28 maj 2013

Nej, så väl är det inte!

Den här bilden togs i höstas, nu har inte ens väskorna kommit upp från förrådet...Jag orkar inte!! Fast idag ska jag sluta tidigare...tror jag...fast man vet aldrig hur det går med det...
Ser i alla fall fram emot onsdagskvällen då jag kommer att få njuta av Sides fantastiska solnedgång...det är något att se fram emot!
Egentligen skulle jag vara ledig idag, men jag kommer att jobba i alla fall. Att ha ett arbete innebär också ett ansvar, inte bara mot sin arbetsgivare, utan också mot sina arbetskollegor. De flesta arbeten är ett teamwork, även om man jobbar ensam i mycket. Det jag inte gör belastar mina kollegor och det vill jag ju givetvis inte, de har mer än nog, precis som jag...

22 kommentarer:

znogge sa...

Jag borde också ha börjat packa men det har inte blivit så. Nu vet jag därför vad kvällen ska ägnas åt.

Vilken vacker solnedgång...

Kram

Anonym sa...

ors,,Tackar,det var tider det med kniven på -60 talet..Nu försöker jag snida med kameran..Du/ni är väl rutinerade packare numera,så ni får säkert med det ni behöver,,sen hoppas jag att du får lata sköna batteriladdardagar där nere i Side..Haé Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att det går bra på jobbet så att du hinner packa och allt sånt! :)

Siita sa...

God morgon. Så härligt att få dra iväg till solen. Hoppas du/ni får det trevligt som vanligt. Kram

Anonym sa...

tittar in och önskar dig en bra dag

attis sa...

Gomorron i stugan. Så härligt för dej att få åka iväg. Här har vi haft otroligt vackert väder nu i nästan två veckor. Bara att tacka och ta emot. Ha en underbar res.
Kram

Kristina sa...

Jag åker i kväll, mina väskor står alltid resklara...tvättar när jag återvänder efter en resa och ner med nytvättade semesterkläderna i väskorna igen!! Bra tips.Ja du Mona jag tror att på de flesta arbetsplatser ställer kollegor upp för varandra. ingen vill ju känna sig utesluten från gemenskapen. Vi ses i morn Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Du packar i ett naft,du har rutin och inte tummen mitt i näven..Tråkigt att du ska ha så mörkt inne så att du inte kan ha levande växter.Morgonkram!

Camilla sa...

Ååå är det dax att åka till Side igen?
Guuud så underbart.
Hälla alla från mig ;)
Kram!

Ellis sa...

Hej vännen!
Hoppas du kan gå hem tidigare idag då och hinna med allt inför resan!
Ha det så skönt!
Kram Elenor

Mita sa...

Du jobbar och sliter vännen,hoppas du kommer ifrån lite tidigare så det inte blir stressigt på slutet.
Du har ju nånting roligt att se fram emot och då brukar man orka mer trots allt...
Hoppas ni får en skön avkopplande vecka.
Stor varm kram♥♥

Helen sa...

Älskade vännen! Du hinner packa, man har i huvet vad man planerat ta med sej. Jag önskar dej verkligen en härlig resa där du får koppla av och ha det så mysigt som du skriver om att ni har. Det är du värd! Du är en fantastisk människa som tar hand om dina närmaste och inte minst har du den rätta inställningen till dina kollegor. <men först och främst måste du ta hand om dej själv, annars skiter det sej överallt!
Kram, bästa Mona <3

Ama de casa sa...

Förstår att du längtar till den solnedgången - helt fantastisk!

:-)

Gilla sa...

Vi kommer ju inte som du vet. Men det hade verkligen varit roligt om vi träffade varann igen. Ha en trevlig semester. Du behöver vila, för att ta igen dig ett tag.

När man har ett jobb,kan det vara svårt att svika inte bara arbetsgivaren utan även sina arbetskamrater. Alla har sitt.

Sv: Att en vanlig dag, kan var fin. Det håller jag med om. Men det blir tråkigt att skriva om.

Kram/Gilla

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Klart att man har ett ansvar.
Du är ju färdigpackad och klara med all vana att lägga i de sista "P:na" i resväskan :)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Om du,nu har tid,Mona,och undrar varför det inte är någon bild på Ingers hörna,beror på att det finns ett klipp där från You tube.Och om du är nyfiken,så kommer du att känna igen situationen.Åtminstone ni som har katt.Hi,hi.,
KramInger,PrinsessanElvis o Leifi
TREVLLIG RESA!

Jenny sa...

Hej! Väskorna är redan packade, bara tandborsten kvar. Vi ses i Side.

trollet sa...

Men snart snart är du ledig!! Underbar semester önskar jag dej=))

Jenfan75 sa...

Vi har ju en planerad semester til Turkiet nästa år i slutet på juli. Men själv funderar jag på att far kring början på juni på en egen resa och å eventuellt till Side.

ansepanse sa...

du får ta hjälp av gubben din med packningen ikväll :)
Sv: visst skulle det bli hur dyrt som helst ifall man köper sådana hyllor
kramar

Nett sa...

Härligt, då har du något vackert att se fram emot, själv har jag ett antal dagar innan vår resa. Kram

syren sa...

Visst har man ansvar.Ännu en gång önskar jag en härlig och avkopplande resa.För det är du värd!kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...