29 januari 2013

Träning ger färdighet...om man får chansen...

Det var en gång en tysk en grek och Bellman. De var uppe i ett flygplan och skulle hoppa fallskärm för första gången. Innan de hoppar så säger instruktören:
- Oroa er inte om allt inte blir perfekt, detta är ju bara träning!
Tysken hoppar och drar sitt snöre till fallskärmen och den fungerar. Detsamma med greken. Sedan hoppar Bellman och fast han rycker en massa i snöret så löser inte fallskärmen ut. Då säger han:
- Herre gud vilken tur att det är bara träning.


16 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Haha! :P

Znogge sa...

Ha ha! Ja, där hade han verkligen tur ;-)

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Tack för morgonens skratt!!! Bra att veta vilken smårtlindring jag kan ta när jag ska op knäet.. Morgonkram!

Anonym sa...

Morron! Ännu en dag har börjat. Det är +1 grad så snön som kom i helgen smälter så sakta. Ha det bra !

Anonym sa...

Mors,,Hu så tidigt du är uppe på benen...Ja det är så roligt när man ser dessa välbevarade hus,,det spelar mindre roll vem som brukar husen..
Haé Kramen.

Siita sa...

God morgon. Vore jag som du skulle jag ha resfeber nu. Har idag +0.2 grader så det är nog is ute. Kram

Anonym sa...

Lyckliga er som snart åker från detta trista väder. Hos mig är det en dimmig morgon, dock +2

kram

Aurora sa...

Slutet för Bellman ;) jag gillar att flyga men gubben stannar gärna på landbacken. kram

paloma sa...

Bellman! det låter som mig... hihi kram

RackarTuss sa...

*skratt* träning.... ;)

ansepanse sa...

hahahaha
kramar

Mita sa...

Haha..ja denne stackars Bellman som råkar ut för det mesta...
Tänk, snart åker ni ifrån det här gråslask vädret,och nu är det ishalkigt ute efter allt töande,usch..*
Ha det gott vännen,hur går det med förkylningen förresten?
Kramar♥

Gunilla sa...

Haha... ja, på tal om flygning--är jag avis på att du snart får komma till värmen !!

Veiken sa...

Hoppsan - bättre lycka nästa gång! :) Kramar

Unknown sa...

Hej tänkte bara tipsa om att jag just nu kör flera tävlingar på min blogg med fina priser:)
tävlar ut 2 st presentkort på 200 kr var från smartsaker.se
http://www.domkallarmighannes.com/2013/01/tavling-i-samarbete-med-smartasakerse.html#.UQZy7fKsF2Q

Tävlar ut ett paket namnnappar från Namnnappen.se
http://www.domkallarmighannes.com/2013/01/tavling-i-samarbete-med-namnnappense.html

Och sen tävlar jag ut ett presentkort på 350kr från Coolstuff.se som man får köpa Alla hjärtans dags presenter för perfekt om du vill skämma bort någon som betyder lite extra för dig just denna dag:)

http://www.domkallarmighannes.com/2013/01/alla-hjartans-dag-tavling.html
Så gå in och ta dig en titt:)
Gillar du inte sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas att du får en fortsatt bra dag!

Kram Joanna

Yvonne Johansson sa...

Ha ha den va bra. Det är roligt med historier och man kanske blir friskare fortare om man roar sig lite. Ett gott skratt förlänger livet sägs det. Hoppas du mår lite bättre idag. Det ska visst bli riktigt oväder i natt med mycket blåst.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...