10 maj 2013

Å´nej, inget sånt köande för mig!

Fast nyfiken som jag är så var vi där i alla fall, på vårt nyöppnade IKEA.

Egen taxi hade de minsann inne på området, fast bara för de yngsta förståss...

men det var nog gott för många fullastade föräldrar att slippa hålla koll på barnen på väg till bilen.

Vi klev in genom dörrarna och möttes av berg av kassar, bara att förse sig och börja handla!

Nej, vi gjorde inte det och vi åkte inte upp denna dag...alldeles för mycket folk att tampas med.
Vi höll oss nere och kollade priser på en del matvaror, som faktiskt var väldigt billiga men...ingen av oss ville stå i den jättekön som var där! Nu har vi i alla fall varit där och konstaterar att all eventuell handling på IKEA får vänta tills nyhetens behag är över.


22 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,Ja fy bubblan,jag minns när IKEA öppnade i Valbo,vilken anstormning,det blev lite "Dårarnas Paradis"..IKEA ska besökas mitt i veckan tidigt..Haé Kram..

ds,,i kväll trampar jag svensk jord igen...

Anonym sa...

Ja nu har 2 snabba Cypernveckor kommit till slutet,men det har varit 2 heta härliga veckor,med många goa möten med mina Cypernvänner.Ni har ju nött bort vintern hemma under mina 2 veckor här nere,ska bli skönt att komma hem till "nästan sommar".Haé Kram

Aurora sa...

Morn. IKEA åker vi till i veckorna. Under helgen är halva Småland där och handlar. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!att stå i långa köer är att " kasta" bort dyrbar tid. Bättre att vänta tills nyhetens behag gått över.... Idag ser det ut att bli lite svalare... Ha en bra dag . Morgonkram !

znogge sa...

Det gjorde ni rätt i! IKEA står kvar så vänta ett tag.

Svar: Visst är det en lång resa. Sonen ska bo i Santa Maria som ligger i delstaten Rio Grande do Sul. I första etappen ska han vara borta ett halvår så vi får se om jag tar mig dit. Gillar tyvärr inte att flyga långt...

Kram

Anonym sa...

IKEA klarar jag mig utan. Gillar inte trängsel.
En ovanligt grå morgon och min kropp vill inte vakna

Ha en bra dag
kram

Gilla sa...

När "vårt" IKEA öppnade efter att man bygg helt nytt, var vi inte där på rätt länge. Det är överhuvudtaget inte så ofta vi är där. Men ibland blir det en lunch, för de har goda och billiga rätter. Längesen idag.

Sv: Korven var faktiskt jättegod. Och som du sa: Det var bara att tacka och ta emot.

Kram/Gilla

Nett sa...

Kan tänka mig att det var extra mycket med folk så på invigningsdagen. Kram

Siita sa...

God morgon. Nej sådan kö vill man inte stå i. I morgon ska vi åka till Ingela o gratta henne hon fyller på tisdag. Då ska jag med Ellinor till sjukhuset. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag kan tänka mig att det var mycket folk där!

wiper sa...

Vad kul att ni fått ett IKEA. Förstår att det var mycket folk första dagen och då blir det så varmt inne också.

Vi har ett IKEA 4 mil bort i Jönköping.

Ha en skön helg
kram

Camilla sa...

Kan tänka mig att det var mycket folk där.
Du får åka dit en annan dag och shoppa. Ikea står ju kvar ;)
Kram!

Ingrid sa...

Vad bra ha ett Ikea nära. Vi ligger mitt emellan två typ 8 resp 10 mil.

attis sa...

Här ska de öppna Ikea 2014 låter det som. Kommer inte att åka dit de första månaderna. Gillar inte heller långa köer. Ha det bäst. Kramiz

Anonym sa...

Ja ännu ett exempel på den Svenska köphysterin. Jag SKA ha ! Jag VILL ha Jag MÅSTE ha ! Usch fy tusan !!!! Ha det bra !

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Du får nog säkert handla en vacker dag.Kram,Inger

ansepanse sa...

det gjorde ni klokt i tycker jag, jag skulle heller inte velat stå i långa köer
kramar

Gunilla sa...

Ja, jag skulle gjort som du, vänta med shopping, men det är ju lite roligt och titta på folk som är lite hysteriska :) Gullig taxi !

Mita sa...

Det gjorde ni alldeles rätt i att skippa handlingen. Så kul är det inte att stå i långa köer...men där har ni varit i alla fall,hehe....
Kramar och ha en fin dag♥

Augusta sa...

Att ha IKEA nära är rätt roligt. Roliga saker har dom och god mat på restaurangen som dessutom är billig :)

Trevlig helg!
Kram

Ma sa...

Måste vara kul att ha IKEA så nära. Men denna dag hade jag nog också hoppas över att handla, för när det är så mycket folk får man bara stå i kö. Den bästa tiden att besöka IKEA brukar vara i början på veckan. Då är det minst folk där. Det är min erfarenhet....

Veiken sa...

Det är en himla tur att jag är långt ifrån det fullpackade IKEA huset. Jag hade aldrig pallat!
Hoppas din helg är toppenbra! Kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...