15 maj 2013

Inte en chans...tyvärr!

Som många av er vet så bor jag i en bostadsrätt och från början fick vi klartecken, att tallen skulle tas bort. Maken ombads att såga av grenarna, vilket han också gjorde...så långt upp som han klarade av.
Sen blev det stopp, nejdå tallen skulle inte alls bort! Nu står eländet där i all sin fulhet med en hög kal stam och en krona som tar vår sol. Den eländes tallen har snart knäckt mitt psyke...Jag som älskar att ha det grönt o fint inne har nu på grund av ljusbrist gått över mer o mer till konstgjorda blommor...Jodå även på altan! 
Fantastiskt många bra tips jag fick för att ta död på eländet, tack alla! Fast jag tror och hoppas ju fortfarande på en demokratisk lösning och att ett beslut ska fattas om tallens snara hädanfärd!!

16 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Märkligt att de plötsligt ändrat sig när man börjat såga av grenar!

Aurora sa...

Vi hade en hel skog med tallar som tog all sol frampå kvällningen. Kommunens mark och de var här och glesade ur. Sen tog Gudrun mycket av det som var kvar. Kram

znogge sa...

Nja... I bland blir träd so heliga kor men hoppas på tur för din del.

Kram

Siita sa...

God morgon. Hoppas för din skull att det löser sej. Solsken o +4.1 grad. Ingen sommar än här inte. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Hoppas att tallen snart kommer bort!! Sv:dom kan ju inte förbättra om man inte säger till.. Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Hoppas att det löser till slut och att du kan övergå till färska blommor.
SV: Förr läste jag mer, framför allt snabbare. Efter sjukdom 2010 tar det längre tid för mig att förstå innehållet. Men får jag tag i en riktigt fängslande bok kan jag plöja igenom den på 1-2 dagar

kram

Ellis sa...

Tråkigt att ni mister solen pga en tall, hoppas det kan lösas snarast! Här skiner solen efter gårdagens ösregn, så nu lär väl allt snart slå ut och pollensäsongen dra igång ordentligt!
Kram Elenor

Herr Nilssons Fru sa...

De är säkert någon sån här "träd ska stå där de står o aldrig tas ner" människa som finns runt den där tallen. Men jag hoppas ni slipper den, för hur de är så förändras områden o ibland behöver man ta bort saker för att få trivsel och harmoni i de nya som växer upp. Typ som hos Er ett bostadsområde.
Kramiz

Camilla sa...

Hoppas verkligen att dom tar sitt förnuft till fånga och ta bort tallen.
Kram!

Gilla sa...

Sv: Vi har sol idag och det känns varm och gott.

Jag stannade framför TVn i går och tittade på Mellon. Så det blev sent och jag gitte inte sätta igång nåt nytt för i går.

Kram/Gilla

Nett sa...

Hoppas verkligen att det kan bli ett bra fattat beslut :) Kram

Carina Sjölund sa...

Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga, och kapar ner eländet :)
Kramen♥

ansepanse sa...

:) först trodde jag att du inte skrivit något nytt idag eftersom översta bilden var densamma som igår
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!Inte är det nån värme precis.Men tulpanerna slog ut i full sin glans.
Du,kan inte Bosse bara smyga ut och kapa tallen?Kram,Inger

Mita sa...

Ja det var märkligt med tallen att den ska vara kvar.Tillkom det någon ny människa som är sån där "trädkramare"**...
Inte kul med skugga inomhus heller.
Kram vännen♥

Ma sa...

Verkar som de som bestämmer inte riktigt vet vad de vill eller har de kanske byts folk i maktens korrridorer. Verkar lite udda att ändra sig så där hux flux, så vida det inte är ett regeringsskifte på kommunplan däremelllan...

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...