4 januari 2014

Klart det blir bra...förr eller senare...

 Jag flexade från jobbet vid 14.30 för ett besök på Ikea. Där fanns den, den fina goa fåtöljen! Fast det var nära att vi inte skulle få hem den, för vår nya bil har ingen dragkrok så någon släpvagn gick inte att använda.
 Vi fick helt sonika klä av allt emballage ute på Ikeas parkering och då, gick den in i vår bil! Vi fick hjälp av en Ikea-kille som var helt underbart servicemind! Tusen tack till honom!
Vår soffa ska vi få den 10 januari och nu hoppas vi på att den leveransen blir av! Cesare och jag sitter i alla fall väldigt bra. Bosse säger att köksstolen som han använder också är bekväm. Vi kommer inte att kunna härbärgera två sådana stora fåtöljer så därför köpte vi bara en.

19 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Härlig sittplats ser det ut med den fåtöljen. Stackars Bosse sitta på en köksstol. Hoppas ni får soffan då, men skillnad på 2 jan o 10de. Kram

Aurora sa...

Oh. en sån go fåtölj. Helt perfekt att slumra i framför TV:n. Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vilken härlig fåtölj. Gott med stöd för fötterna också.

Godmorgon på dig :)

yvonne sa...

Det var en snygg och bekväm fåtölj .Köp en till Bosse också ...Ja det var tur att det var plusgrader! förmiddagskram!

Anonym sa...

Stackars Bosse, vilket öde, behöva sitta på en köksstol och frugan och katten vräker sig i en härlig fåtölj. Ja ja livet är inte rättvist alla gånger, men bättre tider skola komma, tänk på det Bosse.Ha ha ha Nenne

Gilla sa...

Sån tur du hade, som kunde få plats med en sån fin fåtölj. Vi har också bara en soffa (en trea) och så har Bert en fällbar fåtölj med fotpall. Mer plats har inte vi heller.

Sv: Jag tror att det är sant, som Expressen skrev. Men varför har man inte vågat visa det i TV? Han är ju helt rubbad.

Kram/Gilla

Ezter sa...

Ni får turas om! Inte ska Bosse sitta på köksstol hela tiden! Ta honom i knät och låt katten sitta på stolen ;)

Anonym sa...

Hej du,,Oki vi sänder ett grattis till Rut..Ni får ordna ett lotteri varje dag vem som ska få mysa i fåtöljen..Haé Kram.

ansepanse sa...

vad fin den är, och huvudsaken att du och Cesare får sitta/ligga bekvämt nu tills nya soffan kommer :)
kramar

znogge sa...

Så smidigt att det löste sig. Vår nästa bil ska helt enkelt ha dragkrok. Så är det bara. Grattis till snygga stolarna!

Kram

Henrik Olsson sa...

Vad bra med ett datum - hoppas att det håller! :)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Vilken toppen kille att vara så sevice minded!
Och Cesare gillar fåtöljen!
Allting bra.
Kram,Inger

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Och vilken härlig fåtölj!
Kram,Inger

Gunilla sa...

hehe...så mannen får inta köksstolen :)

anniepiie sa...

riktigt fin fåtölj! :) Och färgen, gillar grått! :D SV: Tack fenixmona, kul att du tyckte det! :) Kram

Eivor sa...

Go´kväller.

Vilken tur ni hade som fick hem den. Snygg och ser skön ut, men själv kan jag inte sitta i fåtöljer och soffor längre. Men kul att titta runt när man är i butiker.

Jag gillar också det här vädret som är nu. Men risken är väl att sommaren blir dålig. Förra årets pågår ju nästan ännu ;)

God fortsättning

Kramix

Kina sa...

Gott Nytt År på dig! Vilken snygg fotölj. Håller tummarna på att soffan kommer när den ska. Sånt där är verkligen supernervöst när man väntar på möbler som inte finns hemma, hua!

Kram Kina

Ellis sa...

Snygga fåtöljer, roligt att ni äntligen har sköna sittplatser! =)
Kram Elenor

Eivor sa...

Glömde svara dig tidigare att jag har TVn i sovrummet. Ett måste för min rygg då jag inte kan sitta och titta någon längre stund. Finns uttag både i sovrum och vardagsrum. Tidigare drog brorsan kablar.
Samma här vid datorn upp och ner som en guttaperka. Men det är ju annat jag kan gå ifrån utan att missa något i en film eller vad det nu är.

Nu ska jag sova
Godnatt och sov så gott
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...