21 augusti 2020

Semester och politik

 

På semestern träffar man sina vänner och har trevligt tillsammans. Under veckan som gick blev jag formligen påhoppad på FB för att jag visade en serie gamla bilder från vårt Side. Det ansågs då att man som turist inte skall besöka länder med diktatorer. 



Då blev det inte många länder kvar att besöka...och turismen skulle väl dö ut även i Sverige.


Inte åker jag på semester för att diskutera ett lands styre eller politik. 


Jag är övertygad om att våra vänner, både tvåbenta och fyrbenta åker på semester av samma anledning som vi och inte på grund av dess styre.


8 kommentarer:

Farfar Hebbe sa...

Morsning..Ja det är otroligt torrt i markerna,mycket regn behövs nu.Jag tycker att man ska få resa vart man vill,utan att någon pekar finger åt en..Haé Kram.

znogge sa...

På Facebook kan precis vad som helst hända och en del passar på att ge ett tjuvnyp. Tråkigt tycker jag.

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Man väljer själv sina semestermål. Ingen någon annan behöver lägga sig i, bara vara glada de slipper följa med.
I år blir de inget resande så då får man minnas o se minnen istället.
Kramiz

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Det finns alltid folk som har åsikter av olika anledningar!

skåningen sa...

Man ska få resa vart man vill.
Sv..Sunt förnuft kan vara en bristvara!
Ha en bra dag!
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Det finns folk till allt 😱
Önskar dig en fin dag 😍
Kram

attis sa...

Tänk att folk alltid måste komma med dumma kommentarer. Vi väljer själva vart vi vill resa. Resa för att njuta av semestern. Så är det upp till var och en hur man vill fira sin semester.
Kramiz

Veiken sa...

Nu gick jag igång! Jag brukar få liknande kommentarer om Thailand.
Jag brukar svar så här: Om ingen åker dit, blir landet mer och mer stängt. Vi turister både ser och hör. Vi kan berätta om det behövs så att världen får veta!
Vi vill INTE ha fler Nordkorea! Stängt för alla ögon utanför landets gränser. Det är då det händer mer negativa saker!
Så nu fick du igång mig!
Hahaha!
Kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...