13 januari 2013

En härligt fin lördag!

Igår var min pappa här tillsammans med äldste sonen och mina barnbarn Tobbe och Eliza. Kissen Cesare hjälpte till att göra lite fint före de kom...fast medan jag försökte lägga på mattorna så försökte Cesare hela tiden att ta av dem...Så samarbetet fungerade inte så bra faktiskt, men vi hade en rolig stund.

En trevlig och fin eftermiddag fick vi ihop, alltid så jättekul att prata och minnas tillsammans med pappa. Jag är så glad för att jag har honom, det är en stor glädje! 

Barnbarnet Eliza hjälpte mig att fylla i alla olika födelsedagar i årets almanacka, hon hade full koll på alla kusinerna och hur många år de fyller i år...så nu kanske jag lyckas att komma ihåg ALLA detta år! 
Idag står det bakning och tvätt på schemat...


25 kommentarer:

Anonym sa...

go morron!

-13 hos mig just nu. Blir bara en snabbis till affären lite senare, men först en tupplur.

Annars blir det lite tvätt och läsning idag. Och så klart några korsord

kram

Siita sa...

God morgon. Idag här blir resa till Nora o göra smörgåstårtor som ska med till jobbet som tack för det jag fick när jag slutade. Det brödet var gott, men nästa gång utan kummin. Den smaken var inte min. Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja nu märker man att dagarna blir längre,mest på Em...Förstår att det finns många minnen ni kan prata om din far o du..Min mor snart 93,hon kommer inte ihåg sådant från nutid,,men från gamla tider minns hon en hel del,kul att lyssna på..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Du lägger dej väl inte på Cesare?? Cesare ville kanske ha mattorna på ett annat ställe?Ha en bra dag! Morgonkram!

Aurora sa...

Morn. -6 här just nu. Ta till vara tiden du har med din pappa. Min far gick ju bort i höstas och det sista året hade vi daglig kontakt. Så mycket vi hann med att prata om. Mattor och missar hör ihop. Här brukade gubben lägga leksaker under dem för att de skulle få jobba lite. Kram

Helen sa...

Katter har en annan syn på saker och ting, har jag märkt. Underbart att få ha kvar sina föräldrar så länge. Kram

Kina sa...

Söte Cesare :) Visst är det mysigt att samlas så där och få höra om gamla minnen.

Kram Kina

Gilla sa...

Det är ungefär som Baloo, när Cesare ska "hjälpa" till med städningen.

Jag blir så glad, när jag läser om din Pappa att du har honom kvar och kan umgås med honom.

Jag har lagt in alla födelsedagar i en Kalender som finns i mitt E-postprogram, så jag får påminnelser innan dagarna. Men jag har allt glömt någon också, så jag tänker sätta in dagarna i min nya almanacka också.

Sv: Då hade du det inte lika vilsamt som vi i går.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

där hade både du och Cesare full sysselsättning :) vem vann?
mm, jag är så glad att jag fortfarande har mamma, vi pratar med varandra i telefon 2 ggr varje dag
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Missar kan också städa!! :)

Gunilla sa...

Ja, du verkar ha en stor härligt familj, gäller att komma ihåg alla :)

Znogge sa...

Så trevligt med besök av pappa och barnbarn. Min pappa dog på tok för ung och det känns oftast ganska så tungt...

Katter gör verkligen som de vill ;-)

Ha en fin söndag!

Jenfan75 sa...

Jo min busa var igång nu när jag plockade ner julgardinerna.

paloma sa...

Vad blev det för bröd?
Oh jag tror nästan det är min Tiger på bilden där!
När jag städar och speciellt tar fram dammsugaren......Då springer han helst ut igenom fönstret eller under sängen det gillar han inte! Han vill helst bara ligga i min famn och gosa.
kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej och godeftermiddag!
Katter gillar att ha rent.Vet du va,Cesare kollade att du hade städat under mattan!
Mina missar gillar inte när jag dammsuger,men efter är de så nöjda.
Kram,Inger

Veiken sa...

Vilken härlig dag och fina bilder på Cesare! Kramar

Vicke sa...

han ser ut att ha det bra på mattan, ha en fin kväll nu

Ma sa...

Så sött av Cesare att hjälpa till med städningen. Men det verkar som om Cesare och Du inte har riktigt samma syn på var mattorna skall ligga någonstans...

Ellis sa...

Hej!
Låter som att du hade en fin lördag! =)
Hoppas det går bra med bakningen idag!
Här är det -17 ikväll och det blev en kall promenad hem från syster!
Kram Elenor

Carina Sjölund sa...

Fina bilder på snygga kisse♥
Tvätta och baka låter som en bra Söndag tycker jag :)
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Anonym sa...

Igår var vi på 90 års kalas som var mycket trevligt. Ha det bra !

Ninja sa...

Tänk att din pappa har barnbarnsbarn så fint att få uppleva det....

Mita sa...

Bra med lite " hjälp" av den goe Cesare,hehe ungefär som här hemma med Bamse. Han är med hela tiden när man dammsuger och torkar golven,**
Jag brukar också fylla i alla som fyller under året i almanackan,så bra då glömmer man ingen..
Kram vännen**

starling sa...

Ja, katter verkar fixa på sitt eget sätt. Härligt.
Hur gammal är Cesare?
kramar =)

eva sa...

Cesare e fö go och me överallt:)
Vad gott brödet ser ut man blir sugen på att baka. Vad glad din pappa kommer att bli när du kommer med hembakt bröd och speciellt när din mamma bakade sådant bröd.
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...