29 juni 2010

Midsommardagens start...


Midsommardagen startade med sol och blå himmel! Sonen som uppvaktades på sin födelsedag, med en ny utombordsmotor, fick följa med till Väjern så den kom på båten. Här öser barnbarnet André båten före montering av motor.
Vädret var helt underbart så vi fotogalna strosade runt bland bryggorna en stund och bara njöt.
Här på Väjern finns det fortfarande en del gamla bryggor kvar och det känns lite grann som att vara barn på nytt när jag går runt bland dessa.
Längre bort finns det stora nyare båtar, som den här röda...
Här ombord finns trålen som drog upp mina midsommarräkor...Jodå, de var helt färska mina räkor!!





16 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Så vackert och vilken tur vi alla hade med vädret. Fina bilder. God morgon! :D

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Ni hade också tur med vädret.Bella fick så mycket beröm att de andra hundarna sprang ner i källartrappen och började vakta de också.Ha en bra dag! Kram!

Petra sa...

God Morgon!
Än så länge har vi fint väder :)
Kramar

biggan sa...

godmorgon roligt för honom med ny motor. förstår det väcker minnen. härligt med färska räkor. det är jätte gott. ha en bra tisdag. och sol hela dagen kram biggan

Camilla sa...

Underbara bilder.
Ja...viket väder vi har.
Hoppas bara att det håller i sig.
Ha det bäst!
Kram!

Mita sa...

Härligt med alldeles färska räkor,blir jag avundsjuk,jaja mensan,hi,hi...
Vad roligt med ny motor också,kan tänka mig att han blev glad,
Ha en fin dag nu vännen,
Kramiz!

Ingela sa...

Vad underbart att vara på västkusten nu så här på sommaren!
Ha en bra tisdag
kram kram

Mia64 sa...

Godmorgon!
åhh så got med färska räkor.Ha en skön dag /Kram

diana sa...

Väldigt typiskt för västkusten. Kanonfint :)

Siita sa...

Oh färska räkor, det fårman aldrig här uppe. Kram

eva sa...

Åh vad lyxigt med färska räkor och strosa runt där och bara njuta:)
Ja visst går tiden fort och rinner iväg aldeles för fort och helt plötsligt e barnen stora!
kramiz

Ellis sa...

Vad härligt väder ni hade! =)
Jag var och dansade på midsommardagen, det var trevligt! =)
Hoppas du har haft en bra dag!
Kramar

Lindy sa...

Halloj!!!
Det blev jättefina bilder. Jag bara älskar bilden på båten med sjöbodarna i bakgrunden, den ser ut som ett vykort...
Jag lyckades ta ett kort i helgen och det blev inte äns bra...

Ha det underbart!
Kramar!

Siita sa...

God morgon. Än inget regn här, men solen har kommit bakom moln nu. Kramar

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Än så länge är det uppehåll här.Ska gå en runda innan morgongröten.Kram!

Vickan sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på! Hunnebo strand, ja det kanske man skulle tänka på till nästa sommar : )
Har förresten ny bloggadress nu. Kika gärna in på annehlie.bloggplatsen.se/kram vickan.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...