12 maj 2013

En fin lördag med pappa!

Kalops till middag blev det hos pappa denna lördag. Sen skurade vi altan och fick ut hans trädgårdsmöbler innan jag klippte till honom. Inte så farligt som det låter, han var helt nöjd med klippningen!

Sen åkte vi bort och hälsade på hos mamma, där min syster satt ut en del jättefina saker. Pappa orkade inte följa med, så jag tog kort och visade honom efteråt.
Här vilar också min mormor och morfar och här vill också min pappa få sitt sista vilorum när hans stund kommer.

22 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Solen är här!! Kastar lite sol till dej.Vad snällt av dej att klippa till din pappa!. Kram!

Anonym sa...

Vad snäll du är som tar hand om din pappa så ofta.

Solen försöker titta fram här, så jag ska försöka ta mig ut en stund idag.

Kram

Anonym sa...

Mors,,Det var ett vackert,sista vilorum för dina kära nära..
Ja vi gillar ju att pyssla med bildspel,du och jag,,Tack..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Så fint sista vilorum. Hoppas det dröjer för din far att komma dit. Kramar

Aurora sa...

Vilken vacker grav! Inte ofta i dag som man får en sån fin plats att vila på. Kram

Gilla sa...

Du är ju lika bra som jag att klippa till någon. Hihi!

Kalops! Det var evigheter sen jag fick det sist. Grytor av alla de slag, men just inte kalops.

Det var vackra gravar också. Så ska det se ut.

Sv: Hade du tackat nej till den maten hade du missat nåt väldigt gott.

Jag blir inte klok på Baloo. Han överraskar med nya saker varje gång. Men att han plockade upp mitt hårband och kom med det i munnen tog faktiskt priset.

Kram/Gilla

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har också utemöbler som skulle behöva skuras! ;)

attis sa...

Gomorron vännen. Vad bra att du kan klippa till honom :) Kalops är en av mina favoriter. Vacker gravplats ni har. Ha en skön söndag.
Kramwn

Nett sa...

Fint att han fick sig en klippning, och att du fotade graven när han inte orkade följa med. Kram

znogge sa...

Så fint det blev vid graven. Påminner mig om att det är dags att se över pappas...
'
Kram

ansepanse sa...

tänk att tekniken har gjort att man kan fota och sedan samma dag visa fotona till någon, roligt för din pappa att få se hur vackert det blivit vid graven
ha en fin dag
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Så fint på graven.
Hos mig så är det kyrkan som sköter den.
Kram,Inger

Camilla sa...

Jättefint det var på graven.
Synd att pappa inte orkade att följa med. Men du var snäll som knäppte ett kort så han fick se hur fint det var där.
Kram!

Anonym sa...

Förstår din far... så fin grav Mona.Varma kramar från Bitte ( B-I Söderberg )

Anonym sa...

Nyss hemkommen från en vecka i Bollebygd så ser jag att du har klippt till farsgubben din. Även jag brukar klippa till men då är det Sören som är måltavlan, går ju ganska fort då hans kalufs bara blir mindre för varje gång.Så fint ni gjort på din mammas grav. Var och satte blommor på min mammas grav innan vi åkte. Har haft kanonväder hela veckan hoppas det får fortsätta även här hemma. Kram Nenne

syren sa...

Din pappa blev ju fin och vad vackert det är på gravplatsen! kram

Veiken sa...

Oh, kalops, vilken fest.
Det är verkligen fint vid din mammas grav! Vilken tur att du inte klippte till din pappa för hårt! ;) Kramar

Ma sa...

Ser ut som Du haft en fin dag med Din far. Så skönt att Ni fått ut trädgårdsmöbler och fixat håret på Din far och en massa annat också...

Ellis sa...

Hej!
Hoppas du har haft en fin helg, trevligt att ni hälsade på din pappa och vad fint det är på gravarna!
Jag har umgåtts med killen och hans släkt kom hem igår. Idag bytt däck på cykeln, sett lite sol, planterat om blommor och tvättat! =)
Kram Elenor

Jeji Chaos sa...

Å vilka fina bilder, och vad fin han blir =)
Jätte fin gravsten också. blir alltid tårögd när jag ser nått med gravstenar.
Hoppas du får en bra kväll. =) kram
/ My two pennies worth!

Mita sa...

Fint att du kan klippa till pappsen själv så han slipper ta sig iväg nånstans.
Det var verkligen en vacker gravplats.Jag måste ta mig i kragen och snygga till mina gravar,
Kram vännen**

Maria sa...

Har också varit hos mor idag, visst är det gott att kunna få rå om dom ibland. Uha nu får jag dåligt samvete borde åka till vår grav å göra fint också.
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...