30 augusti 2020

Så var det slut med sommarjobbet.


 Min gamla chef ringde mig en dag i april 2019 och undrade om jag kunde tänka mig att arbeta några veckor under sommaren. Jo, det kunde jag tänka mig då pensionärslivet inte var speciellt givande.


 Jag började sommarjobba 24 juni 2019. Sen blev jag tillfrågad om jag kunde fortsätta några månader då de hade ont om folk och kollegor som var sjuka. Jovisst, det kunde jag göra. Timanställningen förlängdes undan för undan, men 31 augusti 2020 är det slutjobbat.

Mitt sommarjobb 2019 höll på i drygt 1 år och två månader... men nu behövs tanten inte längre, så på lördag firar vi pensioneringen som aldrig blev firad 2018.
















11 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Oj,då firar du pensioneringen på allvar nu då,hoppas du får njuta av dagen P..Jag hade en farbror som hette Albert men min Favorit Albert heter Lee i efternamn..Haé Kram.

https://youtu.be/c83ppe-Jakc

Herr Nilssons Fru sa...

De var ett långt sommarjobb :) hoppas du trivs bättre i pensionärs livet nu då. Njut av fritiden och gör allt de där roliga du inte kunde göra när du jobbade.

Kramiz

Geddfish ♥ sa...

Pensionärslivet är underbart, grattis!
Jag valde ju 60 år och ångrar inte en sekund.
Kram!

skåningen sa...

Grattis till pensioneringen..
Sv..Man kan ge digitala kramar!Dom är inte så bra som de andra men de kan värma!
Kram!

Eva-Lotta sa...

Långt sommarjobb! Ta nu och njut av din pension!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Det bästa är att man gör vad man vill av dagen!
Du har ju gubben å katten.Kram,Inger

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Då är det på sin plats att gratulera till pensioneringen! :)

Znogge sa...

Då säger jag grattis till pensionären nu och hoppas att du ska trivas med tillvaron denna gång!

Kickilina sa...

Pensionärs livet på gott och ont. Saknar rutiner och jobbar kompisar men att få välja vid min ålder känns fint

Kickilina sa...

Kära Mona så kom jag äntligen in på bloggen. Du gav mig blogg namnet Kickelina kära Mona....må så gott Kram från Kickelina👍

Veiken sa...

Lycka till med ditt nya liv. Hoppas verkligen att du kommer att trivas! Stor kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...