19 juni 2010

Idag är det många som gifter sig!


Många har valt denna dag som sin bröllopsdag, för att få ståta med samma datum som vår kronprinsessa. Jag önskar dem alla lycka och välgång! Det är väl de orden som sägs även när båtar döpes...

Säkert önskades nog detta pampiga segelfartyg också lycka och välgång när det äntligen, efter många års arbete stod klart för avfärd.

Idag när kronprinsessan Victoria gifter sig med Daniel Westling finns ostindiefararen Götheborg på plats i Stockholm. Min Wictoria var ombord på detta underbara skepp 13 juli 2007. Följ med på en rundtur bland gigantiska instrument, kanoner och höga master. Se bildspelet i helskärm här ovan!

21 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,,Tack för att jag fick följa med ombord på Ostindienfararen,,fint bygge..
Ja det ska bli så kul att få träffa alla samtidigt,har nog aldrig hänt tidigare..Haé Kram.

Anonym sa...

godmorgon
nääe jag håller tummarna för att de inte får för sig att strejka idag. den är väldigt pampig den båten.
kram

Leffe sa...

Go Morgon Mona !

Fina bilder, å en fin Dotter också.
En riktigt trevlig helg på er nu.

Kram Leffe

Siita sa...

God morgon Fin gammal båt. Kramar

rolf sa...

God morgon.Nu har jag lagt till dig via bloglovin.idag kolla på vicktoria +daniel.och tippa v75.du ska ha en skön dag

Yvonne :-) sa...

Morn! Var ombord i Ekebyklänningen.Ha en skön lördag!Kram!

Siita sa...

Klart att jag minns den låten, har alltid älskat den. Kramar

Mia64 sa...

Godmorgon!
ha en skön helg/Kram

Unknown sa...

Hejsan...min nya blogg är...
www.anneliethunberg.blogspot.se...
Välkommen dit...kramizar!!!

Tigris Predikantan sa...

Solen skiner idag ... lagom för en båt att fara i våra vatten.
:)

paloma sa...

Godmorgon! ja i dag blir det full fart! Men vi ser det på tvn, kram och fin dag!

Gilla sa...

Vi såg skeppet i Helsingborg hamn för nåt år sen. Hon är makalöst vacker.

Idag ska vi sitta klistrade vid TVn och titta på sagobröllopet. Vi är royalister båda två.

Tack för kommentarerna både på min blogg och i mitt album på Reseguiden.

Kram/Gilla

Yvonne :-) sa...

Tror att det blir tillräckligt där ändå.Tänk att stå och trängas på det viset ,när man kan bre ut sig i soffan här hemma..Kram!

Siita sa...

Kan knappt kallas regn det som kommer nu, mera som dis. Men det är mycket knott ute, små som knappt syns. Men dom känns. Kram

Lindy sa...

Hallå kära Mona!!!
Ja, nu är jag tillbaka, jag är ledsen att jag inte hört av mig...

dE har sänt radio ifrån de fartyget i veckan och jag har undrat hur den såg ut och nu vet jag, tack. häftigt! Kostade det något att kolla på den?

Ha det underbart!
kramar!

Gilla sa...

Vi har uppehållsväder och håller på att ladda upp för bröllopsfirandet på TVn.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

jättefin båt och vacker dotter
lycka till alla som gifter sig idag
kramar

ansepanse sa...

jättefin båt och vacker dotter
lycka till alla som gifter sig idag
kramar

eva sa...

Vackert bildspel och en intresant guidtur:)
kramiz

Ellis sa...

Tittar in och önskar dig en fin kväll!
Kram Elenor

Mia systeryster sa...

Otroligt vacker båt, och Bröllopet i dag var vackert. Hoppas du haft en skön dag!Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...