24 augusti 2020

Egoismen lämnar en fadd smak och sjukdom efter sig.


Trycket på våra små kustkommuner har varit hårt denna sommar! En sommar, som med tanke på smittspridning, borde manat folk till eftertanke och försiktighet...men inte. 

En del försökte väl att på dagtid hålla avstånd, men det är ett hopplöst företag på en sån begränsad plats som smögenbryggan. Kaféer och matställen var välfyllda, stick i stäv med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. 
(Bosse var inte där, bilden är en arkivbild)

På kvällstid slogs alla rekord av gemenskap och närhet! Där spriten går in går vettet ur och detta är då vist och sant! 

Nu ökar antalet av smittade i alla våra små kustkommuner, nu får ortens folk ta konsekvenserna av turisternas egoism.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Precis så har det varit här också tyvärr. Dagtid fungerade det bra men kvällstid lämnade det en del att önska...

Kram

Geddfish ♥ sa...

Tyvärr så är det på detta viset. Så sorgligt med all egoism.
Kram 💕

Farfar Hebbe sa...

Ja det är ju förbaskat konstigt att inte folk tar pandemin på allvar,lite hjärndött tycker jag..Jag har önskat regn nu länge,men inget kommer,kanske nu i veckan om prognosen håller..Haé Kram.

skåningen sa...

Du har rätt där spriten går in går vettet ut !
Sv...det sägs att övning ger färdighet! Så jag fortsätter att sjunga!
Kram!

Eva-Lotta sa...

Ja, den enda man kan styra är sig själv och jag tycker jag varit bra på att hålla avstånd. Väldigt många har varit bra på det, men visst finns det undantag! Och alla misslyckas någon gång.
Själv har vi mestadels ätit hemma i sommar, det är inte trångt då.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Tyvär får lilla Rödluvan kvarskatt!Vargen kunde ha hållit avstånd.
KramInger

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Jag jobbar ju på korgen, och även om det varit mindre turister har det fortfarande varit mycket turister i rörelse.

Man kan tycka att det varit bäst att hålla sig hemma i stället för att trängas här och där.

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de är ju vi som rör oss ute som ska hålla avstånd och vara försiktiga - tyvärr har långt i från alla fattat. Trist men sant.

Kramiz

Veiken sa...

Man undrar verkligen hur folk är funtade. Jaget går före laget, tänker dom!
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...