6 januari 2013

Nedräkning pågår...

Om 27 dagar trampar jag omkring på Gran Canaria igen och det ser jag fram emot.
Fast nu ska först och främst julen bort här. Idag ska jag ta ner alla gardiner , stjärnor och stakar...extra tvättid har jag klockan 10 så allt blir i alla fall tvättat och klart...
Det dröjer nog innan allt är färdigt, men sen blir det stora förändringar som vanligt...Så här såg det ut i fjol då köket var klart.
Det enda som förblir helt oförändrat, oavsett om det är jul , påsk eller annan tid på året, det är Cesars fönsterplats i köket...där brukar han sitta och kolla läget, så där ska vara tomt så han får plats... 

23 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ja du har det bra som får åka till värmen. Här blir det nog oxå borttagning av julgardinerna i köket. Sen måste jag till affären o handla. Fått nytt recept på en sallad som står sej i kylen ca 6-7 dagar. Toppen då kan man göra mycket på en gång. Kram

Anonym sa...

Mors,,Skönt att återgå till vardagen igen,fast Cesare bryr sig nog inte så länge som hans fönsterplats är säkrad..Skönt att Du/Ni får åka ner till värmen och ladda batterierna.Haé Kram.

Camilla sa...

Klart att favoritplatsen ska vara kvar :)
Förstår att du längtar till värmen. Det gör jag också. Men snart....snart är vi där :)
Kram!

Anonym sa...

De flesta av oss längtar väl bort från detta trista väder.
Se upp, och hoppas du kommer hem med hela kroppen i behåll

kram

Gilla sa...

Klart är att jag inte är avundsjuk, för att du får åka till värmen, för det ska ju vi också. Det ska bli skönt.

Men när ni är borta, var är då Cesares plats.

Sv. Vi har vår fasta telefon genom Telia och även Bredbandet. Vi frågade, men det är inte lönt för oss att slopa den fasta, för då blir kostnaden för Bredbandet högre.

Kram/Gilla

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Skönt för dej att åka till värmen...Man har många minnen när man levt länge.Morgonkram!

Aurora sa...

Låter underbart. Vem vill inte ha lite värme nu. Kram

wiper sa...

Vilken härlig resa att se fram emot. Jag skall städa bort julen i dag också medans min man sätter upp ett bord i köket. Du har tagit så fina och roliga bilder på er katt.

Ha en fin söndag
kram

ansepanse sa...

:) själklart måste Cesare ha sin utkiksplats :)
vad härligt att ha något sådant att se fram emot
kramar

Ama de casa sa...

Låter skönt att ha nåt sånt att se fram emot :-)

Znogge sa...

Så skönt att ha en resa att se fram emot!

Kram

Nett sa...

Härligt med nedräkning det har jag med, för igår bokade jag en resa till paris, men mer om det kommer sedan i bloggen. Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hejsan.
Vilket mysigt litet köksfönster!
Mitt köks fönster meter 4!
Usch!
(jag trodde att du var en hejare i photoshop,vänta så kul man kan ha som pensionär!)
Kram,Inger

Jenfan75 sa...

Ja här håller jag på att plocka bort lite smått jag också.. Vi har inte haft så mycket upp denna gång..

Men avis blir jag på dig som far till varmare breddgrader :)

Veiken sa...

Tiden går fort och snart är du där!
I värmen och den livgivande solen!
Svar: Nej vi var 1.5 mil från nyårsbranden, men vi har varit i byn flera gånger genom åren. Kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad skönt att ha det att se fram emot! :)

Ma sa...

Låters skönt att komma bort från detta trist väder och komma till solen och värmen istället. Cesare får ha kvar sin plats att sitta på annars lär det bli ordentliga problem antar jag. Nästa helg tänker jag städa ut julen så den får vara kvar ett litet tag till hos mig...

Smörblomma sa...

Det är det som är det roliga med att pynta ut: förändringen. Kramiz

anniepiie sa...

åhh va härligt med lite värme!!! :D Bra start på detta år!! :)

Augusta sa...

Cesare den lilla vanekillen :)
Dom är söta dom små liven.

Ja, nu är julhelgerna slut. Fort går det :)

Kram

Ellis sa...

Hej!
Julen är kvar här än men ska ta bort den imorgon, vi börjar jobba på tisdag så har en lugn dag kvar! =)
Just nu -5 och snöar!
Hoppas du har haft en fin söndag!
Kram Elenor

paloma sa...

Det är klart kissen vill sitta i fönstret!
våra sitter mest i vardags rummet..Här tas julen inte bort förs nästa vecka den 20 knut!
KRAM

starling sa...

Jag har förtänkt att julen ska ut. Här står/hänger allt kvar. Men jag kan ju ta det den 20de knut också. Din katt är så söt. Mycket lik katten vi passade. Fast den är svart med mörkt röda ränder (dom syns knappt) och vita tassar.
Haha, det var ett fint namn på nakenkatten, Ben laden ;););)
kramar =)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...