20 juni 2010

Man ska inte klaga över blomsterprakt men...



Här bakom alla blommor, här bor vi! Vi kan inte längre se ut och inne blir det allt mörkare även när solen skiner över vårt bostadsområde.


Just nu är det underbart vackert och jag har inte hjärta att skövla det.

Men efter blomningen kommer jag att ta saken i egna händer, då ska det röjas!!

Vi ska låna svärsonens röjsåg och motorsåg så vi får släppt in ljuset hos oss! Så här kan vi bara inte ha det!!
Inne hos mig trivs inga växter längre, de tynar bort på löpande band...

24 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Det är vackert, men det kan helt klart bli för bra. :D God morgon!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Den var vacker att se på,men vilken bumling,så du får nog tukta den lite,sen som du säger..
Jo men Linda på en kille kan väl knappast vara tilltalsnamn. Haé Kram.

Mita sa...

Underbart fint när det blommar så där. Men visst,allting blir större,lite beskärning sitter nog inte fel,
Ha en fin,fin söndag,
kramiz!

rolf sa...

God morgon.idag är det mulet.men nästa vecka lova varmnt,man få hoppas fint hela veckan.ha en skön söndag..kram

Siita sa...

God morgon. Min buske är inte alls den den var före snön. Alldeles brunaktig o dåligt med blommor. Ha en bra söndag. Kramar

biggan sa...

halloj. ja inte kan ni ha det så där. kommer inte in och bloggar i dag heller. vi åker vi iväg igen straxt. ha det gott i dag kramar biggan

Petra sa...

God Morgon!
Det är nackdelen med rodenderon, kan ju bli hur stora som helst :)

Ha en bra dag!
Kramar

Anonym sa...

Som vanligt kan jag inte kommentera ditt bildspel.Jag begriper inte vad som är fel, för det blir aldrig så hos andra!
Så här skrev jag:
Tack för detta. Älskar den båten och har haft möjlighet att följa den från första brädan. Var ombord sista kvällen innan hon for till Kina. Sedan såg vi henne vid kaj i Shanghai! Underbart! Kram

Yvonne :-) sa...

Det var en stor en! Kan du inte gräva upp roten och dela den.I gatan här var det som hade samma problem.de delade den i flera delar och dom tog sig bra!....Ja det tror jag också att det är en koltrast.Kram!

sannof sa...

Härligt med alla blommor..=)

Gilla sa...

Rhododendron är de vackraste blommor jag vet. Går det inte att gärva upp dom och flytta dom till en annan plats i trädgården. Det känns tungt att beskära dom.

Som du kanske märkte, så har jag inte skrivit nån blogg på ett par dagar. I fredags berodde det på albumet på Reseguiden och igår, så var det bröllopet.

Vi satt framför TVn hela dagen och följde bröllopet och gick inte till sängs förrän klockan ett då ettan hade slutat sända därifrån. Vi är trogna royalister båda två och tyckte att det var så romantiskt att jag hade tårar i ögonen nästan hela tiden.

Kram/Gilla

Nattis 2.0 sa...

Lite synbd om ni missar dagsljuset!

Camilla sa...

Dom är ju helt underbart vackra.
Synd bara att blommorna inte blommar så länge.
Och stor blir dom,men man kan som sagt klippa ner dom.
Ha en bra dag och kram på dig!

Mia64 sa...

Väldigt vackert men förstår att ni vill ha lite ljus in.Ha en skön söndag /Kram

ansepanse sa...

vackert jo, men jag håller med, inte kan det växa över hela huset för det
kramar

Ninja sa...

Oj då, går det att beskära rhododendron? Hoppas att det fungerar....

Vicke sa...

ja, trots att dom är fina så är det hög tid att röja

Mi sa...

Verkligen fint - men man vill ju kunna se lite dagsljus också. Det så klart. Ha en fin söndag. Kramar!!

Chi sa...

Vilka vackra blommor!!!
Ja, gubben får ha semester på den halvtiden han arbetar.

Ellis sa...

Vackra blommor men förstår om ni vill se ut också! =)
Ha en fin dag!
Kramar

paloma sa...

Vad vackra blommor! Men blir nästan full i skratt, fast det är hemskt egentligen att ni inte ser ut! Stackare! Men tur i oturen ni har så vackra blommor! och något att njuta av! Men ni skall ju inte behöva sitta i mörker! hoppas ni haft en fin helg! KRAM

Anonym sa...

En fin kväll önskar jag er! KRAM PALOMA

kristina Chatillon sa...

Det är nog den största av rododendron jag sett. Skär ner den en bit när blommningen är över.Vacker färg. Du får sitta i mörkret till blommningen är över. Kram

rolf sa...

God morgon.Hadde tur i oturen igår,köpte en V65/bolag 50kr.inför sista loppet var det värt 96.654kr.,Hästen som jag vill vinna,fick galopp,och kom 2.vann den skulle vunnit 12.000kr.plåster på såret så blev det vinst på 816kr.bättre än inget.hadde jag vunnit så mycke då skulle det bli turkiet till hösten.ha en skön dag.kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...