30 januari 2013

Måste vi eller måste vi inte?


Gubben hävdar bestämt att det finns inga "måsten",medan
jag, lika bestämt givetvis, hävdar den absoluta motsatsen! Han säger att det är vi själva som skapar våra "måsten" och det får jag väl delvis hålla med om...

Fast enligt mig så består livet enbart av en massa"måsten"! Måste göra, måste hinna...måste, måste, måste i all oändlighet...

Här hos oss finns faktiskt inte utrymme för mer än alla
måsten. Så är det! 

Det är ju givetvis detta som är livet,
därför måste vi ju självklart fixa alla måsten, annars har vi ju på
något sätt redan givit upp livet...eller? 

22 kommentarer:

Znogge sa...

Visst finns det en del måsten men vi skapar nog en hel del själv också. Gäller väl att hitta en balansgång...

Kram och god morgon!

Anonym sa...

Mors,,Jag håller med er båda,,visst finns det måsten,en del som vi själva skapat,,men även en del som bara finns där..Men som pensionär,kan jag lova att du/ni kan skala bort de flesta av alla måsten...Haé Kramen.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ni har rätt båda.Det finns en del måsten som man inte måste!.......Ja igår var det en lugn dag! Ha det så bra .Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Rätt båda, jag har iaf mindre måsten nu när jag är ledig. Måste kke hämta Thea idag om det är hennes tur att bli sjuk. Kram

Anonym sa...

tittar in och önskar dig en bra dag

mvh

Helen sa...

Hej i bloggen! Min åsikt är att de enda "måsten" vi har i livet är, att försörja oss för att kunna sköta oss själva och att lära våra barn vad som är rätt och fel. Finns säkert fler men kom inte på... Hemskt men man kanske måste lära sej att kompromissa och delegera. Inget illa menat! Puss o kram <3

Camilla sa...

Visst finns det måsten och visst rår vi för det själva. Men som sagt..det är ju det som kallas "livet" :)
Kram!

Kristina sa...

Struktur...Själva livet är ett måste som vi ska förvalta och föra dessa måsten på gott och ont vidare till våra barn och barnbarn....Kram från Kristina <3

Unknown sa...

Det där kan man ju vrida och vända ganska mycket på, men jag tror att måste man ge ett svar, så håller jag nog med gubben din ;)
Härliga sommarbilder, kan man behöva en vädertråkig dag som denna :)
Trevlig onsdag på dig!
Kram kram

Gilla sa...

Hur mås(t)(d)e? Nog finns det både måsten och icke måsten. Man får prioritera det som är viktigt. Ni har nog rätt båda. Men nu måste jag sluta, för Gubben vill ha kaffe! ;-D

Kram/Gilla

Gilla sa...

Hoppsan. Jag glömde ju att svara på din kommentar. Det måste jag ju göra.

Det var ju trist att ni inte blev nöjda när ni åt kanin på Tenerife. Det måste ju ha varit på södra sidan, för där finns det ju inte några krogar, där de bofasta äter, eftersom det inte finns så många bofasta där. Det är mest nybyggda hotell där och de som jobbar pendlar till och från jobbet. De bor i byarna utanför.

Kram/Gilla

paloma sa...

Man får försöka kombinera jag måste hinna gra det och det men hinner jag inte eller kan jag inte så går inte värden under för det! men jag är med en måste människa! men snart måste du ta det lugnt för du har ju snart semester! och nu tar du det lugnt på resan inga benbrott denna gång vill vi veta av! kram

paloma sa...

ds oh vad skönt du tagit bort koderna ds puh... det är ju så svårt att se ds

Gunilla sa...

Vissa måsten finns...städa, tvätta, handla laga mat....hur skulle vi annars överleva :)

ansepanse sa...

några måsten har ju alla i sitt liv men sedan skapar vi säkert en massa "dumma" måsten som vi tror att vi måste göra
Sv: jo, det har det men jag kan inte skriva om det, tack snälla
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, man måste ju se sig om

syren sa...

Jag håller med Bosse att inga måsten finns. Men jag tycker också att du delvis har rätt.Vissa måste finns ju i vår vardag men många måsten skapar man ju själv.Jag känner inte av samma måsten längre sedan jag blev sjuk och det är underbart.kram

Ninja sa...

Du har rätt Mona det finns måsten, vi måste äta,andas,sova,hålla oss varma osv.
Om man väljer bort det väljer man bort själva livet.
För att kunna göra alla dessa måsten, dvs leva, krävs resurser och där kan vi välja till en del.
Men att skaffa mat, laga mat,tvätta osv, tillhör det man inte kan välja bort......men karlar har varit smarta genom århundradena och valt bort det också, däremot måste de ju välja en kvinna som vill hålla liv i dem då....då blir det ett måste.

Veiken sa...

Jag måste äta, andas och sova. I övrigt gör jag nästan bara saker jag VILL göra och det är mycket!
Om jag ser till att mina måsten uppfylls: Mat på bordet, andas gör jag av mig själv, lägger mig i min säng gör jag frivilligt!
Då kan jag sedan bestämma vad jag vill och tycker är inspirerande och roligt! Kram på dig och skala bort massor av måsten och du kommer att må mycket bättre. Vi har bara ett liv! Kramar i massor!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej Mona!
Du undrar varför jag kommenterade på gamla inlägg.Det kan man undra när det finns nyare!
Lite knepigt med de där krummelurerna som du hade.
Önskar dig en trevlig resa!Och nu måste du packa och allt!
Kram,Inger

anniepiie sa...

visa måste är ju viktigt, men många kan vi nog skapa själva! :P hehe Kram

Yvonne Johansson sa...

Det finns måsten som man bara mnåste göra, för annars säger kroppen ifrån ;) Sedan finns det saker som man gott kan vara utan. Jag är ju sjukpesionär pg. av kronisk värk och utbrändhet, så jag gör inte saker som jag vet att jag inte mår bra av. Då blir jag som en baggig åsna och säger absolut nej. Min hälsa är viktigare än alla måsten som man hittar på eller som andra hittar på åt en. Hoppas du mår bättre, kram Yvonne.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...