28 januari 2013

Nu är goda råd dyra!

Vaknade igår morse med ont i bröstet och var hes som en korp. Inledde behandling direkt med Colizin...bara att hoppas att det fungerar denna gång för det är mycket på jobbet och bara fem dagar tills vi reser...

Får jag inte bukt med eländet så lär jag inte få njuta av det fina vädret heller, för det är ju inte bra att sitta i solen om eländet brakar loss...Kruxet är ju att jag inte får några vanliga förkylningar utan det går rätt ner och utvecklas nästan omgående till lunginflammation. Så håll nu både tummar och tår så jag lyckas att mota "Olle i grind" denna gång!!


22 kommentarer:

Znogge sa...

Aj då, vilken förbaskad otur! Håller en tumme för att du ska hinna bli kry före resan.

Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Jag håller tummarna HÅRT!!!!Fotona idag tog jag från videon.Alltså fotade när vi såg videon på TV.Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja jag håller tummar o tår för att du ska klara dig...
Ja du,det var stor skillnad på oss och barnen då för 46 år sen,,nu är skilladen bara en siffra..Haé Kram.

Anonym sa...

krya på dig.
själv mår jag allt annat än bra nu när vädret svänger, -1 idag

kram

Siita sa...

God morgon. Hoppas du fick det att dra sej åter då. Så du kan njuta av solen när ni reser. Här har vi fått massor med snö inatt. Kram

Camilla sa...

Åååå...jag håller alla mina tummar och tår att du kryar på dig innan du åker.
Kram!

Gilla sa...

Jag hoppas verkligen att du klarar dig bra och inte blir mera drabbad, nu när ni ska resa. Håller allt vad jag kan.

Sv: Gårdagen för oss var faktiskt jätte, trots det eländiga vädret.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Nej vilken otur, måtte du klara dej lindrigt undan så att du kan njuta fullt ut av din ledighet. Håller tummarna för dej.Kram Nenne

kristina sa...

Morn min vän!!! Inte i år igen med en semester du inte kan njuta av.... Nä stackare men vet du om det bryter ut nu hinner du bli frisk på 5 dagar, får vi hoppas. ta Alvedon + iprem innan säng gående....Håller verkligen tummarna att du är frisk och kan åka för det behöver du efter allt slit och släp på jobbet ditt och hemma. Styrke kramar i massor till dig min vän <3

ansepanse sa...

jag håller allt jag kan, stenhårt, det får verkligen inte bli så att du blir sjuk nu
styrkekramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Goddagens!
Är den medicinen receptbelagd?
Ja Mona,verkar som Du inte ska till Kanarieön.Men om du ändå åker med förkylningen kan den kanske nbli bättre i värmen?
För mycket jobb och kyla är inte bra det heller!
ps.En gång åkte vi med barnen till Spanien och yngsta dotter var på väg att bli sjuk.När hon fick se havet blev hon frisk.Hoppas så för dig med!Kram,Inger

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas verkligen att du slipper bli sjuk!!

Gunilla sa...

men fy så trist...håller tummarna så klart !

Ingrid sa...

Så många sjuka både på jobb och i skolor.. Hoppas det ger med sig snabbt!

Veiken sa...

Strunta i jobbet och se till att du blir frisk till resan istället! Mycket på jobbet? Det finns andra! Kramar

Yvonne Johansson sa...

Du borde vara hemma och kurera dig. Det är inte bra heller att flyga med förkylning i kroppen, speciellt för öronen pg. av trycket som blir vid upp och nedstigning. Obs! Min mammas förkylningar är det också klipp i. När hon är förkyld så undviker jag henne för dom smittar mig. När andra är förkylda som brukar jag klara mig ;) Undrar varför. Krya på dig nu och hoppas förkylnings symptomen bara var lite skrämsel hicka.

Augusta sa...

Skall verkligen hålla tummarna. Du är värd en trevlig semester som jobbar så mycket. Och så klart din man också men han håller väl inte på att bli sjuk också. Det skulle vara tråkigt.

Kram

Mita sa...

Sån himla otur du har,måtte det inte bryta ut. Jag ska hålla alla tummar och tår jag har..
Kram vännen**

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Nu får vi se om detta funkar!Kram,Inger

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Ja det gjorde det tydligen.Det var konstiga krumelurer tidigare.Inger

anniepiie sa...

jag håller tummarna såklart inför resan!! :D

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Hoppas innerligen att du mår bättre!Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...