23 juni 2010

Stackars, stackars föräldrar och barn!


Igår var det ett stort drama på stan, en liten måsunge hade ramlat ur boet.


Den skrek förtvivlat efter sin mamma och pappa som satt på taket och lockade på den.


Ungen verkade ändå vara mer nyfiken än rädd, så den sprang runt på upptäcktsfärd.

Mamma mås flög då ner och försökte begränsa utflykten för den lille...

Vilket hon väl lyckades med...Måsar har ju tidigare varit mest i havsbandet och där har de sina bon i berg och bergskrevor. Numera är även måsarna permanenta stadsbor, med bon på taken...inte alltid så bra platser för de små.

24 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
vad söt den var :)
Ja man kan ju undra vad fasen dom ska i stan och gör, kan väl hålla sej vid havet ;)
Kram

rolf sa...

God morgon.Det var bara ett vanligt besök och rundvandring.
efteråt sa dom att dom inte hadde något jobb nu,så dom
skulle höra av sig till hösten om det bli något.så är det när man
hoppas för mycke,dom lät så positiva i telefon,bli annat när man träffas.du får ha en bra dag.kram

egoinasmamma.nu sa...

Vilka fina bilder. Men hur gör fåglar egentligen om barnen faller ut boet? Tar de ungen i näbbet och flyr tillbaks? Eller är det kört för ungen egentligen? Hmm.., heavy stuff så här tidigt på morgonen, mina små grå vet nog inte. Vet du?

Camilla sa...

Men Gud så gulligt!
Ha det bäst!
Kram!

Anonym sa...

Stackars liten..
Tur att min nya familjemedlem inte var där=)
Ha en trevlig dag=)

Aurora sa...

Morn. Vilka fina bilder. Hoppas ungen kom till trygga förhållanden sedan.

biggan sa...

ja synd om dom små liven. hoppas den klarade sig. ha det jätte gott i dag kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Så måsar har blivet stadsbor!! Vi har vetat länge att synen kommer att bli sämmre.Kram!

Mita sa...

Men stackars liten, hoppas det ordnade sig för dom.Det är inte lätt att vara förälder i fågellivet heller alla gånger,*ler*
Kramiz!

Ingela sa...

De är så söta och det är nästan man kan tro att de är små leopardmåsar när de är små =)
Ha en bra dag i solen.
kram

Ma sa...

Vilken söt liten fågelunge. Hoppas den klarade sig. Men man kan fråga sig vad en sådan har i stan att göra. Ha en bra dag...

Gilla sa...

Oj! Inte visste jag att måsungarna hade sån kamouflageteckning. Men det måste ju bero på, att de inte skulle synas på sina ursprungliga boenden. Rena rama Den fula ankungen. Måsar är vackra som vuxna, men låter lite för mycket.

Igår hade vi ju fint väder hela dan, men nu är det mulet och grått igen. Så det blir inget solande av. Det blir nog en runda till Helsingör. Det var längesen vi var däröver.

Kram/Gilla

Frogprincess sa...

Oj.... hur slutade det då? Lyckligt hoppas jag.

MICKAN sa...

Måsungarna jag sett springer alltid på marken i den åldern, varför vet jag inte. Har ett par vid verkstan som alltid envisas med att häcka i ett träd för att senare anfalla allt som kommer i närheten ... haha :) Vi får väl hoppas att den kommer att klara sig vid all trafik.

syren sa...

Vilken gullig liten unge,med förhoppning att det går bra.Kul att få se bilder också,som alltid är så fina. kram

diana sa...

Nej men så söt. De är inte så söta när de attackerar dock.

Vicke sa...

Jag tittar bara in för att önska dig en Glad Midsommar.

Anonym sa...

Måsar vet inte sin plats. Vi har massor här. Inte så långt från havet, men i alla fall!

Ellis sa...

Hej!
Inte lätt när de trillar ur, tur att de hade koll på ungen!
Här har det varit soligt men var rätt kallt i luften ikväll när jag cyklade hemåt efter middagen.
Hoppas du har haft en fin dag!
Kramar

Siita sa...

God morgon. Min kommentar från igår kväll kom visst inte in. Skrev att jag hoppades att den lille klarade sej. Vad du var uppe sent i natt. Ha det skönt nu. Sista arb.dag före midsommar. Kram

Ammis sa...

Usch, även måsarna inte är mina bästa vänner så skulle jag aldrig kunna göra SÅ????? Måste ju finnas andra sätt tycker man. Tänk om alla måsar försvann fr. kusten, tror att många skulle tycka att det blev väldigt tyst..... Folk kan lära sig att hålla rent efter sig så begränsar man måsarnas framfart en del. Ha en go midsommarhelg. KrAMelikram

eva sa...

Nej!! va okänsligt och hemkt att behandla måsar så!!!
Åh vilken söt ullboll o fina foton på dem du tagit:)
Önskar er en riktigt fin midsommar de ser ut som en underbar plats:)
kramiz

Mia64 sa...

Tittar in och önskar dig en trevlig midsommar /Kram

Unknown sa...

Så söööööt den lille var.
Fina bilder.
Hoppas ni hade en trevlig midsommar.
Kram M

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...