jag inte fästingarna är framme nu, har varit -10 några nätter i veckan

Gunilla sa...

Fin tattoo,,


vi ska också ge oss ut i skogen en sväng idag, här tror jag inte fästingarna är framme nu, har varit -10 några nätter i veckan

charlotte sa...

näe det är ju inte lätt då om man aldrig sett ngn men de du hhar var fina
kram

Anonym sa...

Vad tuff du är - jag skulle aldrig våga tatuera mig :-)

biggan sa...

godmorgon lite sent. :). fin dag ni fick. rotmos är ju jätte gott. fin tatueringen vart. lycka till i skogen nu i dag. kram biggan

syren sa...

Fin taturering! Rotmos är hur gott som. Barnbarnen är ju det bästa vi har. Samp är det säkert gott om,för växer de så det knakar. kram

mi sa...

Ja nu är det normaltid igen. Har aldrig förstått det där med att ställ om klockan.
Fina tatueringar du har.
Rotmos var länge sedan jag åt. blev sugen nu. Kramar!

vickan sa...

Snygg tatuering men hu då, hur kunde du tatuera en geting : ) jag har fobi för getingar och att ständigt ha en geting på armen,nej det är nog inget alternativ för mig för att bli av med getingfobin även om vissa familjemedlemmar nämnt tanken nån gång. Ha ha.

Ninja sa...

Det ser ut som en smal humla.....

Mita sa...

Rotmos som är sååå gott, fästingar dom är seglivade dom rackarna,
Trött är man i alla fall trots en timme extra,*ler*
Kram vännen!

eva sa...

Läckert de blev med tatueringarna.
Här har de varit kanonväder idag riktigt varmt och skönt med solsken.
Igår blev de kalas så jag har sovit bort det fina vädret halva dagen men hoppas de blir lika fint i morgon med:)
kram vännen

Fina Frun sa...

Vilka fna tatueringar! Hoppas du hittar mycket svamp. vilken är din favoritsort?

Yvonne :-) sa...

Morn ! Hittade ni svamp??
Hadè Kram!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...